החששות בארה"ב מפני השימוש בטיקטוק ככלי ריגול של ממשלת סין עלו שוב לכותרות לאחרונה. החששות נובעים מכך שבייטדאנס, חברת האם של טיקטוק, היא סינית, ומהפופולריות הרבה שצברה האפליקציה בקרב משתמשים אמריקאים בשנים האחרונות. בעקבות זאת, בשבוע שעבר אושרה בסנאט הצעת חוק שמבקשת לאסור על הורדת האפליקציה לטלפונים ממשלתיים, ולאחרונה מנהל ה-FBI כריסטופר ריי הביע חשש משימוש לרעה בטיקטוק, ואמר כי הערכים שסין מבקשת לקדם שונים מאלו האמריקאים.

עוד בנושא:

היום, במהלך אירוע סיכום השנה של טיקטוק ישראל שנערך בתל אביב, התייחסה ג'ולי דה בילנקורט, ראש מערך מדיניות בטיקטוק העולמית, לשאלת ynet האם הסכנה בחסימת טיקטוק בארה"ב נתפסת כממשית בעיני החברה, וכיצד היא ניגשת אליה. "אנחנו לא יכולים להגיב על פרטים ספציפיים, הדיונים האלו מאוד מסווגים", אמרה דה בילנקורט, אך רמזה כי המשא ומתן מול הממשל האמריקאי מתקדם בכיוון חיובי מבחינתם: "אנחנו בטוחים שאנחנו בדרך לספק את הדרישות של הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA)".
3 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: shutterstock)
שאלה נוספת של ynet לדה בילנקורט נגעה לטענות שעלו לאחרונה בתחקיר של הוול סטריט ג'ורנל, לפיהן בטיקטוק לא עשו מספיק כדי להילחם באתגר הבלקאאוט (שעודד ילדים לבצע חניקה עצמית) - האם הדרך בה מתמודדים בטיקטוק עם התנהגות מסוכנת בפלטפורמה שונתה?
דה בילנקורט השיבה כי "המדיניות שלנו מאוד נוקשה. היום אי אפשר לפרסם או לקדם בטיקטוק אף אתגר שאנחנו חושבים שעשוי להיות מסוכן. אנחנו מעריכים באופן מתמשך את האתגרים והמגמות האלו כדי לוודא שהם מוסרים מהפלטפורמה, או שאנחנו מצמידים להם את האזהרות המתאימות. עשינו הרבה מחקר, וסקרים בקרב מתבגרים, הורים ואקדמאים כדי להבין איך הם רואים את האתגרים האלה ואיך נוכל להגן על משתמשים צעירים. מה שמצאנו הוא שלפעמים, לדבר על כמה מהאתגרים האלו בפלטפורמה, עשוי ליצור התרגשות סביבם". היא הוסיפה כי "היו אתגרים שסוקרו בתקשורת, וכשחיפשנו אותם בפלטפורמה לא מצאנו דבר, או שמצאנו דברים ישנים, אבל ראינו שעצם השיח עליהם יוצר התרגשות. היום אנחנו עוקבים אחרי הנושא הזה מאוד מקרוב, מסירים את התכנים מאוד מהר, והמשמעות של המחקר שערכנו היא שאנחנו מספקים לאנשים התראות שמעודדות אותם לעצור ולחשוב לפני שהם משתפים משהו שעשוי להיות מזיק עבור הסביבה, זו אחריות משותפת אבל אנחנו רוצים לוודא שהסביבה נקיה מתכנים כאלה ושהם מוסרים במהירות".
במהלך האירוע חשפה טיקטוק את ההאשטאגים הרשמיים המובילים בישראל - #לומדים _עם_טיקטוק עם 790 מיליון צפיות, #בוקטוק עם 250 מיליון צפיות, ו- #קומדיטוק עם 238 מיליון צפיות. בנוסף נחשף דירוג יוצרי התוכן המובילים בישראל, כשבמקום הראשון ארתור אדלינד עם 11.5 מיליון עוקבים. בנוסף צוינה היוצרת ויקה ברן, שהגיעה למקום ה-8 בישראל השנה עם 3 מיליון עוקבים, והתברגה בנוסף לרשימת תגליות השנה העולמית של הפלטפורמה. נעה קירל היא הזמרת ששיריה היו הפופולריים ביותר בפלטפורמה בארץ השנה.
3 צפייה בגלריה
אסף שגיא
אסף שגיא
אסף שגיא, סמנכ"ל גיימינג עולמי בטיקטוק
(צילום: איה ואבי צלמים)
3 צפייה בגלריה
היוצרים המובילים בטיקטוק בישראל ב-2022
היוצרים המובילים בטיקטוק בישראל ב-2022
היוצרים המובילים בטיקטוק בישראל ב-2022
(צילום: ynet)
אסף שגיא, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל טיקטוק ישראל ומכהן כעת כמוביל תחום הגיימינג בטיקטוק העולמית, אמר במהלך האירוע כי "הצמיחה הגדולה ביותר שלנו היא בשכבות הגיל המבוגרות יותר. גם הם מקבלים תוכן שמעשיר את החיים שלהם. בטיקטוק יש תוכן שיוצר קהילות שיוצרות תרבות - שמאופיינת בפעילות בעולם האמיתי". הוא ציין בין היתר מגמה של עלייה במכירות ספרים בעקבות השיח על ספרים בטיקטוק, ובכלל את ההשפעה האדירה על המשתמשים לרכוש מוצרים שונים אליהם נחשפו בסרטונים בפלטפורמה.