בקרי משחק שעפים באוויר וילדים שנתקעים בקירות: מספר תביעות הביטוח בעקבות נזקים שנגרמו כתוצאה משימוש בקסדות מציאות מדומה עלה ב-68% בחמש השנים האחרונות - כך מדווחת אביבה (Aviva), חברת הביטוח הגדולה בבריטניה. בשנים האחרונות חלה עלייה חדה במכירות של קסדות מציאות מדומה, ולפי ההערכות בשנה וחצי האחרונות נרכשו יותר מ-10 מיליון יחידות של הדגם הפופולרי ביותר בקטגוריה, קווסט 2 של חברת מטא.
1 צפייה בגלריה
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
אוקולוס קווסט 2 פייסבוק
זהירות בבקשה. קווסט 2 של מטא
(צילום: פייסבוק)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי אביבה, כמות התביעות בגין נזקים לתכולת הבית שנגרמו כתוצאה משימוש בקסדות המציאות המדומה עלו בשנה שעברה ב-31%, וב-68% בחמש השנים האחרונות. אביבה צופה עלייה נוספת בכמות התאונות עקב הפופולריות העולה של קסדות המציאות המדומה, שהפכו לאחת המתנות הנפוצות ביותר לחג המולד.
אביבה טוענת שעד היום היא קיבלה שלל תביעות בגין פריטים ביתיים שנפגעו כתוצאה משימוש במכשור מציאות מדומה, כשהערך הממוצע לתביעה עומד עד כ-650 פאונד (2,852 שקלים). הפריטים הפגועים ביותר בקרב תביעות אלה הם מסכי הטלוויזיה: במקרה אחד, לקוח של החברה השליך בקר לעבר המסך לאחר שזומבי הבהיל אותו במהלך משחק. ישנן כמובן תביעות חמורות יותר, כגון מקרה שבו נופצו בשוגג שני פסלי מעצבים יקרי ערך לאחר שאחד מבני הבית נתקע בהם במהלך המשחק.
הנזקים כמובן הם לא רק לרכוש: חלק מהלקוחות דיווחו גם על התהפכויות של בני הבית כתוצאה מחוסר מודעות לסביבה, כשחלקם נפלו על הראש וניפצו את מסך הטלוויזיה. משתמשים רבים, אגב, משתפים סרטונים של התאונות שלהם בקהילה בשם VR to ER (בתרגום חופשי - "ממציאות מדומה אל חדר המיון") שנפתחה באתר הפורומים רדיט ומונה כבר יותר מ-80 אלף משתמשים. "הפופולריות העולה של משחקים וגאדג'טים חדשים באים לעיתים לידי ביטוח בתביעות של הלקוחות שלנו", הסבירה קלי וויטינגון, מנהלת תביעות הנדל"ן באביבה. "בעבר ראינו טרנדים דומים הכוללים קונסולות עם בקרי משחק חיצוניים, מכשירי טלפון, משחקי כושר ואפילו ספינרים. המשחקים האלה יכולים להיות מקור נהדר להנאה, אבל אנחנו ממליצים לאנשים להיות מודעים לסביבה שלהם בזמן המשחק, ובנוסף לבדוק אם ביטוח הדירה שלהם מתאים לצרכים שלהם".