זה אולי לא נראה ככה, אבל מחסן חטיפים יכול להיות מקום די מסוכן: הארגזים כבדים, המדפים גבוהים - והעובדים שמתרוצצים מנקודה לנקודה כדי לשנע את הסחורה עלולים להיפגע. פיילוט חדש, שבמסגרתו רחפנים יפטרלו ברחבי המחסן של המפעל לייצור במבה בקריית גת, עשוי לשנות את התמונה ולהגביר את הבטיחות והיעילות במחסנים של חברת נסטלה העולמית.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:


גופנה ליסגופנה ליסצילום: יח"צ
"אחד הנושאים שזיהינו צורך להתייעל בהם הוא בדיקות מידוף", מספרת בשיחה עם ynet גופנה ליס, מנהלת Open Innovation Israel - זרוע החדשנות של אסם-נסטלה, "יש לנו בארץ שבעה מפעלים ומרכז לוגיסטי, ובכל אתר כזה יש כמה וכמה מחסנים. במחסנים האלה יש מדפים ואנחנו צריכים להבטיח את התקינות שלהם בכל רגע נתון".
באסם-נסטלה חברו לסטארט-אפ הישראלי Indoor Robotics, שפיתח רחפן אוטונומי בשם טנדו למטרת ניטור ואבטחה של מבנים סגורים. במסגרת הפיילוט שיתקיים במפעל הבמבה בקריית גת, הרחפנים של החברה ייצאו לסיורים כפעמיים ביום ויתריעו אם הם מבחינים במשהו חריג - למשל בורג שיצא מהמקום, מדף לא תקין או ארגז שעלול ליפול חס וחלילה על אחד העובדים.
2 צפייה בגלריה
הרחפן של  Indoor Robotics במפעל של במבה
הרחפן של  Indoor Robotics במפעל של במבה
הרחפן של Indoor Robotics במפעל של במבה
(צילום: יח"צ)
הרחפנים של Indoor Robotics יכולים לעוף ברחבי המחסן במשך 10 דקות ולאחר מכן הם זקוקים ל-30 דקות הטענה. זה לא אומר שבזמן הזה הם נחים: החברה פיתחה פטנט מעניין - תחנת עגינה בתקרה שמאפשרת לרחפנים להמשיך לצלם ולנטר את האזור גם בזמן הטעינה.
עמית מורן עמית מורן צילום: יח"צ
"לרחפן שלנו יש מצלמת 360 מעלות, מצלמה תרמית וחיישנים נוספים", מספר המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה עמית מורן, "צוות האלגוריתמיקה והבינה המלאכותית שלנו לוקח את המידע שנאסף ומנסה להביא עוד תובנות. השילוב הזה, לצד העובדה שהרחפן מסייר שוב ושוב באותו מקום, מאפשר לנו להבין מגמות ושינויים".
Indoor Robotics הוקמה בשנת 2018, משרדיה נמצאים ברמת גן ויש לה כשלושים עובדים. בין לקוחותיה נמנות חברות האבטחה ADT ו-G4S שפועלות בצפון אמריקה וצוות 3 הישראלית. "אנחנו מאבטחים מחסנים, חוות שרתים ומשרדים", מספר מורן. יש התרעה על שריפה? הרחפן יכול להמריא ולבדוק מה קרה. דלת במשרד נפתחה באמצע הלילה? אפשר לשלוח את הרחפן לברר מה הסיפור.
2 צפייה בגלריה
הרחפן של Indoor Robotics
הרחפן של Indoor Robotics
מאבטח גם חוות שרתים. הרחפן של Indoor Robotics
(צילום: יח"צ)
אם הקונספט הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים: לפני שנה הציגה אמזון רחפן בשם Ring Always Home, שמיועד למשימות אבטחה בבתים. החברה ספגה ביקורת חריפה על הפגיעה הפוטנציאלית בפרטיות המשתמשים, אבל המוצר שלה מיועד כאמור לשימוש ביתי ולא לארגונים גדולים. "אני מקווה שיצליח להם בגדול", מפרגן מורן.
הפיילוט הצנוע בישראל, אם יתגלה כמוצלח ויעיל, יכול להיות נקודת מפנה עבור שני הצדדים. ב-Indoor Robotics לא מסתירים את השאיפה להנחית את הרחפנים שלהם בסופו של דבר במאות המחסנים של ענקית המזון נסטלה ברחבי העולם. "בכולם יש את אותן בעיות שאנחנו יכולים לפתור", מסביר מורן. וליס מוסיפה: "נשמח מאוד אם זה יעבוד. זאת הזדמנות גדולה גם בשבילנו וגם לנסטלה ברמה העולמית".