חברות הטלוויזיה בישראל כבר פחות חוששות מדיסני+ ומנטפליקס, למרות שלאחרונה יש עדיין אחיזה חזקה מאוד במשקי הבית בישראל. עובדה: פרטנר TV ייקרה את האפליקציה שלה ב-20 שקל לחודש.
המחיר של אפליקציית הטלוויזיה של פרטנר עלה בכ-41% - מ-49 שקל בחודש ל-69 שקל בחודש. מדובר בשירות ללא ממיר/סטרימר כלול, כלומר בדומה לשירות שמספקות אפליקציות הטלוויזיה הבינלאומיות נטפליקס ודיסני+. גם סלקום TV מוכרת את האפליקציה שלה בלבד (ללא ממיר) ב-69 שקל לחודש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
HOT, YES, סלקום ופרטנר
HOT, YES, סלקום ופרטנר
HOT, YES, סלקום ופרטנר
(צילום: יח"צ)
אין ספק שבזכות האפליקציות הבינלאומיות והתפשטות האינטרנט המהיר מאוד על גבי סיבים, ישראל הופכת לשוק של אפליקציות טלוויזיה (ללא ממיר וסטרימר), אם כי משקי בית רבים עדיין מחזיקים ממירים בעיקר בחדרי ילדים - שם לרוב אין טלוויזיות חכמות שהן יקרות יותר.
שימו לב להתפתחות ההפרדה בין אפליקציה לממיר: כשפרטנר רק השיקה את שירות הטלוויזיה שלה, הוא תומחר ב-69 שקל לחודש כולל ממיר, כי זה מה שהצרכן הישראלי הכיר: בטלוויזיה צופים עם ממיר. מי שרצה רק אפליקציה - שילם מחיר זהה.
כשנטפליקס הגיעה לישראל, פרטנר הוסיפה לשירות שלה את אפליקציית נטפליקס בחינם לחצי שנה, ואז ייקרה את החבילה ל-139 שקל בחודש, כשהממיר כלול במחיר.
במאי השנה, פרטנר החליטה לפצל את השירות לעם ובלי ממיר, ובכך להוריד את המחיר לאפליקציה בלבד ל-49 שקל לחודש. זאת הייתה כאמור תגובה ישירה לכניסתה של אפליקציית התוכן דיסני+ לישראל ולאיום עליה בכניסתן של אפליקציות טלוויזיה נוספות לשוק. היא גם מיתגה את האפליקציה שלה מחדש, תחת השם FUTURE TV.
כיום, התמחור לאפליקציית פרטנר TV בתוספת נטפליקס עומד על 99 שקל - כרגע זה המחיר הנמוך בשוק לשילוב כזה של סליקה של חברת טלוויזיה ישראלית עבור נטפליקס, אבל אפליקציית פרטנר ללא נטפליקס התייקרה כאמור.
בייקור שלה את האפליקציה שלה עצמה, היא הקפיצה את מחירה למחיר חודשי גבוה מאפליקציות תוכן אחרות שפועלות כמו אפל TV (17.90 שקל לחודש), דיסני + (39.90 שקל לחודש) אמזון פריים וידיאו (כ-21 שקל). המחיר גבוה גם מתמחור הביניים של נטפליקס (54.90 שקל) ודומה למחיר חבילת הפרימיום של נטפליקס (69.90 שקל). היא גם יקרה יותר מסטינג TV כולל ממיר שנמכרת ב-59 שקל לחודש (אך מתייקרת ב-20 שקל לחודש אחרי שנה) ויותר משירות אפליקציית NEXT של HOT שנמכר ב-59-29 שקל לחודש עבור חבילות הבסיס ללא ממיר. כלומר, פרטנר TV זולה יותר מ-HOT ו-yes בלבד. גם לסלקום אין אופציה מוזלת נטולת ממיר והמסלולים שהיא מציעה מתחילים ב-99 שקל לחודש.

השחקניות המסורתיות לא ממהרות להוריד מחירים

למרות הפריחה של האפליקציות, חברות התוכן HOT ו-yes שמתמחרות חבילות ערוצים ביוקר, הן עדיין המובילות בקרב הקהל הישראלי בזכות תוכן מקורי. לדוגמא, הפקות כמו פאודה, בלאדי מורי וריקוד האש ועושר של תכנים דוקומנטריים ואחרים מאפשרים ל-yes לגבות עדיין 199 שקל לחודש, אם כי גם היא מוכרת תוכן מצומק יותר ב-59 שקל לחודש, במסגרת מותג הסטרימינג שלה סטינג TV. המותג הזה הושק בזכות כניסתן של פרטנר TV וסלקום TV לשוק הישראלי. כרגע לא נראה שהשחקניות המסורתיות מתכוונות להוריד עוד מחירים. הן מעדיפות שיתופי פעולה עם המתחרים הבינלאומיים.
נטפליקס היא האפליקציה המצליחה ביותר בקרב המתחרות הבינלאומיות בישראל, עם 1.3-1.2 מיליון מנויים בישראל. יש לה שת"פ עם פרטנר ו-yes של סליקה דרך החשבונית. אמזון פריים וידיאו ואפל TV הן אפליקציות נוספות שפועלות פה, שלא חוללו שינוי בשוק בישראל.
דיסני+ היא במקום השני מבין הבינלאומיות, עם 100 אלף לקוחות דרך yes (שמעניקה חצי שנת התנסות חינם) ועוד כמה עשרות אלפי לקוחות שהתחברו עצמאית דרך טלוויזיות חכמות. המבחן האמיתי שלה יהיה בעוד כחצי שנה.
המשתמשים מדווחים על חוויית משתמש לא טובה בעיקר בצפייה בסלולרי ודרך טלוויזיות חכמות. מה שהכי מזוהה עם האפליקציה בישראל למרבה הצער, זה הגלגל הכחול שמעיד על טעינה איטית של תכנים, תקיעות וקפיאות מסך למיניהן ומנוע חיפוש לא מוצלח. כמו כן היא לא פעילה בחו"ל בניגוד לנטפליקס, כי מדובר בממשק של חברת הוט סטאר ההודית ולא באפליקציה האמריקנית-אירופית.
השחקן הבינלאומי הבא שאמור להיכנס לארץ הוא HBO MAX שלפי גורמים בענף לא יגיע לפה בשנה הקרובה.
מה שמאיים יותר על השחקנים המקומיים היא כניסת קשת ו-RGE עם האפליקציה Free TV שתציע את תכני קשת ערוץ הילדים וערוצי ספורט וכן תוכן שיושק במיוחד לאפליקציה. התמחור שלה צפוי לנוע סביב 50-40 שקל.