לנא בת נאדר אבו סאלח, בת 26 ממראר, מואשמת בהסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. הצעירה, שעובדת כמנחת קבוצות לשפה העברית בבית ספר יסודי, פרסמה באינסטגרם סרטון המשווה את ישראל לגידול סרטני שצריך להביס.
1 צפייה בגלריה
לנא בת נאדר אבו סאלח
לנא בת נאדר אבו סאלח
פרופיל האינסטגרם של לנא בת נאדר אבו סאלח
(מתוך פרופיל האינסטגרם)

עוד בנושא:

לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד יעל כ"ץ, ממונה בכירה בפרקליטות מחוז צפון, לחשבון האינסטגרם של הנאשמת יש יותר מ-14 אלף עוקבים. ב-15 באוקטובר, שבוע לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בעוטף עזה, היא שיתפה בסטורי סרטון עם דברי הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור.
הסרטון מתחיל עם הכיתוב "הכיבוש הוא גידול סרטני ממאיר, אפשר להביס" ומסתיים בדברים הבאים: "הכיבוש הוא גידול סרטני ממאיר, אפשר להביס אותו רק על ידי התנגדות, תתנגדו!". עו"ד כ"ץ מתארת בכתב האישום כי "בסרטון רואים זוג הורים מגיעים עם בנם לרופא, שמבשר להם שהבן חולה בסרטן שהתפשט בגופו, הרופא שולל שימוש בתרופות, שלא ירפאו את המחלה אלא רק יאריכו את חייו, משנשאל הרופא מה ניתן לעשות הוא אמר להם להתנגד, הבן בתגובה, מגלח את ראשו, מחליף את בגדיו ומכריז 'אני מוכן' והרופא מוסיף 'זה אומר שכולנו מוכנים, אנחנו יכולים להתחיל ב-7 באוקטובר', מיד לאחר מכן עולה הכיתוב הקורא לצופים להתנגד לכיבוש הישראלי".
ריפרש
ברוכים הבאים לטלגרם, חמאס כבר כאן / עם עידן רינג
21:29
הפרשה נחשפה על ידי חוקרי משטרת טבריה ובסיום איסוף הראיות הועברה לפרקליטות לגיבוש כתב אישום. הפרשה תידון בבית משפט השלום בטבריה. עו"ד עאדל דאבח, שמייצג את הצעירה שנמצאת כעת במעצר, מסר בתגובה: "מדובר באישה נורמטיבית, עובדת הוראה, אשת חינוך, ללא כל עבר פלילי. היא צפתה רק בשניות הראשונות של הסרטון ולא שיתפה אף אחד בסרטון ולא עשתה כלום ולא פגעה בביטחון המדינה. אני מתנגד לבקשת המעצר של הפרקליטות ודרשתי לשחררה ממעצר, גם כך עולמה חרב עליה מאז המעצר".

ארבעה כתבי אישום ביום

עו"ד כ"ץ הגישה היום כתב אישום נגד צעירה נוספת, חנין בת פיסל אלזרו, בת 26 מטבריה, בעקבות שני פרסומים המסיתים לטרור ושני פרסומים שמגלים הזדהות עם ארגון טרור. לפי כתב האישום, "זמן קצר לאחר פרוץ מעשי הזוועה ההמוניים, פרסמה הנאשמת שני סטטוסים הכוללים דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור וכן דברי שבח, אהדה, עידוד והזדהות עם ארגון החמאס. בתמונות שפרסמה נראה מוצב צה"לי מותקף, לידו פעילי טרור חמושים עם הכיתוב 'לכל מי שהתעורר עכשיו, אתה לא בחלום! 7.10.2023'. בסטטוס נוסף שהיא שיתפה יומיים לאחר מכן, נראה קולאז' של תמונות המתאר אירועים קשים מיום שבת ובו הכיתוב 'למי שכותב את ההיסטוריה, לאט לאט נעכל'". עו"ד היתם דראושה, שמייצג את אלזרו, מסר בתגובה: "מדובר בבחורה בת 26, גרושה ואמא לשני ילדים, נורמטיבית ללא עבר ביטחוני וללא עבר פלילי. אין בפוסט שום הסתה או תמיכה בארגון טרור. נדרוש את שחרורה המיידי לביתה, אין כל מקום לעצור אותה, היא צריכה להיות בבית עם שני ילדיה הקטנים. מדובר באזרחית ירדן שנישאה לתושב ישראל וקיבלה אזרחות ישראלית במסגרת איחוד משפחות".
מאז 7 באוקטובר עצרה המשטרה עשרות בני אדם בחשד להסתה ותמיכה בטרור ועד כה הוגשו 11 כתבי אישום בנושא, ארבעה מהם היום. בפרקליטות אומרים כי מחר יוגשו שישה נוספים. תת-ניצב דרור אסרף, ראש חטיבת המודיעין במשטרת ישראל, אמר בשבוע שעבר ל-ynet: "כל מי שיביע הזדהות עם הטבח הארור הזה או עם טרור ייעצר וייחקר ואני אומר את זה באופן חד-משמעי. יותר מזה, אנחנו הולכים למצב שבו במקרים של הסתה חמורה אנחנו נדרוש מעצר עד תום ההליכים".
בהכנת הידיעה השתתף גלעד מורג