זאת אולי סדרת המתח הכי טובה בישראל. והיא בכלל מתרחשת בעולם האמיתי. העלילה נעה בין ארבע יבשות, מערבת חוקרים פרטיים, איומים, קרבות ציוצים בטוויטר ומיליוני שקלים במטבעות קריפטו. מצד אחד ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) שהוקם על ידי ענקיות השידור yes ,HOT, יונייטד, סוכנות ADD, צ'רלטון ועוד, ומהצד השני אתר "סדרות" - אתר הצפייה הפיראטי הפופולרי והגדול בישראל. בחודשים האחרונים הקרב בין שני הגופים הפך למלחמה של ממש. תחת השם "מכת שמש" יצא בימים האחרונים לפועל מבצע שנועד להוריד את האתר מהאוויר. הממצאים שנחשפו על ידי חוקרי הסייבר של זיר"ה, ביניהם המומחים המובילים בישראל, הם לא פחות ממדהימים. בכתבה זו נפרסם לראשונה את המבנה של אתר "סדרות" - ארגון פלילי שמעסיק עשרות עובדים ומתנדבים, מגלגל עשרות מיליוני שקלים, מתנהל כמו מכונה משומנת ונהנה מאהדה ציבורית רבה, למרות שהוא פועל בשולי החוק. בראש האתר, כך טוענים חוקרי זיר"ה, עומד מיכאל בן עמי, שוטר לשעבר מדימונה, שנמלט לחו"ל, מתגורר לפי החשד בקולומביה ומחזיק בארנק דיגיטלי שבו כ-17 מיליון דולר.
4 צפייה בגלריה
זיר"ה נגד אתר סדרות
זיר"ה נגד אתר סדרות
זיר"ה נגד אתר סדרות
(עיבוד תמונה. צילום: Gorodenkoff / Shutterstoc.com)
אין כמעט ישראלי שלא מכיר את "סדרות" או שלא יצא לו לצפות בתכנים הפיראטיים שלו. על השרתים של האתר שהוקם ב-2011 אוחסנו כ-9,043 סדרות ו-284,519 פרקים. לאתר כ-975 אלף משתמשים רשומים, ולפי ההערכות כ-10 אלפים מנויים משלמים. התשלום נקרא "תרומה" והסכום הממוצע הוא כ-50 שקל לחודש, כלומר הכנסה של כ-6 מיליון שקלים בשנה רק ממנויים. בחודש יוני 2023 ביקרו באתר כ-4.1 מיליון גולשים - מדובר באחד האתרים הפופולריים ביותר ברשת בישראל ובכאב ראש רציני לגופי שידור כמו yes ו-HOT. להכנסות מהמנויים של סדרות ניתן להוסיף גם סכומים גדולים מפרסומות באתר - הודות לתנועה הרבה בו.
הקרב בין שני הגופים, שנמשך כבר שנים, הגיע השבוע לנקודת רתיחה. שלשום הגיש ארגון זיר"ה לבית המשפט כתב תביעה נגד 14 מבכירי האתר סדרות. בכתב התביעה מפורט המבנה הארגוני של האתר, שבראשו מנהל הפעילות, סוג של מנכ"ל בפועל, בעלי חוות שרתים, מתכנתים (חלקם קטינים) עורכי תוכן, מקליטי סדרות וסרטים מ-yes ומ-HOT וגם משירותי סטרימינג כמו נטפליקס ודיסני פלוס, משווקים ומנהלי קהילות ברשתות החברתיות, וגם בני נוער בעלי ידע במטבעות דיגיטליים, שממירים את דמי המנוי שמועברים אליהם בשקלים דרך אפליקציית ביט - למטבעות קריפטו.
