מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, סבור כי הצ'אטבוט ChatGPT של OpenAI מסמל את "ההתקדמות המהפכנית ביותר בטכנולוגיה מאז 1980". במאמר שפירסם בבלוג שלו השבוע השווה גייטס את התוכנה לרגעי יצירת המיקרו-מעבד, המחשב האישי, האינטרנט והטלפון הנייד. "זה ישנה את הדרך שבה אנשים עובדים, לומדים, מטיילים, מקבלים טיפול רפואי ומתקשרים אחד עם השני", כתב גייטס על התוכנה, שמפתחיה קיבלו בינואר השקעה של עשרה מיליארד דולר ממיקרוסופט, ושגייטס עצמו משמש להם כיועץ.
1 צפייה בגלריה
ביל גייטס
ביל גייטס
ביל גייטס
(צילום: Justin Tallis, WPA Pool/Getty Images)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גייטס סיפר שהוא נפגש באופן סדיר עם אנשי OpenAI - הצוות שמאחורי הבינה המלאכותית שמפעילה את ChatGPT - מאז 2016. לדבריו, הוא איתגר אותם בשנה שעברה להכשיר בינה שיכולה לעבור מבחן ביולוגיה ברמת AP (הרמה הגבוהה ביותר הקיימת בארה"ב, שאפשר להשוות אותה לחמש יחידות בבגרות), אבל הציב את הכלל המחמיר שלפיו היא לא יכולה להיות מאומנת באופן ספציפי לענות על שאלות ביולוגיה. כמה חודשים לאחר מכן הם חשפו את התוצאות, שלדבריו היו 59 תשובות מדויקות מתוך 60.
אחר כך ביקש גייטס מה-AI לכתוב תגובה לאב עם ילד חולה. "הוא ייצר תשובה מהורהרת שכנראה הייתה טובה יותר ממה שרובנו בחדר היינו נותנים", כתב גייטס, "ידעתי שראיתי זה עתה את ההתקדמות החשובה ביותר בטכנולוגיה מאז ה-GUI".
GUI היא התצוגה הוויזואלית שמאפשרת אינטראקציה באמצעות תמונות ואייקונים, במקום תצוגה שמציגה רק טקסט ודורשת פקודות מוקלדות. הפיתוח שלה הוביל למערכות ההפעלה Windows ו-Mac OS בשנות ה-80, ונשאר חלק מרכזי במחשוב. מודע לחששות ממה שתוכנה כזו יכולה לעולל, אמר גייטס שאנשים שמדברים על AI צריכים "לאזן בין פחדים לבין הפוטנציאל שלה לשפר חיים". הוא קרא לממשלות לעבוד עם התעשייה כדי "להגביל את הסיכונים" של AI, אך אמר שהטכנולוגיה יכולה לשמש להצלת חיים. "שיפורים מונעי בינה מלאכותית יהיו חשובים במיוחד עבור מדינות עניות, שבהן מתרחש הרוב המכריע של מקרי המוות מתחת לגיל חמש", כתב גייטס, "אנשים רבים במדינות האלה אף פעם לא זוכים לראות רופא, ו-AI יסייע לעובדי הבריאות שהם כן רואים, להיות פרודוקטיביים יותר".