ynet ישלב באתר את "כפתור הפרפר" - פיצ'ר שדרכו ניתן לדווח או לפנות באופן דיסקרטי בנושאים הקשורים לאלימות במשפחה. מטרתו של כפתור הפרפר היא להקל על הפונה בקבלת סיוע מגורמים מקצועיים בלחיצת כפתור פשוטה ללא צורך בהזדהות, וכן ללא השארת עקבות במכשיר של הפונה או בהיסטוריית הגלישה. הפניות דרך הכפתור מגיעות לעמותת "ל.א. לאלימות" שפועלת בתחום מעל 40 שנה, ונציגיה זמינים למענה 24/7.
1 צפייה בגלריה
 כפתור הפרפר
 כפתור הפרפר
כפתור הפרפר
את כפתור הפרפר ניתן להתקין בקלות בכל אפליקציה ואתר ללא עלות, והוא משולב במספר אתרים ואפליקציות בארץ (בהם של בנק דיסקונט ומקס) וכן ברחבי העולם, גם שם הפניות מנותבות לגופים מקצועיים, ופעיל בשמונה שפות. המיזם מעוניין לתת מענה הוליסטי, ומעודד גם את מי שרואה בעצמו כצד האלים לפנות דרכו ולקבל ייעוץ דיסקרטי ללא שיפוטיות או האשמה. מטרה נוספת של הפיתוח היא להוציא את אלמנט הבושה מנושא האלימות במשפחה.
באתר ynet ניתן למצוא את הכפתור מתחת לכפתור הנגישות, ובקרוב ישולב גם באפליקציה.
מאחורי הכפתור עומדת חברת ״קאבו - מתחברים לעולם בטוח״, שמגדירה את עצמה כסטארט-אפ חברתי שהוקם כדי למזער את תופעת האלימות במשפחה, ושהצוות שלה מורכב ממתנדבים. שני היזמים שמובילים את החברה הם פרי שלום ונתנאל אמר. המיזם זכה השנה בהאקתון של פורום מיכל סלה - תחרות שנתית שמטרתה לפתח מיזמים למניעת אלימות במשפחה, ונערכת לזכרה של מיכל סלה ז"ל, שנרצחה על ידי בן זוגה.
"אנחנו מאמינים באפקט הפרפר, בו משק כנפי פרפר בארץ אחת יכול לגרום לסופה בארץ אחרת, ואנחנו מאמינים שלחיצה אחת על הכפתור שלנו, יכולה לסייע לאישה במצוקה למצוא את הדרך שלה החוצה", מסרו שלום ואמר. הם מסבירים כי פרפר מייצג תהליך של טרנספורמציה - מגולם לפרפר שיוצא לחופשי. שניהם ציינו כי חוו אלימות במשפחה בעברם, וכי הרקע המשותף הוביל לחיבור ביניהם ולתחושת שליחות גדולה.
השניים מסבירים כי הקוד של כפתור הפרפר נכתב ב-open source, ומפורסם לציבור הרחב כך שכל אחד יכול לשפר אותו, וכך שניתן להטמיע את הכפתור בקלות. כך, הוא מאפשר לכל חברה לקחת חלק אקטיבי בשינוי. הם מזמינים חברות וארגונים שהיו רוצים לקחת חלק במיזם, לתרום או להשקיע בו לפנות אליהם דרך אתר החברה או דף הפייסבוק שלה. דרכם אפשר גם להטמיע את הכפתור.