הצרכנים בשווקים כמו ישראל, מאמין ג'יימי קוק, מנהל הפעילות של האחים וורנר דיסקברי (Warner Brothers Discovery) במרכז אירופה, המזרח התיכון וטורקיה, "יהיו מוכנים לעשות מינוי לשלושה, אולי ארבעה שירותי סטרימינג. אחד יהיה מקומי, אחד כנראה יהיה נטפליקס, מה שמשאיר מקום לאחד או אולי שניים נוספים. וההימור שלנו הוא שבגלל היקף התוכן שיש לנו, אנחנו נוכל להיות שם, בשלישייה הפותחת".
3 צפייה בגלריה
ג'יימי קוק
ג'יימי קוק
ג'יימי קוק. "התעשייה שלנו משתנה"
(צילום: WBD)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

התוכן שאליו קוק מתכוון מפוזר כיום בישראל בין שלל שירותים שונים - חלקו ב-Discovery+ של האחים וורנר דיסקברי שהושק בישראל בסתיו שעבר, ורובו במקומות אחרים, אך בארה"ב הוא מאוגד תחת מטריה ששמה Max. "מקס" הוא מיתוג מחדש של שירותי HBO Max ודיסקברי+, שיצא לדרך בסוף מאי במטרה לייצר בית לשלל המותגים של WBD ולהתרחק מהמיתוג של HBO שמדבר בעיקר לקהל מבוגר ואליטיסטי. בארה"ב, מציע השירות כיום 35 אלף שעות תוכן.
התגובה בארה"ב למיתוג החדש הייתה פושרת, וחלק לא מבוטל מהסיבה לכך הוא כנראה הפגיעה התדמיתית ממנה סובלת WBD בתקופה האחרונה. החברה הייתה בין הראשונות שהחלו לצמצם באופן אקטיבי חלקים מקטלוג הסטרימינג שלהן, כולל הסרה של הפקות מקור וביטול השקות. הדוגמאות הבולטות לכך הן, כנראה, הסרט באטגירל שנגנז לאחר שחלק ניכר מהעבודה על הסרט כבר הושלמה, וכן הסדרה ווסטוורלד שלא רק בוטלה לאחר עונתה הרביעית אלא גם נעלמה משירות הסטרימינג כדי לחסוך עלויות.
קשה להאמין שהכעס של צרכנים אמריקאים ישפיע על אלה הישראלים כשהשירות יושק כאן, מה גם שעדיין לא ידוע מתי זה יקרה. לאורך השיחה עם קוק, הוא מבהיר שאינו יודע אם ומתי בדיוק Max יושק כאן ועם איזה קטלוג. מ-WBD נמסר לנו כי השירות יגיע לאזור המזרח התיכון, אירופה ואפריקה (EMEA) ב-2024, אך יושק קודם כל במקומות שבהם HBO Max כבר פעיל. נכון לעכשיו, הקטלוג של HBO בשירותי הטלוויזיה המקומיים כולל בין היתר תכנים שהוסרו מ-Max, ועתידם כשהשירות יושק אינו ברור עדיין.
3 צפייה בגלריה
שירות הסטרימינג Max
שירות הסטרימינג Max
Max. עדיין לא ברור מתי יגיע אלינו
(צילום: Tada Images / shutterstock.com)
עוד דבר שאינו ברור כרגע הוא האם WBD תשקיע בהפקות מקור ישראליות כדי למשוך צרכנים מקומיים. לדברי קוק, החשיבות של הפקות מקור למשיכת צרכנים חדשים ושמירתם בפלטפורמה משתנה מאוד בין אזור לאזור. הוא כן מציין שישראל היא מקום שיש בו לא מעט הפקות מקור עם פוטנציאל להצלחה עולמית (עיינו ערך "פאודה" או "שטיסל").
זו, כנראה, הסיבה לכך שלפני כשנתיים וחצי דיסקברי רכשה 21% מחברת התוכן הישראלית רשת מדיה (המפעילה של רשת 13). קוק, שיושב היום בדירקטוריון החברה, מדבר על עבודה צמודה עם יו״ר רשת נדב טופולסקי ומשבח את החברה, שאליה הוא מתייחס כאל נדבך חשוב באסטרטגיה של WBD בישראל. גם אם "מקס" יושק בארץ, הוא לא מתחייב שהשירות יהיה הבית הבלעדי לכל תכני החברה, ואומר כי בהחלט יש מצב שבו הצרכנים הישראלים יוכלו לפגוש חלק מהתכנים גם בשירותי סטרימינג אחרים, כשהוא מזכיר גם את אפליקציית הסטרימינג החדשה של רשת שהושקה לפני מספר שבועות.

