הסוף לסוד הכמוס? טיקטוק משיקה פיצ'ר חדש שנועד להסביר למשתמשים מדוע סרטון מסוים מופיע בפיד שלהם. הפיצ'ר זמין כעת לשימוש בשלל שווקים ברחבי העולם, והוא צפוי להגיע גם לישראל במהלך השבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
טיקטוק. קצת יותר שקיפות
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אחת השאלות הגדולות ביותר שמרחפות מעל טיקטוק היא כיצד עובד האלגוריתם שלה, אותו מנגנון המלצות מבוסס בינה מלאכותית שמציג למשתמשים סרטונים שמותאמים להם אישית לפי תחומי העניין שלהם. על אף שבשנים האחרונות נחשפו בתקשורת פרטים על הדרך שבה עובד האלגוריתם שלה, טיקטוק עצמה העדיפה לשמור על שתיקה ולא חשפה כיצד היא קובעת אילו סרטונים יוצגו למשתמשים.
כעת החברה מעוניינת לפזר את הערפל, או לפחות חלק ממנו, עם הפיצ'ר החדש שיאפשר למשתמשים להבין מדוע סרטון מסוים הופיע להם במהלך הגלילה בפיד האינסופי של האפליקציה. טיקטוק שילבה את הפיצ'ר החדש בתפריט שיתוף הסרטונים של הפלטפורמה (מיקום קצת תמוה אם אתם שואלים אותנו), שכעת יכלול בנוסף לאפשרויות השיתוף השונות כפתור חדש בשם "Why This Video". לחיצה על אותו הכפתור תציג למשתמש את הסיבות שבגינן אותו סרטון מופיע לאותו המשתמש בפיד.
2 צפייה בגלריה
הפיצ'ר החדש של טיקטוק
הפיצ'ר החדש של טיקטוק
הפיצ'ר החדש של טיקטוק
(צילום: טיקטוק)
טיקטוק תספק למשתמשים שלל סיבות אפשריות ללמה אותו הסרטון הופיע להם בפיד - החל מ"תוכן פופולרי באזור של המשתמש", דרך "תוכן שפורסם לאחרונה באזור של המשתמש" או "תוכן שהמשתמש עוקב אחריו" ואפילו "אינטראקציות משתמש" (כאן מדובר למעשה בתכנים שהמשתמש הגיב להם ישירות, בין אם על-ידי פרסום תגובה או סימון בלייק ועד תוכן שהמשתמש שיתף הלאה או חיפש בפלטפורמה).
על-פי ההודעה הרשמית של טיקטוק בנושא, זוהי רק ההתחלה ובזמן הקרוב תרחיב הפלטפורמה את הפיצ'ר על מנת לספק שקיפות מוגברת ומפורטת יותר לדרך שבה היא ממליצה למשתמשים שלה על תכנים שונים. טיקטוק, שבבעלות בייטדאנס הסינית, משיקה את הפי'צר החדש בתקופה שבה המאמצים להצר את צעדיה בארה"ב צוברים תאוצה, על רקע החשש שהיא תנצל את האלגוריתם שלה כדי להשפיע על דעת הקהל בארה"ב או תסייע למאמצי הריגול של בייג'ינג באמצעות איסוף מידע על משתמשים. אתמול דווח כי בפנטגון ובמשרד המשפטים מעוניינים לאלץ את הרשת החברתית למכור את פעילותה בארה"ב, אך במשרד האוצר מסתייגים מהמהלך. בנוסף, אתמול נחשף כי בית הנבחרים אסר על מחוקקים ועובדים להתקין את האפליקציה על טלפונים רשמיים. גם הפנטגון, מחלקת המדינה וסוכנויות ממשלה אחרות אוסרים על התקנת האפליקציה בטלפונים ממשלתיים, ובימים האחרונים אישר הקונגרס להרחיב את האיסור לכל סוכנויות הממשלה. יותר מעשר מדינות בארה"ב אסרו גם הן על השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים. בנוסף, קבוצה דו-מפלגתית של מחוקקים בסנאט ובבית הנבחרים הציגה לאחרונה חוק להחרמת טיקטוק.