הדפדפן שנלחם בהפרעות הקשב והריכוז (ADHD): קשה מאוד לגלוש ולעבוד על המחשב אם אתם מאלה שקופצים מטאב אחד לשני או שכל התראה בפייסבוק יוצרת אצלכם דחף בלתי נשלט להבין מה פורסם בקבוצת הקניות החביבה עליכם. דפדפן חדש בשם Sidekick מציע קונספט חדש לגלישה ועבודה אונליין שעשוי לסייע לכם להתמקד במה שחשוב כאן ועכשיו.
3 צפייה בגלריה
אישה עם לפטופ
אישה עם לפטופ
האינטרנט מלא בהסחות דעת
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המפתחים מכנים את סיידקיק "דפדפן פרודוקטיביות", ואומרים שהוא מסייע גם להגן על המידע של המשתמשים וגם למקד אותם על ידי "גלישה חסרת הפרעות". השיטות שבהן הוא עושה שימוש כוללות מתקפה מלאה על כל גורם שעשוי להפריע לכם - החל ממודעות ופרסומות מציקות, עבור דרך מצב מיקוד בעבודה שחוסם כל מה שלא קשור לאפליקציות שהגדרתם מראש וכלה באפשרות לייצר סשנים, כלומר במקום לפתוח מה שרוצים, המשתמש יכול לייצר לעצמו שולחנות עבודה שונים ובהם הכלים, האתרים והשירותים שלהם הוא זקוק בהתאם למשימה.
לדוגמה, אם אתם עובדים בצוות, מתקשרים בטלגרם או בסלאק, מתכננים פרויקט ב-Trello או עובדים עם אופיס, תוכלו להקים שולחן עבודה שיכלול רק את הפיצ'רים האלה. עוסקים בעיקר בניהול דפי מדיה חברתית? תוכלו להקים שולחן עבודה עם פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, וואטסאפ, טלגרם ואינסטגרם. כך תוכלו לייצר סשנים שונים בהתאם לתסריט העבודה שלכם.
3 צפייה בגלריה
דפדפן Sidekick
דפדפן Sidekick
דפדפן סיידקיק. בוחרים אפליקציות לסרגל הצד
(צילום מסך אתר Sidekick)
המפתחים הוסיפו קיצורי דרך לאפליקציות מובנות של כל שירות, כך שלא תצטרכו לפתוח אותו בטאבים נפרדים או להריץ אותו באפליקציה חיצונית. אפשר להפוך כל אתר תואם לאפליקציה והחברה כבר מספקת כמה עשרות כאלה לרוב השירותים או האתרים המוכרים ברשת. ניתן גם לאגד מספר טאבים לסשן ולגשת אליו בקליק מסרגל העבודה הצדי. בנוסף, הדפדפן יודע לחסום אתרים שעושים שימוש גבוה במשאבי המחשב - בעיה ידועה בדפדפנים מבוססי כרומיום (בהם כרום של גוגל ואדג' של מיקרוסופט).
מייסד ומנכ''ל החברה, דמיטרי פושקרב, אמר לאתר TechCrunch שדפדפנים מודרניים לא מיועדים לעבודה כי אם לצריכה של אתרי אינטרנט. כלומר, הדפדפן מיועד למקסם את זמן הגלישה מן הסתם כי כך החברות מרוויחות את כספן. לא כך עם סיידקיק: החברה מציעה שלושה מסלולים כדי להימנע משימוש במודל הכנסות מפרסום. ניתן כמובן להשתמש בו בחינם עם מגבלות מסוימות כגון: חמש אפליקציות בסרגל העבודה הצדי, עד 10 אפליקציות במקביל, תמיכה מוגבלת וכדומה. אם אתם רוצים להיות משוחררים ממגבלות, ניתן לרכוש מנוי שעלותו 8 דולר בחודש. אפשרות נוספת היא לקנות מינוי ארגוני לחברה.
ניכר שסיידקיק מיועד יותר למשתמשי קצה, כאלה שהמחשב הוא כלי העבודה העיקרי שלהם. אנשי הייטק למשל, מפתחים, אנשי שירות לקוחות ותמיכה, יוצרי תוכן או סטארטאפיסטים. עם זאת, הוא מצוין גם למי שרוצה לגלוש או לעבוד באינטרנט תוך הימנעות מהסחות דעת - סטודנטים, מורים, חוקרים ותלמידים, כל אלה יכולים למצוא בו עניין רב. חברת סיידקיק החלה את דרכה במאיץ הסטארט-אפים הידוע Y Combinator ובמרץ 2021 גייסה כשני 2 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות קליינר פרקינס.
3 צפייה בגלריה
דפדפן Sidekick
דפדפן Sidekick
שלל כלים למיקוד
(צילום מסך אתר Sidekick)
על פי החברה, משתמשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז הראו "שיפור ניכר" לאחר שימוש בדפדפן. כדי לשמור על תאימות עם הרשת, הוא מבוסס על כרומיום - הבסיס לרוב הדפדפנים כיום. אבל סיידקיק אינה היחידה שמנסה להציע מודל שונה מהדפדפנים המסחריים הגדולים: יש למשל גם את הדפדפן מוכוון הפרטיות Brave, את Arc למק ובקרוב גם לווינדוס ולינוקס או את Vivaldi שגם הוא מציע חוויית שימוש מוטה פרודוקטיביות. יכול מאוד להיות שהדפדפנים האלה יצליחו היכן שהאחרים נכשלו ויציעו לנו פלטפורמה נוחה לשימוש ולעבודה שתסייע לנו להימנע מעומס חושי.