פלאפון נקנסת: בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב דחה אתמול (ג') את עתירתה של חברת פלאפון מינואר 2018 על הקנס שהוטל עליה בסכום של כ-1.16 מיליון שקל בנוגע לאספקת שירות ללא בקשה מפורשת של המנוי.
משרד התקשורת הטיל על פלאפון את העיצום בדצמבר 2017, בתום הליך פיקוח שבו התברר כי פלאפון הפרה את רישיונה וסיפקה שירות בלא קבלה מפורשת של המנוי. פלאפון נהגה במהלך 2015 בפרקטיקה לפיה כאשר לקוח הגיע לתקרת הגלישה בחבילה שרכש, באופן אוטומטי התווסף לו נפח גלישה נוסף בתשלום - 5.9 שקל לגיג'ה - ומבלי לקבל את הסכמת הלקוח מראש.
1 צפייה בגלריה
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
המשרד טען כי העדכון בחשבונית החודשית הוא "בבחינת האותיות הקטנות" והעדכון בשליחת מסרון נעשתה רק לאחר מתן השירות. עוד טען המשרד כי לפלאפון צמח רווח עצום מההפרה שעמד על כ-14 מיליון שקל. פלאפון טענה כי העדכון לטובת המנויים שכן כך מנוי לא נדרש לפנות לחברה באופן יזום.
השופטת יהודית שטופמן קיבלה בפסק הדין את כל טענות המשרד וקבעה כי על אף שפלאפון טענה כי אין מדובר בהצטרפות לשירות נוסף אלא בעדכון תעריפי שירות גלישה, הרי שבפועל המנוי ביקש חבילה X ולבסוף קיבל חבילה Y שעליה שילם יותר. בין היתר, השופטת הפנתה לתלונות המנויים שביקשו להפסיק את תוספת חבילות הגלישה ונתקלו בסירוב של פלאפון. "פרקטיקה של הענקת שירות נוסף ללא בקשה או הסכמה של מנוי פוגעת בצרכן ומהווה פגיעה בתחרות. פלאפון היא גוף גדול בעל עוצמה כלכלית וחברתית. החלטתו של משרד התקשורת מגנה על האינטרס הציבורי", קבעה השופטת.
מפרקליטות המדינה הובילו את התיק עו״ד קרן יוסט (דון-יחיא), שלומית ארבל ועדי שם טוב - ילוז.