תקלה חמורה בחוות השרתים של בזק ביפו גרמה לניתוק מוקדי חירום ולחוסר זמינות שלהם הלילה. על פי תחקיר ראשוני, גורם התקלה לפי בזק היה עבודה יזומה על מערכת אנרגיה שהפילה את חוות השרתים והביאה לניתוק של קווי תקשורת, אך לא רק. התקלה גם הביאה לבעיות גישה לעוד תשתיות שאוחסנו בחווה של החברה - מהגדולות בארץ - וגרמו לחוסר זמינות לשירותים רבים, אתרים, פלטפורמות, אפליקציות ועוד.
1 צפייה בגלריה
מוקד בזק בינלאומי
מוקד בזק בינלאומי
מוקד בזק בינלאומי
(צילום: יח"צ)

עוד בנושא:

במשרד התקשורת זעמו על התקלה ושר התקשורת שלמה קרעי מסר בהודעה כי: "אמש, בזק ומשרד התקשורת פעלו במהירות הבזק וטיפלו בתקלה, תוך מתן מענה חלופי ותיאום עם השר לביטחון לאומי וצוותי החירום במשרדים. האירוע מוכיח לנו ששכבות גיבוי לצורכי חירום נחוצות ביותר, בפרט בכל הנוגע לתשתיות תקשורת ולמידע מציל חיים".
גם מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה מתח ביקורת על מה שקרה: "אירוע לא טוב! עם זאת נעשו פעולות מהירות להחזרת השרות באופן מיידי. המשרד ימשיך לפעול על מנת לוודא חזרה לכשירות באופן מלא, יתחקר את האירוע בבזק, בחברות נוספות ובמוקדי החירום ויופקו הלקחים לרבות המלצות לטיפול".
אירועים כגון אלה נחשבים לחריגים למדי בעולם. לרוב, מוקדי חירום מגובים בקווים חליפיים במקרה הצורך. עם זאת יש לציין שלמרות שהיו טענות על אירוע סייבר, בבזק וכן במערך הסייבר דחו זאת. על פי הודעת משרד התקשורת, סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר במהלך ביצוע עבודות חשמל יזומות במתקן בזק, אירעה פגיעה שכתוצאה ממנה נותקו קווי תקשורת רבים, ביניהם מוקדי חירום.
כאמור, בזק מטפלת באירוע מתחילתו ומשרד התקשורת עוקב גם הוא מקרוב. בזק דיווחה הבוקר כי החיוג לכלל מוקדי החירום באמצעות המספרים המקוצרים חזר לפעילות תקינה. כמו כן, כאמור, על פי המידע והממצאים עד כה, "אין מדובר במתקפת סייבר אלא בתקלה שנגרמה במהלך ביצוע עבודות חשמל יזומות". משרד התקשורת הקים צוות מיוחד על מנת לוודא החזרת השירותים לכשירות מלאה, לתחקור האירוע ולהפקת לקחים בחברת בזק, בכלל חברות התקשורת וגם במוקדי החירום.
ככל ויש בעיה או תקלה ניתן לפנות למוקד משרד התקשורת: 4928*.