הזרקת בוטוקס וחומצה היאלורונית בקניון: רשת מכונים חדשה תיפתח בקניונים ותאפשר הזרקות וגם הלבנת שיניים "על הדרך". לרשת קוראים מינטי (minty) וסניף ראשון שלה ייפתח החודש בקניון רננים, בהתאם למתווה פתיחת הקניונים. הסניף השני ייפתח באחד הקניונים המרכזיים בת"א וסניף שלישי ייפתח בב"ש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כל הסניפים ברשת ייפתחו בקניונים או במרכזי קניות, לצד רשתות אופנה ורשתות אחרות, כחלק מתמהיל הקניון ולא כמרפאה, למרות שיפעלו מתוקף רישיון למרפאת שיניים. הרשת לא מכוונת ללקוחות של קופת החולים מכבי, אלא לכל הצרכנים.
3 צפייה בגלריה
מינטי מכבידנט בקניון רננים
מינטי מכבידנט בקניון רננים
הסניף ברננים
(צילום: שלומי זאנתי)
את הרשת מקימה מכבידנט, רשת מרפאות השיניים של מכבי שירותי בריאות, וזאת הפעם הראשונה שמכבידנט נכנסת לתחום הטיפולים האסתטיים באזור הפנים. רופאי השיניים של מכבידנט הם אלה שייערכו את הטיפולים וייתכן שתקום לכך התנגדות.
בסוף 2019 הגיע לקיצו מאבק בין רופאי השיניים לפלסטיקאים, במסגרתו אישר משרד הבריאות לרופאי שיניים לערוך טיפולים באזור הפנים (לא בצוואר, כפות הידיים והרגליים וכו'), בתנאי שהם לא חורגים מעבודתם כרופאי שיניים, שכוללת גם את היכולת "להביע טווח של רגשות דרך הבעות הפנים עם ביטחון". הוחלט כי רופא שיניים יכול לתת למטופלו כל סם שנדרש במסגרת עבודתו, כולל חומרי מילוי. רופאי השיניים טענו אז כי הם המיומנים ביותר בהזרקות אסתטיות, בעוד שהאיגוד הרפואי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מסר כי עליהם להזריק רק כחלק מריפוי שיניים או רפואת הפה וכי פלסטיקאים מיומנים יותר בראייה רפואית-אסתטית.
הרשת החדשה לא כוללת טיפולי שיניים, למעט הלבנה, וייתכן שהפלסטיקאים יתרעמו על כך. ד"ר ירון ברשטיין, סמנכ"ל רפואה במכבידנט, טוען: "אם יש מישהו שמומחה בהזרקות באזור הפנים, אלה רופאי שיניים. הם הכתובת הכי טובה לזה. הם מזריקים יותר מכל דיסיפלינה אחרת. בטח באזור הפנים, שזה אזור הטיפול שלהם. מי שיטען נגד זה, לא דואג למטופלים, אלא לפרנסה שלו. תחום ההתמחות העיקרי של פלסטיקאים הוא כירורגיה פלסטית".
3 צפייה בגלריה
מינטי מכבידנט בקניון רננים
מינטי מכבידנט בקניון רננים
סניף של מינטי בקניון רננים
(צילום: שלומי זאנתי)
בישראל מזריקים במרפאות, במכוני אסתטיקה בפריסה ארצית וכן ברשתות קטנות של מכוני יופי. המזריקים הם רופאי שיניים, פלסטיקאים, כירורגים כלליים ורופאי עור. לפי האיגוד לכירורגיה פלסטית, ב-2019 השוק הוערך בכ-500 מיליון שקל בישראל, לעומת 100 מיליון ב-2008.
תחום ההזרקות נמצא בצמיחה אדירה, בזכות המחיר הנמוך בהשוואה להליך כירורגי (אם כי עדיין גבוה: כמה מאות שקלים מינימום להזרקה במקום אחד), זמינות הטיפול, נגישות וכן בשל העובדה כי מדובר בפעולה הפיכה, להבדיל מניתוחים פלסטיים.
ניצה גלעד, סמנכ"ל התפעול במכבידנט, מסבירה כי רשתות ומתחמים דומים קיימים בעולם: "הפורמטים האלה קיימים בארה"ב, אירופה ובמזרח. בסניף יהיו שישה רופאים, תלוי בביקוש, כולל בשישי ובמוצ"ש. אפשר יהיה לעצור שם על הדרך או לקבוע תור. החוויה עצמה היא מאוד מהירה ומתחברת לחוויית הביקור בקניון. המטופל יוצא אחרי שעה, אחרי ביקור במקום שמזכיר ספא".
כיוון שאתם ממוקמים בקניון, האם המחירים שאתם מציעים נמוכים? "המחירים נמוכים יחסית לשוק. זאת לא רשת לואו קוסט ואנחנו לא מכוונים להיות הכי זולים כי אנחנו משתמשים בחומרים הכי טובים שיכולים להיות וברופאים הכי מקצועיים. ועדיין, ניתן מחירים מאוד אטרקטיביים. תוכנית הטיפול נקבעת על ידי הרופא, המקסימום הוא בדרך כלל 4-3 מזרקי בוטוקס ומספר דומה למזרקי חומצה".
המחירים, כפי שנמסרו לנו, הם 850 שקל להבהרת שיניים (בשוק מתחיל ב-1,000 שקל), 650 שקל לבוטוקס באזור אחד (בשוק: 2,700-400 שקל, תלוי באזור. בנוסף, יש לא מעט הוזלות לרוכשי סל טיפולים), ו-1,450 שקל למזרק חומצה היאלורונית (המחירים בשוק: 1,200 שקל ומעלה, לא כולל מבצעים).