ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה מודה באופן רשמי שנפרצה במסגרת מתקפת סייבר שפקדה אותה בשבוע שעבר, אותה הגדירה בתחילה כ"תקרית" בעלת השפעה קטנה יחסית על פעילות החברה. כעת ההאקרים מאיימים על החברה באמצעות המידע הגנוב, תוך כדי שהם מציבים לאנבידיה אולטימטום למילוי דרישותיהם.
2 צפייה בגלריה
nvidia
nvidia
ההאקרים מצהירים כי גנבו מידע רגיש מענקית השבבים
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בשבוע שעבר פורסם דיווח בעיתון ה"טלגרף" הבריטי לפיו אנבידיה הייתה קורבן למתקפת סייבר, במסגרתה הושבתו שירותי המייל הפנימים של החברה וכן כלי הפיתוח שלה למשך יומיים שלמים. באנבידיה מיהרו להגיב לדיווחים, ובהודעה שנמסרה לעיתונות נאמר שהחברה מודעת לקיומו של אירוע כלשהו, אותו הגדירה כאמור כ"תקרית", ושהיא לא צופה פגיעה משמעותית בפעילות החברה במסגרתו.
כעת מודה אנבידיה באופן רשמי שאכן הייתה קורבן למתקפת סייבר. על פי ההודעה של החברה, מתקפת הסייבר התגלתה לראשונה ב-23 לפברואר, ועם גילוי המתקפה פנתה החברה באופן מיידי לרשויות החוק לטובת קבלת סיוע. בנוסף ציינה החברה, כפי שכבר ציינה קודם לכן, שאין לה ראיות ודאיות לכך שיש קשר בין הפריצה לבין המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
מאחורי מתקפת הסייבר עומדת קבוצת ההאקרים "$Lapsus", שהופיעה לראשונה בחודש דצמבר האחרון לאחר שתקפה את משרד הבריאות של ברזיל וגנבה ממנו מידע רגיש בנפח של 50 טרה-בייט, שכלל בין היתר פרטים רפואיים חסויים של אזרחים. כעת טוענת הקבוצה שהיא פרצה למאגרי המידע של אנבידיה וגנבה משם מידע רגיש בנפח של 1 טרה-בייט.
על פי $Lapsus, המידע שנגנב כולל תיקיית נתוני אודות החומרה שמפתחת החברה, כשנפח התקייה הינו 250 גיגה-בייט. בתוך התיקייה מידע פנימי ורגיש על "כל השבבים האחרונים של אנבידיה", הכולל בין היתר מידע על כרטיס המסך RTX 3090 Ti אותו החברה צפויה לחשוף באופן מלא בקרוב. כמו כן המידע הגנוב כולל גם פרטים אישיים של עובדי החברה לצד מסמכים רגישים נוספים.
הקבוצה איימה כי תדליף את המידע שנגנב אם החברה לא תסיר את מגבלות הכרייה שהפעילה על כרטיסי המסך האחרונים שלה. זמן קצר לאחר מכן הוסיפה הקבוצה דרישה נוספת, לפיה על אנבידיה להמיר את כל מנהלי ההתקן של כרטיסי המסך שלה לפורמט קוד פתוח, כשהיא מצמידה לדרישות שלה דדליין במסגרתו תאפשר לאנבידיה לקבל החלטה עד יום שישי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
"יש לכם עד יום שישי"
"יש לכם עד יום שישי"
"יש לכם עד יום שישי"
(צילום מסך: רועי האן, Ynet)