מסקר שהזמינה חברת טאבולה, העוסקת בהמלצות תוכן ברשת הפתוחה, ונערך על-ידי חברת המידע Kantar Insights, נרשמה עלייה של 15% באמינות אתרי החדשות והתוכן הישראליים באינטרנט כפי שהיא נתפסת על ידי הקוראים בהשוואה לחודש יוני. גם בגלישה לאתרים אלה ניכרת עלייה משמעותית (11%) בקרב כל קבוצות הגיל.
1 צפייה בגלריה
אישה עם סמארטפון
אישה עם סמארטפון
עלייה באמון הציבור באתרי החדשות, צניחה ברשתות החברתיות
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בשיעור דומה התחזקה גם אמינותם של ערוצי הטלוויזיה והרדיו בארץ, שיחד עם אתרי החדשות המרכזיים נתפסים בימי המלחמה כמקור המידע האמין ביותר. בצפייה בטלוויזיה חלה עלייה של 9% ובהאזנה לרדיו – עלייה של 7%.
סקר טאבולה
ולמי לא מאמינים הישראלים? דווקא לרשתות החברתיות הפופולריות, למרות ששיעור החשיפה להן גבוה בהרבה. הן מככבות במקום הראשון במדרג חוסר האמינות, בפער משמעותי (72%) - ובקרב כל הגילים. לפי הסקר, מגמת אי-האמון בתכנים המתפרסמים ברשתות אף התחזקה בימי המלחמה. גם שיעור הגולשים ביוטיוב ירד ב-11%.
ריפרש
האמת על הביקור של מאסק בישראל / עם ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר
27:06
בנוסף, ניכרת מגמה שמתחזקת בימי המלחמה: הפלטפורמה שבה מתפרסמות הידיעות קובעת את רמת האמינות שהצרכן רוחש להן - עלייה של 18% בהשוואה ל-2022. גם זהותם של כותבי הידיעות משמעותית לאמינות המיוחסת להן.
זהו הסקר השלישי שעורכת טאבולה בישראל. קודמיו בוצעו בשנים 2022 ו-2023. הוא נערך באופן אינטרנטי בנובמבר 2023 וכלל 1,004 משיבים: 501 גברים ונשים בגילאי 18-74, 101 בני נוער בגילאי 13-17, 201 נשאלים מהמגזר הערבי ו-201 נשאלים מהמגזר החרדי.
בהשוואה לתוצאות הסקרים הקודמים בולטת העלייה הדרמטית (בשיעור של 20%) בהתעניינות הישראלים בנושאי חדשות ואקטואליה, שבאה על חשבון יתר התכנים הפופולריים בשגרה, כמו אוכל, טיולים, בריאות ועוד. כך נרשמו ירידות של 41% בצריכת תוכן תיירותי; של 14% בצריכת ספורט; של 20% בצריכת תכני אמנות ותרבות. נדל"ן, משחקים, ורכב הם שלושת התחומים היחידים שבהם לא נצפתה ירידה מובהקת בהתעניינות.