במקביל להגשת כתבי התביעה הצליחו בזיר"ה לשתק השבוע לחלוטין את פעילות האתר לאחר שורה של מבצעים, חלקם ממש חובקי עולם, שבהם אותרו השרתים של סדרות בחו"ל, וגם בישראל. גם באתר הודו השבוע בתבוסה. בציוץ שהעלה האתר לרשתות תחת שם המשתמש "אלי כהן", נכתב: "אנחנו תחת מתקפה בכמה חזיתות, המתקפה מתרחשת לפחות בארבע מדינות שונות". בעקבות הפלת השרתים מעריכים מנהלי סדרות ששחזור החומרים וההתארגנות הטכנית המחודשת יימשכו לפחות כחודש. "אלי כהן" ביקש מהמנויים להפסיק להעביר את התשלום החודשי, אבל הוסיף שאם מישהו רוצה לתרום לעבודות ההקמה המחודשת - הכסף יתקבל בברכה.
בשבועות האחרונים מנהל אותו "אלי כהן" מסתורי קרב איומים, ומעלה השמצות אישיות נגד המנהלים הבכירים של זיר"ה. מיהו אלי כהן? בזיר"ה מודים שלא הצליחו להתחקות אחרי זהותו בגלל התחכום שבו הוא מנהל את פעילותו, אך מעריכים שלא מדובר באדם אחד, אלא ביוזר שבו משתמשים לחילופין מיכאל בן עמי ממקום מחבואו בחו"ל ובכירים נוספים בארגון. בתחילת השבוע, בעקבות תפיסת השרת הישראלי של האתר, פירסם "אלי כהן" איום לכאורה על מנהל המבצע מטעם זיר"ה: "אני מציע ל'מומחה המחשבים' יואב שיתעסק בעניינים שלו, ושאנחנו לא נתחיל להתעסק בו או באשתו, שעושה קורסים בביתה".
4 צפייה בגלריה
פוסט של אתר סדרות נגד זיר"ה
פוסט של אתר סדרות נגד זיר"ה
פוסט של אתר סדרות נגד זיר"ה
(צילום מסך)
לפני כשלושה שבועות הציע "אלי כהן" לארגן קרב אגרוף מול מנכ"ל זיר"ה, עידו נתן, על עתיד האתר: "אנחנו מוכנים לסגור את האתר אם מנכ"ל זיר"ה ינצח אותי בקרב אגרוף. ואם 'אלי כהן' מנצח, אז זיר"ה לא יציקו לנו יותר בשום צורה. בכפוף לתנאים: א. הקרב יתקיים במדינה ללא הסגרה. ב. עידו נתן מגיע לבדו. ג. מאבטח יגיע לאיסוף שלך בנמל התעופה לאחר הנחיתה ויבוצע חיפוש גופני מעמיק. חל איסור להביא ציוד טכנולוגי. ד. הקרב יתועד ונפיץ אותו לכולם בטוויטר. ה. אתה תישא בהוצאות האשפוז שלך בבית החולים הקרוב".

יש לנו אידיאולוגיה

"שרשרת האנשים שמנהלת את אתר סדרות מהארץ ומהעולם הם אנשים כמוני, כמוכם", אומר עו"ד ערן פרזנטי, שעומד בראש המבצע המשפטי חובק העולם שמנהלת זיר"ה. "מדובר בהורים לילדים, הייטקיסטים בכירים, בעלי עסקים מאמריקה ואפילו תלמידי יסודי ותיכון. על הנייר, מי שמציג את עצמו כאילו הוא עומד בראש כל הדבר הזה ומנהל את חשבון הטוויטר של האתר, הוא אדם המכונה 'אלי כהן', שהוא לפי נתונים שלנו לא אדם אחד. אלה כמה אנשים שנחשבים הכי גבוהים בהיררכיה הפיקודית, ובראשם נתבע מספר 1 שלנו, מיכאל בן עמי".
