איחוד האמירויות מדורגת במקום העשירי ברשימת מקלטי המס לאחר ש-218 מיליארד דולר הועברו למדינה בהשקעות זרות על מנת לחסוך במס, מה שחיזק את הפעילות הפיננסית במדינה ב-180%, כך פורסם היום (שלישי) על ידי TJN, ארגון שחוקר את תחום המיסוי הבינלאומי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המדד של TJN (Tax Justice Network) מתעד מדינות שמושכות אליהן חברות המעוניינות לצמצם את חבות המס שלהן. בעוד שאיחוד האמירויות סוגרת את העשירייה המובילה בדירוג, בראש רשימת מקלטי המס שחברות עושות בהם שימוש נמצאים איי הבתולה, איי קיימן וברמודה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה דובאי איחוד האמירויות
אילוסטרציה דובאי איחוד האמירויות
דובאי, איחוד האמירויות
(צילום: shutterstock)
TJN, הממומנת על ידי תרומות, מדדה פעילות בינלאומית לצד שיעורי מס ופרצות מס. אומנם לא חל על חברות האיסור לעשות שימוש בפרצות מס, אולם הנוהג שלהן לעשות זאת מתקבל בעין ביקורתית.
"לא צריך להיות מומחה מס כדי להבין מדוע מערכת המיסוי הגלובלית, שתוכננה על ידי מקלטי מס לעשירים, מביאה לאובדן של למעלה מ-245 מיליארד דולר בשנה במס חברות", אמר אלכס קובהם, מנכ"ל TJN.
דובאי נפגעה קשות ממגפת הקורונה כאשר הסגרים הביאו לפגיעה בתיירות ובצריכה, בעת שמחירי הנפט הנמוכים הכבידו על הכנסות המדינה. באמצעות הקלות, הממשלה עודדה חברות בינלאומיות להתמקם באיחוד האמירויות, וכן הציעה אשרות לזרים עשירים.
על רקע זה, המדינה ספגה ביקורת מה-FATF, ארגון בינלאומי שעוסק במאבק בהלבנת הון, ולאחרונה אישרה הקמת משרד ממשלתי חדש שיעסוק בטיפול בהלבנת הון.
מאיי קיימן נמסר כי הם "תומכים במערכת מיסוי הוגנת", והם מחוייבים ל"סטנדרטים בינלאומיים של מיסוי". ממשרד האוצר הבריטי נמסר כי הטריטוריות מעבר לים קובעות בעצמן את המדיניות שלהן. באיחוד האמירויות ובמדינות אחרות לא מסרו תגובה.