בית המשפט המחוזי בבאר שבע הוציא צו עיכוב הליכים לחברת חיים פסקוביץ ובניו שהינה יבואנית ומשווקת מוצרי דגים ובשר קפואים מהגדולות בישראל וכן לחברת "בשר לכל חיים פסקוביץ ובניו". החברות פנו לאחרונה בבקשה דחופה לבית המשפט לקבל צו עיכוב הליכים ולמנות מנהל הסדר לצורך יישום הסדר חוב שהן מציעות עם נושיהן. זאת לאחר שצברו חוב של כ-76 מיליון שקל. השופט יעקב פרסקי מינה לתפקיד מנהלת ההסדר את עו"ד ליזה חדש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל פסקוביץ'
מפעל פסקוביץ'
מפעל פסקוביץ'
(צילום: מתוך אתר החברה)

במסגרת הבקשה נטען באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות' כי פעילותה של חברת פסקוביץ החלה בשנת 1987, כעסק משפחתי המתמחה בייבוא ושיווק של מוצרי מזון. עם השנים הפכה חברת פסקוביץ ליבואנית ומשווקת מוצרי דגים ובשר קפואים מהגדולות בישראל, הרחיבה את פעילותה והגדילה את מגוון מוצריה ושירותיה.
החברות טענו בבקשה כי נקלעו למשבר תזרימי חמור בעיקר כתוצאה ממשבר מגפת הקורונה. עד חודש מאי 2022 העסיקו החברות כ- 80 עובדים. נכון למועד הגשת בקשה זו החברות מעסיקות 12 עובדים.
במסגרת הבקשה נטען כי לאחרונה התקבלה אצל החברה ובעלי המניות הצעה חתומה מאת חברת איירון אס בי טי גרופ המיוצגת על ידי עוה"ד קרן רייכבך-סגל ושירי שני ממשרד גורניצקי ושות' להשקעה בחברה כנגד הקצאה של 75% ממניותיה של חברת פסקוביץ. נטען כי עיקר הצעת המציעה, בכפוף להתמלאות התנאים המתלים, הינה תשלום לקופת ההסדר של החברה בסך כולל של 20 מיליון שקל, וכן סכום אופציונלי נוסף כנגד הקצאת 75% ממניות החברה. המשקיעה אף צפוייה לבנות מפעל באופקים. במקביל, שלושת בעלי המניות המקוריים ישקיעו בחברה, כנגד ה-25% הנותרים, סכום של 6.66 מיליון שקל.

עו"ד ליזה חדשעו"ד ליזה חדשצילום: צפריר אביוב
מהבקשה עולה כי החוב לנושים המובטחים (בנקים ועוד) עומד על כ-58 מיליון שקל, החוב לנושים בדין קדימה( עובדים ורשויות) עומד על כ-3.6 מיליון שקל והחוב לנושים הרגילים עומד על כ- 14 מיליון שקל בבקשה נטען כי הצעת ההסדר תביא לפירעון חובות העבר לנושים בלוח זמנים מהיר, תוך חיסכון בעלויות הליכים. את הבנק הבינלאומי מייצג עו"ד ישראל בכר, את מרכנתיל דיסקונט מייצג עו"ד מור נרדיה, את בנק לאומי מייצג עו"ד אלון קזיוף , את בנק מזרחי טפחות מייצג עו"ד חגי אולמן.
פורסם לראשונה: 11:21, 05.11.22