סוף עידן הבלעדיות

באופן כללי, היחס של קוק לבלעדיות אינו כתמול-שלשום. "התעשייה שלנו משתנה. אם היינו מדברים לפני כמה שנים, הייתי בהחלט מדבר על בלעדיות", הוא אומר, "כי היינו מאוד ממוקדים בהגדלת מספרי משתמשים". האסטרטגיה היום היא יותר של התמקדות ברווחיות, וזה לאו דווקא מסתדר עם הפקות ענק בלעדיות. לראיה, מוקדם יותר החודש דווח כי WBD שוקלת לראשונה למכור לנטפליקס רישיון לשדר חלק מהתוכניות המקוריות של HBO.
ההתמקדות ברווחיות היא גם הסיבה לכך ש-WBD מנסה להפוך את שירות הדגל שלה ליותר משפחתי. קוק מדבר על אסטרטגיה שבמסגרתה הפקות דגל, כמו הסדרות הגדולות של HBO, מביאות את הצרכנים לשירות, אבל לצדן מדגיש את חשיבות העושר התכני - כולל זה של דיסקברי+ - שישמר את המשתמשים גם בין ההשקות של הסדרות המדוברות ביותר, בהן "בית הדרקון" או "האחרונים מבינינו".
3 צפייה בגלריה
מתוך "בית הדרקון"
מתוך "בית הדרקון"
הצופים יבואו בגלל "בית הדרקון" ויישארו בגלל ספריית התוכן
(צילום: Ollie Upton/HBO)
אחת הסיבות לחשיבות ההולכת וגוברת של קטלוג תוכן גדול היא שצרכנים רגילים כיום יותר מבעבר לזגזג בין מנויים לשירותי סטרימינג. סקר של דלויט שנערך אשתקד בארה"ב העלה כי רבע מהנשאלים ביטלו מנוי לשירות סטרימינג ותוך פחות מ-12 חודשים נרשמו אליו מחדש. הקלות שבה ניתן לעשות את זה כיום, יחד עם המספר ההולך וגדל של שירותי סטרימינג זמינים, היא מקור לדאגה עבור כל השחקניות בתחום.
אבל לא כל מחיר שווה את נאמנות הלקוחות לשירות הסטרימינג, במיוחד עבור ארגון כמו Warner Brothers Discovery שגם מפיק סרטי קולנוע. לדבריו של קוק, הניסוי שבמסגרתו כל סרטי 2020 של החברה ראו אור ב-HBO Max במקביל להפצתם לקולנוע התברר ככישלון. "להפקות הקולנוע שלנו מגיע זמן באולמות הסרטים", הוא אומר, כך שאל תצפו לניסיונות דומים בעתיד הקרוב.

8K יחכה, גם VR

במהלך הריאיון, אני שואל את קוק על מספר טכנולוגיות חדשות ותוהה אם ב-WBD שוקלים לאמץ אותן. הראשונה היא שידור ברזולוציית 8K, ותשובתו היא שבחברה לא עסוקים כיום ביצירת תכנים ברזולוציה הזו. בעיניו, מה שחשוב זה להמשיך ולהרחיב את קטלוג ה-4K. כיום, מתוך 35 אלף שעות התוכן ב-max, רק כאלף הוא ב-4K, וגם זה פי 8 ממה שהיה ב-HBO Max.
ומה עם מציאות מדומה (VR)? הראיון שלנו נערך קצת אחרי שמנכ"ל דיסני עמד על הבמה בכנס המפתחים של אפל (WWDC) ודיבר על החוויות החדשות שהחברה מתכננת לייצר עבור Vision Pro, משקפי המציאות המעורבת של אפל. ב-WBD, לדברי קוק, מסתכלים על הפוטנציאל של הטכנולוגיה - אבל עדיין לא צוללים ליצירת תוכן עבורה.