מאה עובדים עזבו את צוות המציאות הרבודה של מיקרוסופט בשנה האחרונה, חלקם בעלי עמדות מובילות, ורבים לטובת חברת "מטא" (לשעבר פייסבוק), בין היתר כדי לפתח דגם חדש של משקפי AR בחברה, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. חברות רבות פועלות כעת לפיתוח המטאברס - אינטרנט עתידי תלת-מימדי ואימרסיבי, והתחרות על עובדים עם מומחיות בתחום גוברת בהתאם.

עוד בנושא:

לפי הדיווח, המתחרים החלו לפנות לעובדים עם ניסיון בפיתוח משקפי AR, ולעתים הציעו להם להכפיל את המשכורות שלהם. עוד עולה מהדיווח כי בקבוצת המציאות הרבודה במיקרוסופט יש כ-1,500 עובדים, וכי גם אפל איבדה עובדים למטא.
1 צפייה בגלריה
משקפי מציאות רבודה
משקפי מציאות רבודה
משקפי מציאות רבודה
(צילום: shutterstock)
משקפי הולולנס של מיקרוסופט, שמתמקדים בשימושים לעסקים, הם מהדגמים המובילים בעולם. לכן לעובדי החברה ניסיון שיכול לסייע לחברה כמו מטא, שהכריזה כי החזון החדש של החברה הוא בניית המטאברס, ולשם כך תצטרך לצמוח במהירות בתחום בפיתוחים הנוגעים לחומרה ותוכנה כאחד. "מלחמות" על עובדים בתחום ההייטק הן דבר מוכר, אך כעת עם המיקוד הגובר של חברות במטאברס, גם מהנדסים עם ניסיון בתחומי ה-AR ו-VR רואים עליה משמעותית במשכורות. מנגד, הדבר מקשה על חברות קטנות יותר להתחרות בחברות הענק.
מטא אמרה כי תעסיק עשרת אלפים עובדים חדשים באירופה בחמש השנים הבאות לצורך בניית המטאברס. לפי אתר המשרות Indeed, מספר המודעות למשרות שציינו את המטאברס בדצמבר היה יותר מפי 10 לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת.
אלא שהמשכורות לא מספרות את הסיפור המלא של העזיבה הגדולה במיקרוסופט: עוד הוזכר בדיווח החוזה בין מיקרוסופט לצבא ארה"ב במסגרתו ייעשה שימוש במשקפי AR באימונים של חיילים. לפי מיקרוסופט, החוזה עשוי להיות בשווי מעל 20 מיליארד דולר במשך העשור הקרוב. אלא שלפי הוול סטריט ג'ורנל בחברה לא העסיקו מספיק מהנדסים כדי להתמודד עם העבודה הנוספת בעקבות חתימת החוזה, מה שגרם לצוות לפקפק במחויבות החברה לפיתוח הטכנולוגיה, והיה אחד הגורמים לכך שהסכימו לקבל הצעות ממתחרים.
מה זה metaverse
בנוסף, הפרויקט עם צבא ארה"ב נתקל בקשיים טכניים לא צפויים, בין היתר בפיתוח יכולות ראיית לילה באיכות גבוהה. כעת בעקבות העזיבה, הקשיים הללו עלולים רק להתגבר.
ממיקרוסופט נמסר בתגובה כי החברה נמצאת בחזית החדשנות בתחום טכנולוגיית המטאברס כבר שנים ו"תמשיך לקדם חומרה אימרסיבית במחיר בר השגה". החברה הוסיפה כי שחיקת עובדים היא אתגר שגרתי איתו מתמודדים צוותים רבים, ושמיקרוסופט עושה כל שביכולתה כדי לשמר עובדים ולגייס חדשים לפי הצורך. לגבי החוזה עם צבא ארה"ב, בחברה אמרו כי יש לה צוות חזק וכי היא מראה התקדמות בפרויקט.
מטא ואפל סירבו להגיב לידיעה.