הזמר הוותיק ניל יאנג מאיים על ענקית הסטרימינג ספוטיפיי כי יסיר את כל השירים שלו מהפלטפורמה אם לא תסכים להסיר את התכנים של הקומיקאי ג'ו רוגן שמפיץ לפי מדענים ורופאים מידע שגוי על הקורונה בפודקאסט שלו - כך עולה מדיווח של המגזין רולינג סטון.
2 צפייה בגלריה
ניל יאנג
ניל יאנג
ניל יאנג
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווח, ההודעה החריגה של יאנג הועברה לספוטיפיי באמצעות מכתב שכתב הזמר לחברת התקליטים ולצוות ההנהלה שלו. "אני עושה את זה כי ספוטיפיי מפיצה מידע שגוי על חיסונים שעלול לגרום למוות", ציין הזמר במכתב, "כל מי שמאמין בדיסאינפורמציה הזו שמופצת על ידי ספוטיפיי מסכן את חייו". הזמר הוסיף: "הם יכולים לבחור ברוגן או ביאנג, לא בשניהם".
2 צפייה בגלריה
ג'ו רוגן, בעל הפודקאסט הפופולרי בעולם
ג'ו רוגן, בעל הפודקאסט הפופולרי בעולם
ג'ו רוגן. דיל של 100 מיליון דולר
(צילום: AP)
המטרה המרכזית של יאנג היא הפודקאסט של הקומיקאי ג'ו רוגן שנקרא "The Joe Rogan Experience", שנחשב לאחד מההסכתים הפופולריים ביותר שניתן למצוא היום בספוטיפיי עם כ-11 מיליון מאזינים מידי יום. ב-2020 שילמה ספוטיפיי 100 מיליון דולר על מנת לשדר אותו באופן בלעדי. בפרק ששודר ב-31 בדצמבר התארח בפודקאסט ד"ר רוברט מאלון, אחד ממפתחי טכנולוגיית חיסוני ה-mRNA, אותו סוג חיסונים המשמש כבסיס החיסון נגד הקורונה. מאלון נחסם בצמוד לעליית הפרק ברשתות החברתיות טוויטר ולינקדאין ובנוסף הקלטות שלו מאותו הפרק הוסרו מיוטיוב לאחר שהועלו לפלטפורמה על ידי גורם צד שלישי, בעקבות הטענה שהפיץ מידע מוטעה נגד החיסונים.
יאנג לא לבד במאבק נגד ספוטיפיי ורוגן. בתחילת חודש ינואר 270 מדענים ואנשי מקצוע רפואיים פרסמו מכתב פתוח לספוטיפיי, שבו דרשו מענקית הסטרימינג לבסס מדיניות חדשה כלפי הפודקאסט של רוגן, לאחר עלייתו של פרק בפודקאסט שקידם על פי המדענים ואנשי הרפואה "תיאוריות קונספירציה חסרות בסיס" בנושא המגפה.
בשנתיים האחרונות הוסרו מספוטיפיי יותר מ-20,000 פרקים של פודקאסטים בטענה שהכילו מידע כוזב אודות הנגיף. כמו כן, הפלטפורמה הסירה עד היום יותר מ-40 פרקים שונים מהפודקאסט של רוגן.