עו"ד ערן פרזנטי עו"ד ערן פרזנטי צילום: יח"צ פירון
מה אתם יודעים עליו? "אין ספק שהוא הקים את האתר והתחיל אותו. הוא היה הנתבע הראשון שלנו בשנת 2016 בהקשר של האתר הזה. היינו אצלו בבית אז, בית משפט מינה כונס נכסים שהיה אצלו בבית ותפס אצלו מחשבים, מצא ראיות, הרבה כסף בחשבונות ב-PayPal. אני פגשתי אותו בבית משפט. מיכאל בן עמי שלח מכתבים לבית משפט אחרי הביקור של כונס הנכסים ואיים עליו שבפעם הבאה שהוא ייכנס אליו הוא 'ירצח אותו', איומים פליליים, התנהגות מאיימת. באירוע בבית אצלו נזקקו לצוות של יס"מ שיגיע כדי לעזור לפנות אותו. זה היה סיפור גדול. האיש הוא לא אזרח שומר חוק, זה בטוח, והמעורבות שלו לא מוטלת בספק. היום מיכאל לא נמצא בישראל, אנחנו משערים שהוא בדרום אמריקה. עם זאת, אנחנו מעריכים שיש יותר מאדם אחד שעומד בראש הפירמידה, אבל מאמינים שהוא עדיין מנצח על כל האירוע".
בן עמי הוא שוטר לשעבר מדימונה. ב-2015, לאחר שבית המשפט הוציא נגדו צו לכינוס נכסים בעקבות פעילותו באתר סדרות, פשטו על ביתו נציגי הכונס עם צוות יס"מ נגב. בדירה נכחו בן עמי וגרושתו, ונמצאו מכשירי הקלטה ומחשבים הקשורים לעבודת האתר. האירועים הפכו לאלימים תוך זמן קצר, גרושתו של בן עמי השליכה מהחלון שלושה מכשירי סלולרי, שרק שניים מהם אותרו, ואיימה באמצעות סכין לפגוע בעצמה ובשוטרים.
4 צפייה בגלריה
פוסט של אתר סדרות נגד זיר"ה
פוסט של אתר סדרות נגד זיר"ה
פוסט של אתר סדרות נגד זיר"ה
(צילום מסך)
בהמשך שלח בן עמי מייל מאיים לכונס הנכסים: "אתה יכול למסור לנציגים שלך ולכל התעשייה המזדיינת, אין לכם פה שום קייס ולא יהיה לכם... אם עוד פעם אחת אתה תתקרב לבית שלי אני מבטיח לך שלא תצא בחתיכה אחת".
בית המשפט הורה לספקיות האינטרנט בישראל לבצע "חסימה מוחלטת" לאתר סדרות. עוד קבע בית המשפט כי אם בן עמי יפר את הצו, הוא יחויב בתשלום של 1,000 שקל או יומיים מאסר לכל יום של הפרה. במהלך הדיונים המשיך בן עמי לאיים על כונס הנכסים וראשי ארגון זיר"ה: "אני מבין שאתה זבל, לא רוצה להירגע ולא מפסיק להציק לי. אני אומר לך שבסוף יקרה לך משהו ולחברים שלך, או שיקרה לי משהו ואני אתאבד בגללכם.. אני במצב נפשי לא טוב ולוקח כדורים פסיכיאטריים, וכל הגוף שלי כאבי תופת. אתה מוזמן גם להדפיס את התגובה שלי ולהגיש תלונה במשטרה".
עוד בטרם הסתיימו ההליכים, בן עמי הצליח להימלט לחו"ל. לאורך השנים הוא הכחיש ועמעם את הקשר שלו לסדרות, וטען כי תפקידו באתר היה שולי. בראיונות שונים לתקשורת שנערכו בשנים האחרונות בהתכתבות, טען גורם אלמוני כי הוא זה שעומד בראש האתר ולא בן עמי. "מיכאל עזר לנו בתחילת הדרך בשרתים והוא מסר את גרסתו בבית המשפט. לא מדובר במפעיל של האתר, למרות שמשום מה כולם יצאו בהצהרות למיניהן", ניסה אותו גורם ליטול את האחריות על עצמו, אם כי סביר שמדובר בבן עמי עצמו או במישהו מטעמו. "האתר מייצג אידיאולוגיה, ואנו תומכים באנשים משכבות האוכלוסייה החלשות יותר. אנו מספקים מנויים חינם לחולי סרטן ולחולי ניוון שרירים. אנו מצפים מ-yes ,HOT ואחרים לקחת קצת דוגמה אישית מאיתנו, ועל הדרך גם להשוות את המחירים שהם גובים עבור חבילות הצפייה שלהם למחירים באירופה או בארה"ב".

