השקל המשיך להיחלש הבוקר (שלישי) מול הדולר ביום ה-11 של מלחמת "חרבות ברזל", ונסחר כבר סביב 4.04 שקלים, אחרי שכבר אתמול חצה את רף 4 השקלים, לראשונה מאז 2015. עם זאת, אחה"צ חל שינוי מגמה והדולר ירד מתחת ל- 4 שקלים - וייתכן שלבנק ישראל הייתה יד בדבר.
הבורסה בת"א שננעלה אתמול דווקא בעליות אחרי ירידה חדה ביום ראשון, נפתחה הבוקר ביציבות יחסית, אולם בשעות הצהריים כבר עברה לירידות. בנעילה: ת"א 35 ירד ב-0.2%, ת"א 125 ירד ב-0.4%.
בצהריים פרסם בנק ישראל הודעה לפיה המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, קיים היום מפגש מקצועי עם החזאים הפיננסיים, בהמשך לתדרוך העיתונאים שנערך ובו תיאר את תכנית מכירת המט"ח שהפעיל הבנק לפני מספר ימים.
לפי ההודעה, המשנה לנגיד אמר כי: "מדיניות בנק ישראל מתמקדת בייצוב השווקים ויצירת ודאות מקסימלית למשק ולציבור בעת הזו. הבנק יצא עם כלי ייעודי לייצוב התנודות בשוק המט"ח שתרם לייצוב ורגיעה בשווקים נוספים – ושואף כי יתר כלי המדיניות המוניטרית לא יאתגרו תכלית זו בטווח המיידי. כפי שאמר הנגיד השבוע בנאומו ל-G30 "הסיכון המרכזי לאינפלציה בתשעת החודשים האחרונים, וכעת ביתר שאת, הוא הפיחות של השקל".
משמעות ההודעה היא שבנק ישראל ככל הנראה לא רואה צורך אמיתי בהורדת ריבית - בטח לא מידית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
שלשום פרסמה הלמ"ס את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר. המדד ירד בעשירית האחוז, בניגוד לתחזיות כי יעלה לפחות ב-0.3% ובכך ירדה האינפלציה השנתית לשיעור של 3.8%. נתונים אלה מתייחסים כאמור לחודש שעבר, שלפני המלחמה.
ירידת המדד, יחד עם פריצת המלחמה ואי העלאת הריבית בארה"ב ובאירופה בשבועות האחרונים, העלו באופן ברור את ההערכות במשק שבנק ישראל לא יעלה עוד את הריבית במשק ביום שני בשבוע הבא, וייתכן אפילו שיוריד אותה, אך כאמור, הודעת הבנק מהיום ציננה הערכות אלה.
פורסם לראשונה: 08:21, 17.10.23