שקר המיוט הגדול: מחקר חדש של חוקרים באוניברסיטאות ויסקונסין-מדיסון ולויולה חושף - זה שאתם עושים מיוט במהלך שיחת וידאו, מה שמביא לכך שאף אחד מהמשתתפים בה לא ישמע אתכם, לא אומר שהמיקרופון שלכם מפסיק להקליט ולאסוף מכם נתונים. ולאן הנתונים האלה מגיעים? לחברות שמאחורי האפליקציות כמובן, שעשויות להשתמש בו ללא ידיעתכם.
1 צפייה בגלריה
שיחת זום
שיחת זום
מיוט? אנחנו לא בטוחים
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הכל התחיל כשאחד החוקרים נבהל לגלות שגם בזמן שהמיקרופון שלו כביכול נמצא במצב השתק, נורית החיווי שמעידה על כך שהמיקרופון פועל עדיין דלקה, מה שהעיד על כך שהמיקרופון שלו המשיך לאסוף מידע גם כשהוא לא היה אמור להיות בשימוש. החוקרים החליטו לבחון את הטענה שלהם לעומק על מנת להבין האם באמת יש כאן סכנה משמעותית לפרטיותם של המשתמשים, והחלו להתחקות אחר המידע שנאסף על ידי אפליקציות השיחות בזמן השימוש בהן.
מטרת החוקרים הייתה לנסות ולהבין לאן מועבר המידע שנאסף, והאם הוא ממשיך להיאסף גם כאשר המיקרופון של המשתמש נמצא במיוט - מה שגורם לרוב המוחלט של המשתמשים לחשוב שאיסוף המידע והקול שלהם לא פועל כל עוד המיקרופון מושתק. במסגרת הבדיקה שערכו בחנו החוקרים את כל אפליקציות השיחות הפופולריות ביותר כיום, בהן זום, מיקרוסופט טימס, סלאק, גוגל מיט ודיסקורד. התוצאות? כל האפליקציות שנבדקו אספו מידע על המשתמשים (חלקן בצורה חלקית) ושלחו אותו אל שרתי החברות, גם כאשר המיקרופון של המשתמשים מצוי במצב השתק, משמע ללא ידיעתם.
מה כל זה אומר? המשמעות היא שגם אם אתם משתיקים את המיקרופון שלכם, ייתכן וחלק מהדברים שאתם אומרים או עושים בזמן שהמיקרופון מושתק עוברים באופן ישיר לחברות העומדות מאחורי כל אפליקציות השיחות האלה, או במילים אחרות - מדובר בהפרה בוטה למדי של פרטיות המשתמשים.
אז האם יש פיתרון יעיל שיביא להשתקה כוללת של המיקרופון שלכם בצורה שלא תאפשר שום איסוף של מידע? לשמחתנו כן, אבל זה יצריך מאיתנו קצת עבודה. פיתרון אפשרי אחד הוא לכבות את המיקרופון באופן גורף ברמת ההגדרות שלו במערכת. אפשרות נוספת שניתן ליישם היא לעשות שימוש במתגים פיזיים או בתוכנות ייעודיות שישתיקו את המיקרופון באופן גורף ובצורה חיצונית שלא מסתמכת על יכולות ההשתקה של אפליקציות השיחות עצמן.