עצימת עיניים

אבל בן עמי לא יכול לעשות הכל לבד, כמובן. הוא עומד בראש ארגון מסועף שכולל עשרות עובדים - חלקם בשכר, חלקם בהתנדבות. מתחת לבן עמי בשרשרת הפיקודית נמצא מתכנת האפליקציות הראשי שהוא הנתבע מספר שתיים בתביעה שהגיש השבוע ארגון זיר"ה. "מדובר באפרים פישל שטרוך מבית שמש", אומר עו"ד פרזנטי. "הוא מחזיק באחד התפקידים הכי בכירים באתר, כי באמצעות האפליקציות התכנים האלה מגיעים לכל בית, לכל טלוויזיה חכמה, לכל מחשב, לכל סמארטפון. מדובר באדם שאחראי במו ידיו על ההפצה האדירה של התכנים".
עוד אחד מהנתבעים הבכירים בסדרות הוא ע', איש הייטק שמתגורר בארה"ב ונחשב למעצב הראשי של האתר. "בניגוד לאחרים הוא לא מסווה את הזהות שלו ברשת, איש נורמטיבי כביכול, הוא חשב כנראה שבגלל שהוא בארה"ב לא יגיעו אליו. עוד כוכבים שבלעדיהם האתר לא יכול להתקיים — הם המקליטים. התוכן חייב להגיע מאיפשהו והמקליטים הם אלה שיושבים בבית מול המסך, מקליטים סדרה-סדרה, ומעלים לאתר. אחד המקליטים הבכירים הוא ו' מבת-ים, נתבע מספר 5, שלפי החקירה שלנו הוא אדם שמעורב בפעילות פיראטית הרבה שנים, לא רק באתר סדרות, אלא באתרים לא חוקיים נוספים. הוא מקליט ותיק".
מכתב התביעה עולה עוד כי האתר סדרות מפעיל מחלקה שלמה לשימור לקוחות. "בראש המחלקה", אומר פרזנטי, "עומד ח', בחור מיישוב חרדי שאחראי על פעילות הטלגרם של האתר, הוא מעדכן לקוחות בקבוצות, מה עלה חדש בלינקים, במה אפשר לצפות, איך, כמה משלמים ואיפה 'תורמים' לאתר". בנוסף, האתר הפעיל קבוצת פייסבוק שבראשה עמד קטין בן 13, תלמיד חטיבת ביניים, בן להורים נורמטיביים, שספק אם הבינו במה עוסק בנם.
נתבע מספר שלוש בשרשרת הוא אביאל טוויטו מאשדוד, מנהל חוות השרתים, שבפשיטה אצלו נמצאו 270 טרה של סדרות וסרטים. "השרת שתפסנו לפני חודש בישראל הכיל כמות אדירה של שנים של תוכן. לטוויטו יש עסק של חוות אחסון של שרתים לאינטרנט, והוא מן הסתם מאחסן גם שרתים חוקיים וגם, כמו שראינו, שרתים פחות חוקיים ומרוויח מזה הרבה מאוד כסף. הוא עוצם עיניים לגבי התכנים של האתרים בשרת ומה הפעילות האמיתית שלהם".
על כמה כסף אנחנו מדברים? "בחקירות שלנו אחרי הפעילות הכלכלית של אתר סדרות, מצאנו בארנק המרכזי שאליו מגיעים כל הכספים כ-17 מיליון דולר. זה היקף הפעילות".

