המשטרה מגיעה למטאברס? האינטרפול חשף כי הוא עומל בימים אלה על הקמת סביבת מטאברס ייעודית להכשרה ולימוד של כוחות משטרה בכל רחבי העולם, במה שארגון השיטור הבינלאומי קורא לו "המטאברס הראשון אי פעם שתוכנן במיוחד עבור כוחות אכיפת החוק ברחבי העולם". המטרה: לפתח יכולות התמודדות עם "פשעי מטאברס אפשריים".
1 צפייה בגלריה
אינטרפול
אינטרפול
אינטרפול
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"למטאברס יש פוטנציאל אדיר לשנות כל היבט בחיי היומיום שלנו, עם השלכות עצומות על יכולות אכיפת החוק", הסביר מאדן אוברוי, ראש מחלק הטכנולוגיה והחדשנות של האינטרפול. "על מנת שנוכל כמשטרה להבין את המטאברס, אנחנו צריכים לחוות אותו".
(האינטרפול נכנס למטאברס)
על פי ההצהרה של הארגון, מרחב המטאברס החדש של האינטרפול יאפשר לכוחות משטרה בכל רחבי העולם "לתקשר עם שוטרים אחרים באמצעות האווטארים שלהם", כשהשוטרים שישתמשו בו יוכלו בנוסף לקבל "קורסי הכשרה מקיפים" בנושאי חקירות ויכולות שיטור אחרות.
הבהלה להסדרת החוק והסדר במטאברס עולה בקנה אחד עם חוסר השליטה והבקרה שמאפיינים את העולם הווירטואלי בימינו. על פי האינטרפול, המצב הנוכחי ברשת הינו סוגייה שמציבה אתגר משפטי קשה מאוד, כיוון שיש לא מעט מקרים בהם "מעשים מפלילים בעולם הפיזי לאו דווקא נחשבים לפשעים אם הם מבוצעים בתוך עולם וירטואלי". הארגון מעריך שככל שכמות המשתמשים במטאברס תגדל, כמות הפשעים והמעשים המפלילים ברחבי הסביבה הווירטואלית יגדלו גם הם.
על כן, הארגון שואף להכין את עצמו לעלייתו של המטאברס בהקדם האפשרי, זאת על מנת שיוכל להתמודד עם מגוון רחב של פשעים שעשוים להתקיים בתחומו - לרבות פשעים נגד ילדים, גניבת מידע, הלבנת הון והונאות פיננסיות אחרות, זיוף, כופר, דיוג, תקיפות והטרדות מיניות.