חברת yes חשפה היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בינלאומית עם חברת וורנר בראדרס דיסקברי, ששירות הסטרימינג דיסקברי+ יעלה בישראל 19.90 שקל בחודש. בעת ההשקה, לקוחות yes שיתחברו לשירות יקבלו 3 חודשים חינם ללא התחייבות.
בחברה הדגישו שזה מחיר נמוך לעומת 17 שקל לחודש בארה"ב עם פרסומות, ו-24 שקל לחודש ללא פרסומות. אבל בישראל הוא יימכר רק ללקוחות yes, כאמור, שמשלמים במקביל גם על שירותי yes או STINGTV. כלומר: ישראלים בהכרח ישלמו החל מ-59.90 שקל (לסטינג) + 19.90 שקל לחודש - 79.90 שקל לשירות משולב. לקוחות שמשלמים ל-yes יכולים לשלם גם 218.9 שקל לחודש ומעלה עם השילוב של דיסקברי+.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דיסקברי פלוס
דיסקברי פלוס
דיסקברי פלוס
השירות שהושק בישראל לא כולל כרגע את כל התכנים המקוריים של דיסקברי+ והם יצטרפו בהדרגה בהמשך (לדוגמה: House of Hammer יושק רק בשבוע הבא). חלק קטן מהתכנים הורדו מהשירות בארה"ב בעקבות מיזוג הצפוי עם שירות הסטרימינג HBO Max שגם הוא זכה לקיצוץ של 36 כותרים.
בעקבות המיזוג בין השירותים, HBO Max לא יגיע לישראל בצורתו הנוכחית למרות פרסומים קודמים. ב-WBD חושבים שהשירות מאכזב מבחינה טכנולוגית והוא ימוזג עם דיסקברי+. התכנים של HBO אמנם חזקים יותר אך האפליקציה של דיסקברי נחשבת טובה יותר.
HBO Max יפסיק להתרחב בעולם בצורתו הנוכחית והאפליקציה הממוזגת תגיע לישראל, אך לא ידוע מתי. החברה תאחד את שני השירותים בקיץ הבא בארה"ב. בתחילת 2024 זה יקרה גם באירופה אך רק במדינות בהן פועל HBO Max. בהמשך 2024 השירות הממוזג יושק גם במדינות ש-HBO Max לא פועל בהן, בין היתר בישראל.
בארה"ב מדברים גם על עליית מחירים בשני השירותים משום שהם "מתומחרים נמוך מדי", אך לא ברור איך ומתי זה יקרה אולי הכוונה לתמחור גבוה מהמצופה של השירות הממוזג.
בארה"ב דיסקברי+ נמכר גם באופן עצמאי ולכן המחיר בארץ לא בהכרח נמוך. העובדה שלקוחות ישראלים מחויבים להיות מינויי yes כדי לקבל את השירות היא אסטרטגיה מכוונת של וורנר בראדרס דיסקברי, כך נמסר מהחברה הבינלאומית במסיבת העיתונאים, שכן השוק בישראל צפוף מאוד ועדיף היה לחברה לשתף פעולה עם גורם מוכר בשוק. לא ברור האם בעתיד השירות יימכר גם בחבילות עם HOT, סלקום ופרטנר, שמשתפות פעולה עם החברה ברכישת תכנים.
בארה"ב השירות נמכר גם בחבילות עם שירותים אחרים: למשל בשילוב עם HBO Max השירות עולה בארה"ב 21.98 דולר (74 שקל) לחודש או 14.98 דולר לחודש עם פרסומות (51.4 שקל). HBO Max מתומחר בנפרד ב-14.99 דולר בלי פרסומות (51.4 שקל) ו-9.99 דולר לחודש (34.2 שקל) עם פרסומות.
ג'יימי קוק, מנכ"ל Baltics, CEE, GM ,מזרח התיכון, הים התיכון וטורקיה בחברה אמר כי: "מטרתנו היא להפיץ את התוכן בכל העולם. דיסקברי פלוס זמינה בישראל כעת". בחברה רמזו כי הם מחפשים גם להשקיע בתוכן ישראלי (וייתכן שיחויבו בכך).
מנכ"ל yes אילן סיגל אמר: "זה השירות הגדול בעולם של סרטים, לייף סטייל, דוקו, ריאליטי, מדע וטבע. אנחנו נמצאים בתהליכי שיתוף פעולה עם ענקיות הסטרימינג המובילות בעולם כדי שלקוחות yes יקבלו גישה לתוכן הטוב ביותר במקביל אנחנו ממשיכים חהשקיע בתוכן מקור. ב-2022 הפקנו ושידרנו כ-40 תכני מקור כולל סדרות, סרטים תכני ילדים ודוקו ונמשיך לעשות זאת".
חברת yes מסרה בהודעה לעיתונות שבין התכנים שיוצעו בשירות ניתן יהיה למצוא את אופרה ווינפרי מראיינת Soul Super' הסרט התיעודי "טראמפ: גישה חסרת תקדים" (Unprecedented: Trump), הדוקו "הכירו, סלמה בלייר" על התמודדותה של השחקנית עם טרשת נפוצה; .Vs Johnny Amber, סרט דוקומנטרי בשני חלקים על מערכת היחסים הרעילה בין ג'וני דפ ואמבר הרד. כל אלה לצד תוכניות בישול ולייף סטייל בהובלת דמויות מפתח כמו איימי שומר ותוכניות ריאליטי כמו "90 יום לחתונה", "למכור את ההמפטונז", "מכוניות במיליון דולר", "הבהלה לזהב" ועוד. בנוסף, נמסר כי הערוצים הליניאריים של דיסקברי ימשיכו להיות משודרים ב-yes במסלולי השירות השונים - ערוץ דיסקברי, דיסקברי סיינס, יורוספורט 1 ו-2, וכן Animal Planet.
yes היא אמנם לא חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל, אבל ברבעון האחרון הפכה לשירות ה-IP (טלוויזיה על גבי האינטרנט) הגדול בארץ, כאשר יותר מ-50% מלקוחותיה כבר מחוברים לשירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, בדרך לפרידה משירותי הלוויין שתסתיים סופית ב-2028. סך הכל יש לה 300 אלף לקוחות שצופים בטלוויזיה אונליין.
וורנר בראדרס מחזיקה באולפני קולנוע, ערוצי טלוויזיה, שירותי סטרימינג, מוזיקה ומשחקי וידיאו, והיא הבעלים של מותגי ענק רבים מטום וג'רי ולוני טונס, ועד משחקי הכס, DC, סרטי הארי פוטר. בין מותגיה: -HBO, HBO Max, ערוץ דיסקברי, ערוץ המדע, CNN, יורוספורט, DC, HGTV, Food network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, Warner Bros. Pictures, Warner Bros. Television, Warner Bros, MotorTrend, Animal Planet, Cartoon Network.
חברת WBD פועלת בישראל כבר שנים רבות. לאחרונה דיסקברי קנתה 21% ממניות רשת (ערוץ 13).