לא להרוס את הילדים

ואם כבר מדברים על כסף, קידודים ומטבעות קריפטו - אי-אפשר להתעלם מהתפקיד המרכזי שממלאים קטינים בפעילות הכלכלית של סדרות. "חיפשתי לראות סדרות באינטרנט מתוך שעמום, ופתאום קפצה לי מודעה שהיה כתוב בה – "הזדמנות להרוויח כסף לאנשים שמבינים בקריפטו", מספר א', צעיר ממרכז הארץ. "הבנתי שמרוויחים מזה המון כסף, הבנתי קצת במטבעות וירטואליים, ורציתי לעשות כסף. נכנסתי לקישור והוא הוביל אותי לערוץ טלגרם שכתוב עליו 'סדרות', ככה הגעתי לדבר הלא-חוקי הזה. האדם ממול שלח לי הודעה בשם בדוי, 'אתה תמיר לי אלף שקל לקריפטו ואני מיד מעביר לך 12% מההעברה', זו נראתה לי דרך מעולה להרוויח כסף. לא היה לי מושג שיש משהו לא חוקי במה שאני עושה, סך הכל מכרתי קריפטו, אין בזה שום דבר לא חוקי. המרתי כסף למטבעות וירטואליים, ובדיעבד הבנתי שזו פירמידה של פשע. כשעלו עליי, כתבתי לו מלא הודעות מלחץ, הוא סינן אותי, מחק אותי ונעלם. אני בסך הכל ילד נורמטיבי, זה יכול לקרות להרבה נערים כמוני".
עידו נתןעידו נתןצילום: אור דנון
"האתר יצירתי מאוד באופן שבו הוא מבקש כסף מהציבור", אומר מנכ"ל זיר"ה, עידו נתן. מאז שנחסמה האפשרות של סדרות לגבות כספים ממנויים ב-PayPal, האתר ממיר את התשלומים שהוא מקבל בשקלים באמצעות BIT, למטבעות ביטקוין.
למה צריך את כל הבלגן הזה? "לאדם הרגיל אין יכולת לשלם בביטקוין, אז אומרים לו תעביר למספר הזה והזה בביט. הקטין שמבין בטכנולוגיה מקבל את דמי המנוי דרך הביט, יושב בבית שלו ומקודד את הכסף למטבע וירטואלי, שמזין את הארנק הדיגיטלי של 'סדרות', שיש בו כבר סכומים במיליוני דולרים".
עו"ד פרזנטי: "לאתר סדרות יש 17 מיליון דולר בארנק דיגיטלי והוא לא מחלק אותם לציבור. אם הציבור לא מבין שהוא מממן למישהו חיי נהנתנות, אז הוא חייב להבין שאף אחד פה הוא לא רובין הוד. וגם רובין הוד היה גנב, אין מילה אחרת"
מה יוצא לבני הנוער מזה? "עמלה של 12% על כל העברה. מה שהכי עצוב זה שמאחורי ההמרות האלה עומדים ילדים בני 10, 14 ו-16 שההורים שלהם חשבו שהם רואים סדרה בחדר במהלך החופש הגדול, אבל הם בעצם מלבינים כסף ומעלימים מס עבור אתר לא חוקי. ילדים בני 12 לא מבינים עד הסוף כמה זה חמור ושזאת עבירה, ועושים הכנסות של אלפי שקלים בימים ספורים. חוץ מהם תפסנו גם מהנדס מוכר שעובד באחת מחברות ההייטק המובילות בארץ. אנחנו ארגון שאוכף זכויות יוצרים, לא שוטר, לא המחנך הלאומי, אבל יש לי, כסרן במילואים, אחריות גדולה. אם אצטרך לבחור בין להרוס לילד בן 17 קריירה צבאית ב-8200, לבין לחנך אותו ולתת לו צ'אנס, אבחר בלחנך אותו גם במחיר של פגיעה בזכויות יוצרים. אז אנחנו פונים אליו במכתב, להורים המופתעים שלו, מסבירים לו מה הוא עשה, שאנחנו לא רוצים להגיע איתו לבתי משפט, מבקשים ממנו להפסיק את הפעילות, ובחלק מהמקרים הוא מתחייב משפטית לא לעשות את זה שוב".
