פרנסיסקו רודריגס, עובד קבלן שפוטר לאחרונה מטוויטר במסגרת מאסת הפיטורים בה נקטה החברה מאז שאילון מאסק רכש אותה, תובע את הרשת החברתית על כך שלא סיפקה לו הודעה מראש לפי החוק, לא שילמה לו את שכרו, הטבות וגם החזר הוצאות.
רודריגס, שהועסק על ידי טוויטר באמצעות חברת קבלן, פוטר ב-12 בנובמבר "יחד עם בין 4,400 ל-5,550 עובדים נוספים באותו היום", כך לפי כתב התביעה שהוגש אתמול (רביעי) לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. רודריגס מבקש לייצג את כל אותם עובדים במסגרת תביעה ייצוגית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(צילום: AP)
"כמו אלפי עובדי טוויטר אחרים שקיבלו משכורת דרך חברת הקבלנות, רודריגס קיבל מייל ב-12 בנובמבר בו הודיעו לו כי הוא מפוטר החל מה-14 בחודש", נכתב בתלונה. "לא טוויטר ולא חברת הקבלנות סיפקו לרודריגס את שכרו הסופי המלא, הטבות והחזר הוצאות ביום העסקתם האחרון, כפי שנדרש בחוקי העבודה של קליפורניה. עד היום העובדים הללו לא קיבלו את מלוא התשלומים הללו".
החוק בקליפורניה מחייב חברה שרוצה לבצע פיטורים המוניים להודיע להם על כך לפחות 60 יום לפני ביצוע ההחלטה. במקרה הזה טוויטר נתנה לעובדים יומיים בלבד.
לטענת עורכת דינו של רודריגס, שאנון ליס-ריורדן, טוויטר הסכימה לדחות את הפצת הסכמי הפיצויים לעובדיה המפוטרים עד שבית המשפט ישמע את בקשת החירום שהגישה לצו הגנה שימנע מהחברה לדרוש מהם לחתום על מכתבי הפיטורים. "למרות שזה צעד חיובי אחד, אל תטעו, מאסק עדיין עושה לעובדי טוויטר גיהינום", אמרה עורכת הדין.

מאסק: "מחפש מנהיג חדש לטוויטר"

בינתיים, מאסק העיד במשפט אחר בו הוא מעורב ומתנהל בימים אלה, בו טסלה צריכה להצדיק את חבילת השכר שהוא מקבל ממנה בסך 56 מיליארד דולר, אחרי שנתבעה על כך על ידי אחד המשקיעים שלה. האיש העשיר בעולם התייחס למספר נושאים על דוכן העדים, וגם לטוויטר, כשאמר שהוא מתכוון לצמצם את זמנו בחברה ובסופו של דבר למצוא מנהיג חדש לנהל אותה. בסיום הוא אמר ש"ייקח קצת זמן" עד שאותו מנהיג יימצא.
כזכור, מאז שרכש את טוויטר, מאסק טוען שהוא עובד מהמשרדים כל יום וכל היום, ואף ישן בהם על מנת ליישם את המדיניות החדשה שלו. הדברים של מאסק נאמרו לאחר שמנכ"ל טוויטר לשעבר, ג'ק דורסי, טען שלא ישוב לחברה, אחרי שנשאל על כך על ידי אחד המשתמשים ברשת החברתית.
2 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
מאסק
(צילום: AFP)
באותו משפט נגד טסלה העיד אחד המנהלים שלה, ג'יימס מורדק, שסיפר כי מאסק, שמכהן כמנכ"ל החברה, סימן בחודשים האחרונים מישהו כיורש פוטנציאלי לעמוד בראש יצרנית המכוניות החשמליות. מורדק התייחס לכך אחרי שנשאל בנושא על ידי עורך הדין של המשקיע שתובע את החברה על חבילת השכר הנדיבה שמקבל מאסק.
חלק מהמשקיעים בטסלה חוששים שמאסק לא יוכל לתפקד כראוי כמנכ"ל החברה בעקבות העומס שהוא חווה בטוויטר מאז שרכש אותה. מורדק הפתיע בדבריו כשסיפר שמאסק העביר כמה מהנדסים מטסלה לטוויטר כדי לסייע לו ביישום המדיניות שלו, ומועצת המנהלים עוקבת אחרי העניין הזה.