רק בן 16: חקירה של ארבעה חוקרי סייבר שחקרו את התקפות הסייבר האחרונות שבוצעו נגד חברות הטכנולוגיה אנבידיה, סמסונג, מיקרוסופט, יוביסופט ו-Okta, העלתה כי המוח ומי שכנראה מנהיג את קבוצת ההאקרים האלמונית הוא ככל הנראה ילד בן 16 המתגורר באוקספורד - כך פורסם בבלומברג. לצד הנער נחשף פעיל נוסף המתגורר בברזיל, אך נראה שמדובר רק בחלק קטן מקבוצת האקרים גדולה בהרבה.
1 צפייה בגלריה
סייבר
סייבר
רק בן 16: האם נחשפה זהותו של מנהיג $Lapsus?
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הנער חשוד כי הוא עומד מאחורי כמה מהפריצות הגדולות שבוצעו על ידי $Lapsus, אך החוקרים לא הצליחו לקשור אותו באופן סופי לכל אחת מהפריצות. חוקרי הסייבר ציינו שהם השתמשו בראיות משפטיות שנאספו עם הפריצות השונות ובמידע נוסף שזמין לציבור באופן חופשי על מנת לקשור את הפריצות לנער.
חוקרי הסייבר מודאגים מאוד מיכולותיו של הנער. על פי אחד החוקרים, הנער ניחן בכישורי פריצה והאקינג מרשימים למדי, שמאפשרים לו לעבוד ביסודיות ובמהירות גבוהה במיוחד, עד לרמה שהחוקרים היו בטוחים שחלק מהפעולות שהוצאו לפועל במסגרת ההתקפות בוצעו באופן אוטומטי.
פעילותה של $Lapsus התחילה להטריד את חוקרי הסייבר בשבועות האחרונים עם המעבר שלה להתקפות בעלות פרופיל גבוה כלפי ענקיות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. על פי הדו"ח, המניע של הקבוצה עדיין לא התברר באופן מלא, אך כמה מחוקרי הסייבר שחקרו את הנושא מאמינים שהמניע המרכזי של הקבוצה הוא הרצון להתעשר ולהתפרסם ברחבי העולם.
$Lapsus אכן לא מפחדת מפרסום ברחבי עולם הסייבר. הקבוצה ידועה בהתגרותה באופן פומבי בקורבנותיה, כשהיא מדליפה באופן קבוע, בעיקר בערוץ הטלגרם שלה, חלקים נכבדים מהקבצים שהיא גונבת, שכוללים לרוב קודי מקור פנימיים וקריטיים, שלרוב היו נשארים חסויים באופן מלא מפני הציבור הרחב אלמלא הפריצות. ההתגרות שלה לא נגמרת כאן, ובמקרים מסוימים חברי הקבוצה תועדו כשהם נכנסו לשיחות זום פנימיות של הקורבנות שלה על מנת להתגרות בעובדים וביועצי הסייבר שניסו להתמודד עם ההשלכות של הפריצות.
פרטיו האישיים של ההאקר, נער בריטי בן 16 המתגורר באוקספורד, לא פורסמו בבלומברג עקב היותו קטין, אך כתבי בלומברג ניגשו לכתובת של הנער שהודלפה לצד פרטים נוספים אודות הקטין על ידי האקרים אחרים המתחרים ב-$Lapsus. הכתבים הצליחו לדבר עם אימו במשך עשר דקות, שטענה שהיא לא מודעת להאשמות נגד בנה, אך כן ציינה שהיא מוטרדת מהסרטונים השונים שפורסמו אודות הנער שחושפים את הבית שבו המשפחה מתגוררת. בנוסף אמרה שהנער, שמתגורר בכתובת שהודלפה, כבר הוטרד בעבר על ידי אחרים, שהיא מסרבת לערוך ריאיון רשמי בנושא בנה או להביא את בנה לראיון שכזה ושהיא פונה למשטרה בנושא בהקדם. המשטרה טרם הגיבה לנושא באופן רשמי.
החוקרים סבורים שלצד הנער ישנו לפחות עוד חבר נוסף ב-$Lapsus המתגורר בברזיל. יחד עם זאת נמסר שבסך הכל נחשפו על ידי החוקרים שבעה חשבונות שונים שנמצאו בעלי קשר לפריצות השונות, מה שעשוי להצביע על כך שישנם עוד חברי קבוצה שטרם נחשפו.