פרסום ראשון: משבר הקורונה מכה גם ברשת נקסט (NEXT). רשת האופנה הבריטית הודיעה היום (ה') באתר האינטרנט שלה שהיא מפסיקה למכור אונליין. מדובר בהפסקת המשלוחים לכל העולם, לא רק לישראל.
מדובר בבשורה קשה ללקוחות שלה בישראל, שכן מדובר באחד מאתרי האינטרנט המכירתיים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים, שקונים בו בעיקר בגדי ילדים, אך גם בגדי מבוגרים ופריטים לבית. בנוסף, מדובר באחד מהלקוחות הגדולים של דואר ישראל.
1 צפייה בגלריה
נקסט הפסקת משלוח אונליין קורונה
נקסט הפסקת משלוח אונליין קורונה
ההודעה של נקסט
החברה הודיעה שהחל מהיום, 26 במרץ, לא תאפשר יותר להזמין אונליין עד הודעה חדשה. "הקשבנו לקולגות שלנו במחסנים ובחברות ההפצה שלנו", כך נכתב בהודעה שהותירה החברה באתר. "ברור לנו שרבים מהם חשים ביתר שאת שעליהם להישאר בבית, במצב הנוכחי. כתוצאה מכך, לקחנו החלטה קשה: לסגור את המחסנים שלנו ואת ערוצי ההפצה, עד הודעה חדשה. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות אבל יודעים שתבינו אותנו. הזמנות שלא הצלחנו לשלוח הערב – נשתדל לשלחן בהקדם האפשרי. אזור 'החשבון שלי' יהיה זמין מ-15:00 מחר, יום שישי".
בגלישה מישראל, במובייל ובדסקטופ, אתר האינטרנט של נקסט נראה נטוש. התוכן בו התבלגן ונראה שהוא לא מתוחזק. בתחילה, נקסט פרסמה את ההודעה באזור "החשבון שלי" במקום בעמוד הראשי. כעת נראה שבהדרגה, כל הקישורים הפנימיים באתר מובילים להודעה.
החברה המשיכה לשלוח לישראל עד לפני יום. יש לה הסכם עם דואר ישראל לפיו הפריטים מגיעים לארץ תוך כיומיים מיום הקנייה וזמינים ללקוחות לאיסוף תוך פחות משבוע. עבור הדואר זו בשורה מרה, שכן החברה איבדה גם נפח פעילות גדול עם הירידה בקניות מסין בפרוץ משבר הקורונה. הירידה בקניות של ישראלים בעלי אקספרס מוערכת בלמעלה מ-50%, אם כי ישראלים ממשיכים לקנות שם מסכות למשל.
בעוד שעלי אקספרס שולחת לארץ, אמזון הפסיקה לשלוח לישראל - לחלוטין. החברה האמריקנית לא שולחת יותר פריטים לארץ, אם כי ניתן לקנות שם ולשלוח את הפריטים לחברות שמחזיקות מחסנים בארה"ב, ושולחות את המוצרים לארץ. יחד עם זאת, החברה הודיעה שהיא שולחת בארה"ב רק מוצרים חיוניים כמו מוצרי בסיס לבית ומוצרי היגיינה.