בחצות הלילה שבין חמישי לשישי יעלה מחיר הדלק ב-8 אגורות יחסית לחודש קודם, ויעמוד על מחיר מירבי של 6.39 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת יעמוד על 5.47 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר. בחודש הקודם חלה ירידה קלה במחיר אחרי חודשים רבים של עליות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נוכח העלייה הניכרת במחירי הנפט בעולם בימים האחרונים ותחזיות שהמחיר ימשיך לעלות, כאשר לא כל ההתייקרות נכנסה כבר לחישוב מחירי הדלק לחודש הקרוב, ההערכות במשק האנרגיה הן שמחיר הדלק יעלה גם בחודש נובמבר.
הדלק בעולם מתייקר בשל עליה בביקושים ותחזיות לעליה נוספת בשל הצלחת החיסונים בעולם והגידול הרב בתנועת כלי הרכב והתנועה האווירית שכבר מתרחשת וצפויה להתרחב עם ביטול הגבלות הקורונה בעיד מדינות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מאז 2006, אז התחיל משרד האנרגיה לפרסם את מחירי הדלק באתר האינטרנט שלו, המחיר הנמוך ביותר עמד על 4.79 שקל לליטר בתדלוק עצמי לפני שנה - במאי 2020. לפני התפרצות הקורונה בישראל, שהורידה את מחירי הדלק לשפל של כל הזמנים, מחיר הדלק עמד על 5.92 שקלים במרץ 2020. המחיר הגבוה ביותר נרשם בספטמבר 2012 אז עלה ליטר אחד בשירות עצמי 8.12 שקל.
74% ממחיר ליטר דלק הם מיסים והוצאות שיווק, כך שמחיר הדלק עצמו הוא למעשה רק 26% מהמחיר לצרכן. ישראל היא אחת המדינות עם שיעור המיסוי הגבוה ביותר בעולם על דלק. במשרד האוצר חוששים כי כבר בקרוב יירדו הכנסות המדינה ממיסים על דלק למכוניות בשל המעבר המהיר יחסית למכוניות הנוסעות על טעינה בחשמל. מהסיבה הזאת כבר מכינים באוצר שיטות מיסוי חדשות, שיפצו על ההפסד. בין השאר מוצע לגבות מס לפי הנסועה - מי שיסע יותר קילומטרים ישלם יותר - וכמו כן גביית אגרות גודש בכניסות לערים הגדולות.