גל פיטורים נוסף בטוויטר: החברה הודיעה לכ-200 עובדים על סיום תפקידם ביום שבת האחרון, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס. כזכור, אתמול דווח באתר "The Information" כי לפחות 50 עובדים של החברה פוטרו בסוף השבוע, ונראה כי העדכון האחרון הוא תוספת לפיטורים הללו.
רוב המפוטרים הם בעיקר של מנהלי מוצר, אנליסטים ומהנדסים, כולל כאלה שתמוכים בשירות הפרסום של טוויטר, באפליקציה עצמה ובתשתית הטכנית לשמירה על המערכות פועלות. החברה עצמה לא הגיבה לפרסומים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(צילום: AP)
לפי הדיווח, הפיטורים מגיעים במטרה לקזז את הצניחה בהכנסות טוויטר מאז הרכישה על ידי מאסק, שאמר בעצמו בנובמבר כי טוויטר חווה "ירידה מסיבית בהכנסות", כאשר מפרסמים רבים החליטו להפסיק ולפרסם ברשת החברתית על רקע החשש ממדיניות התוכן בה ינקוט מאסק, בעיקר בכל מה שקשור בנושאי חופש הביטוי.
כזכור, בתחילת נובמבר, ימים ספורים אחרי השתלטותו של מאסק על החברה, פיטרה טוויטר כ-3,700 עובדים. בהמשך היו גלים נוספים של פיטורים וכעת מצבת כוח האדם שלה עומדת על כ-2,000 עובדים בלבד אחרי ש-70% מהמשרות קוצצו.
מאז הפיטורים פורסמו לא פעם דיווחים על כך שהעובדים שנשארו בחברה סובלים מיחס לא פשוט, נאלצים לעבוד שעות ארוכות ואף לישון במשרדים כדי לעמוד ביעדים. לפי תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות, ברחבי המטה מפוזרות ספות שמשמשות גם כמיטות, ובחדר ישיבות אחר יש מיטה, שעון מעורר ותמונות. "זה נראה כמו חדרים במלון", אמר עובד של החברה, שהתפטר בהמשך. טענה נוספת היא שבמשרדים הותקנו גם מכונות כביסה.
מאסק עצמו הפך את אחד מחדרי הישיבות במטה בסן פרנסיסקו לחדר השינה שלו עם מיטה זוגית וארון בגדים, והוא ישן בו מהרגע שרכש את טוויטר, כך לטענת אחד העובדים.
במקביל, טוויטר נתבעה בשבוע שעבר בבית המשפט בקליפורניה על כך שלא שילמה תשלומים לספקים. התביעה הנוכחית מגיעה מחברת הסטארטאפ Writer, והיא האחרונה מבין שש תביעות שכבר הוגשו נגד הרשת החברתית בארה"ב על הפרת חוזה ואי תשלום מאז כניסתו של מאסק. בין התובעות חברת נדל"ן שמשכירה לטוויטר את משרדיה הראשיים בסן פרנסיסקו, שטוענת כי לא שולמו לה דמי השכירות עבור המבנה.