זוהי ללא ספק אחת התקופות הקשות ביותר של ספוטיפיי: סערת ג'ו רוגן גרמה לניל יאנג וג'וני מיטשל לעזוב את הפלטפורמה, משתמשים הצהירו על נטישה של השירות במחאה - והמניה צונחת. עכשיו, ספוטיפיי מנסה למזער נזקים.
1 צפייה בגלריה
הכותרת ניל יאנג ספוטיפיי
הכותרת ניל יאנג ספוטיפיי
ניל יאנג - כבר לא בספוטיפיי
(צילום: shutterstock , AP)

עוד כתבות בנושא:

ספוטיפיי ללא ספק ספגה נזק מפרשת ג'ו רוגן וניל יאנג, שהידרדרה עוד יותר כאשר ג'וני מיטשל החליטה גם היא לעזוב את השירות. בהמשך הצטרף למחאה גם נילס לופרגן, הגיטריסט של ברוס ספרינגסטין. כעת מנסה החברה להמתיק את הגלולה, כשהיא הופכת את מדיניות התוכן שלה בנושא הקורונה וכן את כללי הפלטפורמה הכלליים שלה לציבוריים. מדובר בפעם הראשונה שספוטיפיי עושה מהלך שכזה. בנוסף לפרסום המדיניות, תחל הפלטפורמה לסמן תכנים העוסקים בקורונה ותצמיד אליהם קישור מהיר לעמוד עם מידע אמין ועדכני על אודות המגפה.
ספוטיפיי טוענת שהיא עשויה להסיר כל תוכן שיפר את המדיניות שלה וכן להשעות ואף לחסום לחלוטין משתמשים שימשיכו לנסות להעלות "תוכן אסור" - למשל פודקאסטים שטוענים כי איידס, קורונה, סרטן או מחלות מסכנות חיים חמורות אחרות הן מתיחה או לא אמיתיות. ספציפית בנושא הקורונה, ספוטיפיי אוסרת על פרסום תוכן המעודד הדבקה מכוונת לצורך בניית חיסון טבעי ותוכן שטוען שחיסונים פותחו על מנת לגרום למוות. יחד עם זאת, נראה שבוצעו מספר שינויים במדיניות לפני שפורסמה באופן מלא לציבור, ועל פי מסמך המדיניות שהגיע ל- The Verge לפני פרסומו באופן ציבורי, ספוטיפיי שינתה קצת את הניסוח של הסעיפים ואף מחקה סעיף אחד שאסר על פרסום תכנים הטוענים שחבישת מסיכה גורמת לנזק פיזי ומסכן חיים.
"היו לכם הרבה שאלות במהלך הימים האחרונים לגבי מדיניות הפלטפורמה שלנו והקווים שאנחנו מותחים בין מה מקובל ומה לא", מסר דניאל אק, מנכ"ל ספוטיפיי. "יש להודות שלא היינו שקופים לגבי המדיניות שמנחה את התוכן שלנו ובהתבסס על המשוב שקיבלנו במהלך השבועות האחרונים, הבנו שיש לנו חובה לעשות יותר על מנת לספק איזון ולאפשר גישה למידע אמין מהקהילות הרפואיות".
ג'ו רוגן הגיב גם הוא לכל המתרחש ופרסם סרטון באורך עשר דקות שבו התחייס למחלוקת שהתעוררה סביב הפודקאסט שלו והביע צער על הנזק שנגרם לספוטיפיי. "המטרה שלי היא ליצור שיחות מעניינות. אם יש משהו שעשיתי שיכולתי לעשות טוב יותר זה שיהיו לי מומחים עם דעות שונות שיגיבו על הדעות השנויות במחלוקת", הסביר. בנוסף הבטיח מספר פעמים שיחקור בעתיד את הנושאים מקרוב יותר על מנת שיוכל "להחזיק את העובדות הרלוונטיות בהישג יד" והוסיף כי ישתדל להציג תמונה מאוזנת יותר בפודקאסט שלו. רוגן אף ציין שהוא בעצמו מעריץ את יאנג והביע צער על התגובה שלו ושל מיטשל לתכנים שפרסם.