איך ההורים מגיבים? עו"ד פרזנטי: "מדובר בילדים ממשפחות הכי נורמטיביות, שלמרבה הצער ההורים לא יודעים מה הילד עושה מול המחשב בחדר, ואיך לילד בן 10 יש מטבעות וירטואלים, מאיפה הוא מייצר אותם? ההורים גאים שהילד שלהם מממן לעצמו דברים בעבודות שהוא עושה באינטרנט, אבל לא יודעים שהרבה מהעבודות האלה לא חוקיות. חלק מהחבר'ה שעשו סליקה עם הביטקוין, היו ילדים קטנים בלי חשבונות בנק בכלל. הם ביקשו מההורים שלהם מספר בביט כדי שהכסף יעבור לשם. אני מבקש מההורים: שימו לב מה קורה אצל הילדים שלכם במחשב. אם לילד יש מטבעות וירטואליים ששווים אלפי דולרים, ההורים חייבים לשאול את עצמם מאיפה זה הגיע".
המנכ"ל, עידו נתן: "דיברנו על הלבנת ההון, אבל אנחנו בעסק הזה בעיקר בגלל ההפרות של זכויות יוצרים והנזק העצום שהפעילות הזו גורמת לכל מי שמתפרנס מתעשיית הטלוויזיה והקולנוע. מאחרון העובדים בגופי השידור והפלטפורמות, מפיקי התוכן, תסריטאים, שחקנים, עובדי במה, צלמים - אם לא נגן עליהם לא תוכלו לראות סדרות כמו 'שבאבניקים', לא 'פאודה', לא 'בחורים טובים'. כשאני נלחם בצפייה הפיראטית אני מגן על התרבות הישראלית".
ואחרי כל זה, איפה הרשויות? המשטרה? למה היא לא מתערבת? נתן: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם המשטרה, מנסים לגרום להם לפעול, מקווים שהם יפעלו בנושא הזה ובנושא ההליך המשפטי שאנחנו מנהלים בימים אלו. בית המשפט ביקש מהמון גורמים לתת את דעתם על הנושא. מדינת ישראל מחייבת את כל בעלי גופי השידור ש-8% מהיצירות שלהם יהיו תוכן ישראלי, וגופי השידור עומדים בזה, אז הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות להגן על אותו תוכן".
עו"ד פרזנטי: "גם לנו זה נשמע לא הגיוני שאף אחד לא עמד לדין עד היום. יש חקירות, יש תלונות ואפילו יש התערבות בינלאומית בגלל ששרתים רבים נמצאים בשלל מדינות, וגם בגלל שחלק מהמעורבים נמצאים במדינות אחרות. היינו מצפים מהרשויות לעשות משהו כבר לפני כמה שנים, במיוחד כשמעבר לפעילות הפיראטית היו גם איומים והטרדות שכוללות מאפיינים של עבריינים. לפרסם פרטים אישיים של אנשי זיר"ה כדי שיטרידו אותם, תמונות של עובדים, לאיים עליהם בצורה ישירה או מרומזת. אלו מאפיינים פליליים. לא ילד שבנה אתר בוויקס ועשה שטות, זה ארגון פשע".
יואב זילברשטייןיואב זילברשטייןצילום: יח"צ
יואב זילברשטיין, מנכ"ל חברת "טיק טק טכנולוגיות", נחשב לאחד מאנשי הסייבר הבכירים בישראל בחקירות פרטיות של גורמים פליליים. "מדובר באתר מאוד מורכב עם עובדים חדים ברמה טכנולוגית גבוהה ולא פשוטה. להעלות תכנים לאינטרנט בקבצים מהירים, מעכשיו לעכשיו, מהיום למחר, זה לא דבר פשוט בכלל. ויש גם הנהלה מסודרת, מבנה של פירמידה עבריינית, מאיימים עליי ועל החוקרים שלי, מדובר בארגון פשע לכל דבר. בתוך האתר יש מיליוני טרה בייט של סרטים וסדרות בהיקף של מאות אלפי פרקים, וכמיליון משתמשים רק בישראל".
