גוגל הכריזה אמש (ד') על שורת הגבלות פרטיות חדשות שמטרתן להפחית את המעקב שמבצעות האפליקציות השונות המותקנות על מכשירים מבוססי אנדרואיד. ההכרזה של גוגל מגיעה קרוב לשנה לאחר שהשיקה אפל את פיצ'ר הפרטיות שלה שהרעיד את עולם הפרסום הדיגיטלי.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית גוגל אפליקציה
אפליקציית גוגל אפליקציה
אפליקציית גוגל
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

במסגרת השינויים הצפויים הכריזה על מיזם פרטיות חדש בשם "Privacy Sandbox", שבמסגרתו מפתחת גוגל בימים אלה פתרונות חדשים, שיחליפו בתוך כשנתיים את מזהי הפרסום שמשמשים את התעשייה כיום. מזהי הפרסום הם אותם הכלים שמאפשרים לחברות להציג למשתמשים פרסומות מותאמות אישית המתבססות על הרגלי הגלישה והצריכה שלהם באפליקציות ובפלטפורמות השונות. הפתרונות החדשים של גוגל צפויים להתמקד על שמירת הפרטיות של המשתמשים באופן הדוק יותר. במהלך השנתיים הקרובות גוגל תמשיך לתמוך במזהי הפרסום הקיימים ותאפשר למפרסמים גישה מוקדמת לפתרונות הפרסום החדשים שהיא מפתחת כדי לסייע להם להתכונן למעבר.
המאבק על פרטיות המשתמשים צבר תאוצה כשאפל השיקה באפריל 2021 את כלי הפרטיות שלה, שעונה לשם App Tracking Transparency. הכלי מחייב לקבל הסכמה של המשתמשים למעקב והוא גרם להפסדי ענק לחברות רבות שהתבססו על כלי פרסום אלה. בין הנפגעות נמנות כמובן ענקיות הטכנולוגיה והמתחרות הישירות של אפל - מטא, סנפצ'אט, טוויטר וגוגל, שהפסידו בעקבות המהלך של אפל יותר מ-10 מיליארד דולר בתוך חצי שנה בלבד. גם הפעם שינוי המדיניות של גוגל צפוי להשפיע על חברות אלה, דבר שעשוי לגרור הפסדי ענק נוספים.
המהלך של אפל גרר לא מעט ביקורות חריפות, בעיקר בזכות הגישה האגרסיבית של החברה ויישום המדיניות החדשה באופן כמעט מיידי וללא התראה מוקדמת. מטא כמובן לא נשארה אדישה למהלך של אפל וטענה בתחילת החודש שהיא צופה הפסדים גדולים גם השנה, בין היתר בעקבות השינוי במדיניות של אפל, דבר שהביא לקריסת המנייה של החברה בעשרות אחוזים.
גוגל מתחה גם היא ביקורת על הגישה של אפל בלי לנקוב בשמה. "אנחנו מבינים שפלטפורמות אחרות נקטו בגישה שונה לפרטיות המשתמשים, והגבילו באופן בוטה טכנולוגיות קיימות המשמשות מפתחים ומפרסמים", כתב אנתוני צ'אבז, סגן נשיג גוגל לניהול מוצרים, אבטחה ופרטיות בפוסט רשמי של החברה בנושא.
מטא, שמאוד לא אהבה את הגישה של אפל בנושא, הביעה תמיכה בדרך שבה גוגל מתכננת ליישם את שינויי המדיניות שלה. "זה מעודד לראות את הגישה המשותפת וארוכת הטווח של גוגל בכל הקשור לפרסום מותאם אישית, תוך שהוא מגן על הפרטיות של המשתמשים", צייץ גרהם מוד, סגן נשיא לשיווק מוצרים, מודעות ועסקים בפייסבוק. "אנחנו מצפים להמשך העבודה עם גוגל".
לצד ההגבלות החדשות הודיעה גוגל שהיא תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הרגולטורים ברחבי העולם כדי להתאים את המדיניות שלה לדרישות המשתמשים ולחוקי הפרטיות שנחקקים בשנים האחרונות.