הבינה המלאכותית נכנסת רשמית לא רק לסמארטפונים אלא גם למפעילות הסלולר: יצרניות בינלאומיות ומפעילות מובילות הכריזו בתערוכת הסלולר MWC המתקיימת בימים אלה בברצלונה על מיזמים משותפים בפיתוח מודלי בינה מלאכותית (LLMs) ייחודיים לתחום.
1 צפייה בגלריה
תערוכת MWC בברצלונה
תערוכת MWC בברצלונה
תערוכת MWC בברצלונה
(צילום: Bruna Casas / Reuters)
מדובר על שתי בריתות שונות. האחת הוכרזה בין מפעילות סלולר מובילות כמו דויטשה טלקום מגרמניה, SK טלקום מקוריאה, אתיסלאט מאיחוד האמירויות וסינגטל מסינגפור - והשנייה בין יצרניות מכשירים, מוסדות אקדמיה ומפתחות רכיבי תוכנה וחומרה, כמו אוניברסיטת נורת'איסטרן, וחברות אריקסון, נוקיה, מיקרוסופט, סופטבנק, Nvidia , ARM , AWS ועוד.
המיזם המשותף למפעילות - קבוצות תקשורת, שנהנות יחדיו מכ-1.3 מיליארד לקוחות ב-50 מדינות - מיועד לפיתוח מודלים המותאמים במיוחד לצרכים הייחודיים שלהן, בעיקר בתחום המענה האוטומטי ללקוחות. הכוונה היא לפתח עוזרים דיגיטליים וצ'טבוטים רב-לשוניים שיחסכו עובדים בשירות הלקוחות.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
המיזם המשותף ליצרניות ולמפתחות ולמוסדות אקדמיים, לעומת זאת, אמור לשפר בעזרת בינה מלאכותית את יעילות הרשת הסלולרית, ולהפחית את צריכת האנרגיה.
הבינה המלאכותית עומדת במרכזו של כנס הסלולר העולמי בברצלונה, שמארח יותר מ-80 אלף משתתפים ו-2,400 חברות מכל העולם. גם השנה נכלל בכנס ביתן ישראלי, בארגון מכון היצוא ומנהל סחר חוץ, שבו מציגות 32 חברות. את הביתן חנכו יו"ר מכון היצוא, אבי בלשניקוב, ומנכ"לית משרד התקשורת החדשה ענבל משש, שאליה מתלווים שישה מבכירי המשרד.