ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה באפל, קיבל אמש (יום ב') את "מדליית בוגר הטכניון" מידיו של נשיא המוסד האקדמי פרופ' אורי סיון. אותה מדליה הוענקה גם לאהרון אהרון, לשעבר מנכ"ל אפל ישראל ומנכ"ל רשות החדשנות. המדליות הוענקו לשניים על הישגיהם הרבים אשר העצימו את הטכניון, את התעשייה ואת האקדמיה בישראל וברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון עם ג'וני סרוג'י
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון עם ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י (מימין) עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון
(צילום: דוברות הטכניון)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

סרוג'י, יליד חיפה, השלים תואר ראשון ושני בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בטכניון. הוא הצטרף לאפל ב-2008 והוביל בין היתר את תכנון השבב הראשון שהחברה עיצבה בעצמה - A4, ששולב באייפון 4 ובאייפד הראשון. סרוג'י עודד את החברה לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בישראל ובשנים האחרונות הוא הוביל את אחד המהלכים המשמעותיים ביותר של ענקית הטכנולוגיה - המעבר של מחשבי המק ממעבדי אינטל למעבדי אפל.
"כשגדלתי, הטכניון היה קרוב מספיק כדי להיות אמיתי, אבל מספיק יוקרתי כדי להיתפס כחלום", אמר סרוג'י בטקס הענקת המדליה, "הצלחתי להגשים את החלום הזה, בזכות המשפחה שלי, הקהילה שלי והערכים שהם הנחילו בי. אני גאה לעבוד בחברה המחויבת להשאיר מאחוריה עולם טוב יותר ממה שהיא קיבלה, ושהטכניון מנחיל את האידיאל הזה בדור הנוכחי - ובדורות הבאים שיגיעו".
אהרון אהרון, יליד חיפה גם הוא, השלים תואר ראשון ושני בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע"ש ויטרבי בטכניון. הוא היה המנכ"ל הראשון של אפל ישראל וסגן נשיא לטכנולוגיות חומרה בחברה ולימד בטכניון במשך עשרות שנים. בשנים 2020-2017 כיהן כמנכ"ל רשות החדשנות ולאחר שסיים את תפקידו הקים את C-perto, חברת ייעוץ לחברות טכנולוגיה.
2 צפייה בגלריה
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון עם אהרון אהרון
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון עם אהרון אהרון
אהרון אהרון (מימין) עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון
(צילום: דוברות הטכניון)
במעמד קבלת המדליה אמר אהרון כי "בקריירה שלי עשיתי הרבה לחיבור בין אקדמיה ותעשייה, וממש לאחרונה הגענו להסכם חשוב בין הטכניון למשרד הכלכלה והתעשייה, שיוביל לקידום התעשייה היצרנית בישראל. שיתוף הפעולה יצא לדרך בעקבות פרויקט שהחל לפני כשנתיים בהובלת הטכניון, במימונה הנדיב של קרן ראסל ברי ובניהול שלי. סיפור האהבה שלי עם הטכניון התחיל מזמן, כשנכנסתי לשיעור הראשון יום אחרי השחרור מהצבא. החוויה הזאת עוררה בי רצון להיות מורה, ולשמחתי הגשמתי את החלום הזה ב-18 שנות הוראה בטכניון".
נשיא הטכניון פרופ' סיון אמר בטקס כי סרוג'י ואהרון "מגלמים באישיותם את רוח הטכניון המשלבת חדשנות, יזמות, מנהיגות ומצוינות טכנולוגית ומדעית עם שליחות חברתית. השניים הם אנשי מופת עתירי מעש שתרגמו את רעיונותיהם ואת המצאותיהם לטכנולוגיות אשר שינו את פני הכלכלה והחברה בישראל ובעולם. במעשיהם הם ממשיכים מסורת מפוארת בת מאה שנים שתחילתה בבניין ההיסטורי בקמפוס בהדר והמשכה בהישגים המפוארים של מאה אלף בוגרי הטכניון שהובילו ומובילים כיום את התעשייה עתירת הידע בישראל ובעולם".