סקר חדש, שנערך על-ידי חברת Leichtman Research Group מצא כי שליש ממנויי נטפליקס בארה"ב משתפים את הסיסמאות שלהם עם אחרים. ממצאי הסקר מתפרסמים על רקע שינוי הגישה של ענקית הסטרימינג לאחרונה כלפי תופעת שיתוף הסיסמאות. עד היום החברה העלימה עין מכך, אך כעת היא מתחילה לפעול נגד התופעה.

עוד בנושא:

הסקר כלל 4,400 צרכנים. לפי ממצאיו, שפורסמו באתר "דדליין", 64% מבין המשיבים אמרו שהם משלמים על נטפליקס ומשתמשים בו רק בתוך הבית שלהם, אך 33% אמרו כי הם משתפים את פרטי ההתחברות שלהם לשירות בצורה כלשהי (עבור 3% הנותרים, מנוי הנטפליקס שלהם הוא חלק מחבילה מסוימת שכוללת מנויים נוספים).
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
עוד עלה מהסקר כי צעירים משתמשים בפרטי התחברות של אחרים לשירותי סטרימינג יותר ממבוגרים. 34% מהמשיבים בגילאי 18-34 הודו כי הם מחוברים לפחות לשירות סטרימינג אחד שמשולם לחלוטין על ידי מישהו אחר, לעומת 14% בלבד בקבוצת הגילאים 35 ומעלה.
מוקדם יותר החודש נטפליקס הודיעה כי החלה לבחון דרך טיפול בנושא שיתוף הסיסמאות, ראשית בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו. במסגרת המבחן, כשהשירות מזהה שמשתמש מנצל פרטי התחברות שאינם שלו, היא מציעה לו להצטרף לאותו מנוי בתשלום חודשי, כך שהיסטוריית הצפייה תישמר. החברה הסבירה כי העליה בדפוס השיתוף בסיסמאות משפיעה על היכולת שלה להשקיע בתכנים חדשים עבור משתמשיה.
בעבר כאמור, הגישה של נטפליקס הייתה שונה. מנכ"ל החברה ריד הייסטינגס התייחס בעבר לשיתוף סיסמאות בתור "משהו שצריך ללמוד לחיות איתו", ואף כסוג של דרך שיווק - מתוך אמונה כי אנשים שמתחברים למנוי של מישהו אחר מתרגלים לשירות ולבסוף הופכים למנויים משלמים באופן אורגני.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס
(צילום: GettyImages)
שינוי הגישה נוגע לתחרות הגוברת על לב הצופים בשוק הסטרימינג הצפוף. הפיכת משתמשים שחולקים סיסמה למשתמשים משלמים תעזור לנטפליקס להגדיל הכנסות וגם להציג תמונה נאה יותר של גדילה במספר המשתמשים, שכבר לא קורית בקצב בו קרתה בעבר. נכון להיום, לנטפליקס כ-74 מיליון מנויים בארה"ב ובקנדה. החברה אף העלתה מחירים לאחרונה בשל אותו רקע, ומתכננת להשקיע השנה מעל 17 מיליארד דולר בתוכן - עליה של 25% בהשוואה ל-2021.
מנגד, כדי להצליח להפוך את אותם אנשים למשתמשים משלמים ולא לאבד אותם לחלוטין, החברה צריכה להימנע מלעשות את התהליך באופן שייראה כמו צעד ענישה וייצור אנטגוניזם בקרב המשתמשים. גם שירותי סטרימינג אחרים כמו דיסני פלוס, HBO מקס, אמזון פריים וידאו והולו נקטו עד היום בגישה מכילה יחסית כלפי תופעת שיתוף הסיסמאות, וכעת נותר לראות אם ימשיכו באותה גישה או ילכו בעקבות נטפליקס.
"שיתוף סיסמאות הוא מאפיין אינהרנטי של רוב שירותי הסטרימינג. השיתוף עוזר להרחיב את בסיס המשתמשים ולשמר לקוחות, אבל גם יוצר פער בין מספר משקי הבית שמשתמשים בשירות לבין המנויים המשלמים", אמר ברוס לייכטמן, נשיא חברת Leichtman Research Group לאתר "דדליין".