סוף לאפליה בשוק ביטוח הנסיעות? בעקבות הלחץ הציבורי והפרסום בממון וב-ynet, חברת פספורטכארד, המתמחה ביטוחי הנסיעות לחו"ל, החלה בשיווק פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מותאמות לעידן קורונה, גם לבני 60 ומעלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התנאים לפוליסה הנוסע יחוייב בהליך חיתום רפואי, הכולל המצאת מסמכים רפואיים ויתמקד בגורמי הסיכון השונים לנגיף הקורונה, בהם גיל ומחלות רקע, כפי שקבע משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
ניוארק
ניוארק
שדה תעופה בצל הקורונה
(צילום: שחר עזרן)
המבוטח צפוי להישאל על גורמי סיכון אפשריים החל מנתונים כמו משקלו וגובהו, האם הוא מעשן, נוטל תרופות, סובל מלחץ דם, האם הוא חולה בסכרת ונוספים. אם המבוטח ענה בחיוב לסעיף אחד או יותר, הוא יידרש להמציא את התיק הרפואי שלו בלווית הצהרה של רופא משפחה שמצבו יציב. מחלקת החיתום הרפואית תקבע את מחיר הפוליסה.
היות ובחברה רק החלו במכירה, במוקד המכירות של פספורטכארד עדיין לא יודעים לתת הצעת מחיר מיידית למקרים בהם המובטח סובל מגורם סיכון אחד או יותר. עם זאת, נציין כי אדם בריא בן 60 ומעלה (לא מעשן ובמשקל גוף תקין), ידרש לההצהרת בריאות ועתיד לשלם על ביטוח לטיסה למדינות ירוקות 10 דולר ליום ולמדינות אדומות 23 דולר ליום.
בחברת כלל ביטוח, אחת מחברות הביטוח הגדולות בשוק, עדיין לא מבטחים אזרחים בגילי 60 ומעלה. בחברת הביטוח הפניקס, חדלו בינתיים לבטח נסיעות לחו"ל. בכללית מושלם, אצלה רבים מלקוחות הקופה מבטחים את עצמם טרם נסיעה, גם לא ניתן לבטח אנשים בני 60 ומעלה ובמוקד נאמר כי הם "מתחילים לעבוד על נושא זה אך עדיין אין מועד".

עדיין יקר משמעותית

היות והמפקח על הביטוח וגם איגוד סוכני הנסיעות לוחצים בנושא, יש להניח כי בהמשך כל החברות יתנו פתרונות למבוטחים בני 60 ומעלה, במחיר שיהיה יקר יותר משמעותית ממה שהיו מורגלים עד כה.
2 צפייה בגלריה
עוברים לתמחור דיפרנציאלי. פספורטכארד
עוברים לתמחור דיפרנציאלי. פספורטכארד
עוברים לתמחור דיפרנציאלי. פספורטכארד
(צילום: PassportCard)
לנוסעים מתחת לגיל 60, מוצעת אותה פוליסה מורחבת ומותאמת למציאות החדשה, אשר כוללת בין היתר: כיסוי רפואי מלא במקרה של הידבקות בנגיף הקורונה, כיסוי הוצאות, הארכת שהות כתוצאה מדרישה לבידוד בחו"ל, הפסד הוצאות במהלך הנסיעה בעקבות סגר, ביטול נסיעה כתוצאה מהדבקות בנגיף או אשפוז, שירותי טלמדיסין מטעם רופאים מורשים במדינת היעד שיאפשרו טיפול רפואי והנפקת מרשמים מחדר המלון (השירות זמין בארה"ב, גוש האירו, תאילנד, רוסיה, דרום אמריקה וישראל).
כרטיס הפספורטכארד ישמש לתשלום ההוצאות הרפואיות וכן לתשלום קצבה יומית לנוסעים שנדרשו לבידוד ונאלצו להאריך את שהייתם.
מהחברה נמסר כי "נדרשו שינויים משמעותיים בעקבות מצב התחלואה הדינאמי בישראל ובעולם. הביטוח, שבעבר מחירו נקבע על פי טבלת תעריפים קבועה, כעת יתומחר באופן דיפרנציאלי, בהתאם למדינת היעד ולמצבו הבריאותי של הנוסע.
"הטסים לחו"ל, יוכלו לרכוש את ביטוח הנסיעות החל מחודש לפני הנסיעה ועד יום לפני הטיסה, אז יקבע התמחור בהתאם למצב התחלואה הנוכחי במדינת היעד, הביטוח ימכר לתקופות נסיעה של עד 30 ימים ומחירו ישתנה בין מדינות המוגדרות ירוקות: קפריסין, גרמניה, טורקיה, ויאטנם, פיליפינים ותאילנד, ובין מדינות אדומות, ביניהן ארגנטינה, בוליביה, מולדובה ופנמה. לא יימכר ביטוח למדינות המוגדרות "שחורות", בהן: אוקראינה, ארה"ב וברזיל".