ד', אחד המקליטים שעבד בשירות האתר, אדם ללא עבר פלילי, הופתע לקבל השבוע את כתב התביעה. "הקלטתי סדרות והעליתי אותן לאתר בדרך שהסבירו לי, זה לא מסובך", הוא מספר. "לכל מקליט יש תוכנית הקלטות מסודרת לפי ההוראות שהוא מקבל מהמנהל שלו. אני הקלטתי רק סדרות של ילדים קטנים, ניקולודיאון וכאלה, לא פאודה כמו שרשום בכתב תביעה. לא ידענו שאנחנו יכולים להגיע למצב כזה, אף אחד לא הזהיר אותי מהסכנות. גם לא הרווחתי כסף, אלא רק קיבלתי מנוי פרימיום".
4 צפייה בגלריה
פאודה עונה 4
פאודה עונה 4
פאודה. "כשאני נלחם בצפייה הפיראטית אני מגן על התרבות הישראלית"
(צילום: אליה ספינופולוס, באדיבות yes)
אתה מיתמם. כל אחד מבין שהאתר פועל באופן לא חוקי, ושאם אתה מעלה לשם סדרות, אתה מבצע עבירה פלילית. "אני יודע שהאתר פועל באופן לא חוקי אבל לא הזהירו אותנו שזה ממש פשע שיכול להגיע לבית משפט. מי שמקדם את האתר ומפעיל אותו אלה אנשים שנמצאים בחו"ל והם מי שמרוויחים כסף באמת. כשהגיע אליי כתב התביעה חשכו עיניי. אני עובד בחברה ממשלתית, לא הבהירו לנו שזה לא חוקי כמו הימורים. לא ידעתי את גודל החומרה".
אז למה לך להקליט בכמויות כל כך גדולות? מדובר במאות פרקים, עבודה של מאות שעות. "אתה לא מבין ממש שאתה עושה משהו רע, להיפך, אתה חושב שאתה תורם לאחרים ויש פה משהו ממכר. אמרתי לי בראש שאנדב את עצמי כמקליט".

ניצב בפרונט

התסכול הגדול של ראשי ארגון זיר"ה הוא התמיכה הציבורית שלה זוכים ראשי ארגון סדרות. לא סתם עומד בפרונט התקשורתי של המבצע עו"ד פרזנטי, שותף וראש מחלקת הקניין הרוחני במשרד עו"ד פירון ושות'. כמעט ולא שומעים את המנהלים הבכירים ב-HOT או ב-yes מתבטאים בנושא. הסיבה לכך היא שאתר סדרות פופולרי מאוד בקרב מאות אלפי המשתמשים שלו, והמאבק נגד האתר שמספק תכנים רבים בחינם נתפס כהתעמרות של גופים בעלי ממון בארגון, שמטרתו להיטיב עם הכיס של האזרח הפשוט.
איך אתה מתייחס לכך שרבים רואים ב"אלי כהן" רובין הוד, אחד שלוקח מעשירים ונותן לעניים? "כל היוצרים והאמנים שעשו את היצירה הישראלית הזו הם לא עשירים. לאתר סדרות יש 17 מיליון דולר בארנק דיגיטלי והוא לא מחלק אותם לציבור. אם הציבור לא מבין שהוא מממן למישהו חיי נהנתנות, אז הוא חייב להבין שאף אחד פה הוא לא רובין הוד. וגם רובין הוד היה גנב, אין מילה אחרת".
אפרים פישל שטרוך ואביאל טוויטו סירבו להגיב לכתבה. את תגובת מיכאל בן עמי לא ניתן היה להשיג. ממשטרת ישראל נמסר: הוגשה תלונה והיא בחקירה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433.