התפתחות מדאיגה במתקפת הסייבר על חברת משחקי המחשב אלקטרוניק ארטס (EA): כחודש לאחר שהשרתים נפרצו וקוד המקור של משחקים רבים נגנב, התוקפים מציעים חלקים ממנו בחינם, כתרומה לקהילה. התוקפים מבטיחים לפרסם קטע קוד נוסף מדי יום, וההערכה היא כי המטרה שלהם היא להפעיל לחץ על הנהלת EA ולהכריח אותם לשלם תמורת החזרת הקוד.

עוד בנושא מתקפות כופר:

האירוע החל ביוני, כשפושעי הסייבר הצליחו לפרוץ לשרתי החברה ולגנוב 780 גיגה בייט של נתונים, בהם כלי תוכנה ומשחקים כמו קוד המקור של FIFA 21, מנוע המשחקים Frostbite שבו משתמשים משחקים כמו באטלפילד וקוד המשחק Sims. החברה הגיבה ואישרה את דליפת המידע אך טענה בתוקף שלא מדובר באירוע כופר, וכי לא נחשף כל מידע אישי של משתמשים. מה שעומד בסימן שאלה לנוכח העובדה שהתוקפים העמידו למכירה את הנתונים שגנבו בתוספת הרבה חולשות מועילות שמאפשרות לנצל את כל שירותי EA והכל במחיר מציאה של 28 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
FIFA 21
FIFA 21
FIFA 21
(מקור: EA Sports)
מאז ועד היום עמדו הקבצים למכירה, אך כנראה שלא זכו להתעניינות רבה. כעת החלו ההאקרים בתהליך הפצה בחינם של חלקי קוד. "לפני כמה שבועות שלחנו אימייל עם דרישת כופר ל-EA אבל לא קיבלנו על תגובה. אם הם לא יצרו איתנו קשר ולא ישלמו, אנחנו נמשיך להפיץ קבצים", נכתב על ידי התוקפים בפורום בו מופצים הקבצים. הקובץ הראשון שהועלה הוא קובץ דחוס בגודל 1.3 גיגה בייט ומומחים שבדקו אותו מצאו שהוא מכיל כלי תוכנה פנימיים של EA, בבחינת יריית אזהרה.
אגב, אתר Motherboard ששוחח עם אחד התוקפים דיווח, כי התוקפים הצליחו לפרוץ לחשבון Slack של עובד החברה לאחר שרכשו את פרטי הכניסה בדארקנט. תחת הזהות המזויפת שלו דיווחו על אובדן סיסמה ופשוט ביקשו מהתמיכה של EA לתת להם גישה למחשבי החברה. כמה פשוטים חיי ההאקרים, לא כן?