חברת גלובל-אי (Global-E) הישראלית, אשר עוסקת בהתאמה של אתרי מסחר אלקטרוני ללקוחות מקומיים שונים, זינקה ב-27% בשבוע שעבר בנאסד"ק. בכך, השלימה המניה זינוק של כ-120% מהשפל שרשמה רק בחודש יוני האחרון, אולם היא עדיין נסחרת בכמעט 60% פחות משוויה רק לפני שנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גלובל-אי הוקמה בשנת 2013 על ידי שלושה מיוצאי בנק הפועלים: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, והיא הונפקה בוול סטריט במאי 2021 לפי שווי של כ-3.6 מיליארד דולר.
3 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן פיט דיווידסון
קים קרדשיאן פיט דיווידסון
תרמה לזינוק של גלובל-אי. קים קרדשיאן
(צילום: Gettyimage)
ברקע לעליות האחרונות, החברה פרסמה דוחות כספיים טובים מהצפוי ודיווחה על זינוק של 52% בהכנסות, של 64% בנפח המסחר בפלטפורמה ושל 77% ברווח הגולמי, ברקע שיפור מהותי בשולי הרווח.
במקביל, גלובל-אי הכריזה על שיתוף פעולה למכירת מוצרי דיסני, לצד הרחבת עסקיה עם ענקית האופנה לואי ויטון והמשך שיתוף הפעולה האסטרטגי שלה עם ענקית המסחר האלקטרוני שופיפיי (Shopify), אשר גם מחזיקה בכ-9% מהחברה הישראלית.
בנוסף, החברה דיווחה על שיתופי פעולה עם מספר מותגים השייכים לידוענים ברחבי העולם, בהם מותג האופנה של הזמר ג'סטין ביבר ומותג נוסף של קים קרדשיאן.

עשתה טעות? יוניטי דחתה הצעת רכש וקרסה

חברה נוספת שבלטה במיוחד במסחר בשבוע שעבר הייתה יוניטי (Unity), אחת מחברות המשחקים המובילות בעולם, אשר צנחה ב-19% במסחר בשבוע שעבר בבורסת ניו יורק.
3 צפייה בגלריה
יוניטי (Unity)
יוניטי (Unity)
נחושה לרכוש את איירון סורס הישראלית. יוניטי
(צילום: Shutterstock)
הסיבה המשויכת לירידות החדות היא שיוניטי דחתה הצעת רכש מצד המתחרה אפלאבין (AppLovin) בעבור כ-20 מיליארד דולר - מחיר הגבוה בכ-18% ממחיר המניה לפני כשבוע.
במקביל, יוניטי הדגישה את המחויבות שלה להמשיך בהשלמת הרכישה של איירון סורס (ironSource) הישראלית שהוכרזה בחודש שעבר, ובעוד בכירים בחברה המקומית ציינו עד כמה העסקה צפויה ליצור חברה רווחית ואיתנה הכוללת צפי ל-EBIDTA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) של מיליארד דולר עד שנת 2024, המשקיעים הגיבו כאמור במימוש חד של מניית יוניטי.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • וולפספיד (Wolfspeed), מפתחת מובילה של מוליכים למחצה הנמצאים בשימוש נרחב ברכיבי אלקטרוניקה שונים, זינקה ב-23% במסחר בניו יורק בשבוע שעבר. ברקע, החברה דיווחה על תחזיות טובות משמעותית מהצפי להמשך השנה, ברקע הביקוש הגבוה למוצריה ברחבי העולם והיכולת של החברה להרחיב את קיבולת הייצור שלה ולעמוד בו. יחד עם זאת, החברה עדיין צפויה להמשיך ולהציג הפסדים בטווח הזמן הקרוב.
  • מרקדו ליברה (MercadoLibre), אחת מחברות המסחר האלקטרוני המובילות בברזיל, נפלה ב-16% ורשמה את הביצועים הגרועים ביותר במדד 100 החברות הגדולות ביותר בנאסד"ק בשבוע שעבר. ברקע, החברה הודיעה על השקת מטבע קריפטוגרפי חדש המכונה MercadoCoin ומיועד לתוכנית המנויים של החברה בברזיל, וישמש אותם לצבירה ולרכישה באתר, או אף למסחר בפלטפטורמה ייחודית. לעת עתה המטבע מיועד ל-500 אלף המנויים של החברה בברזיל ובשלב מאוחר יותר צפוי להיות משולב בפעילות מול 80 מיליון לקוחות החברה.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.