אפליה בחסות הקורונה: בעקבות החשיפה בממון וב-ynet כי חברות ביטוח בולטות, בהן כלל ופספורטכארד, לא מבטחות בני 60 ומעלה בנסיעות לחו"ל (או דורשות מחיר גבוה במיוחד לגילים אלה), שלח נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, מכתב לכל חברות הביטוח ובו הבהיר: זו אפליה בניגוד לחוק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אנו בלשכת סוכני הביטוח מבהירים בצורה מפורשת שאנו רואים בהתנהלות זו אפליה בניגוד לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים", כתב רוזנפלד. "מדובר באפליה מקוממת שאינה ראויה ללא כל הצדקה, קל וחומר כשעסקינן בגוף הפועל תחת רישיון מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
ניוארק
ניוארק
שדה תעופה בצל הקורונה
(צילום: שחר עזרן)
נשיא הלשכה כותב במכתבו שהחברות גם לא סיפקו נימוק ענייני או הסבר, "מלבד החלטה שרירותית וקביעת שיעור הסיכון ותמחורו באמצעות פרמיה סבירה, ללמעלה מ-40% מתושבי ישראל. עמדתנו היא שזו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, מדיניות ביטוחית של הפקרת הציבור בגיל השלישי והרביעי.
3 צפייה בגלריה
ליאור רוזנפלד
ליאור רוזנפלד
נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד
(צילום: שלומי דעי)
"על חברות הביטוח לעודד את פתיחת השמיים, תוך הענקת כיסוי ביטוחי מתאים לכלל האוכלוסייה, ולקיחת שיקולים עסקיים בצורה מחושבת וסבירה", סיכם.
בשבוע שעבר התייחס גם ח"כ גדעון סער לנושא במכתב ששלח למפקח על הביטוח, משה ברקת. "משבר הקורונה אינו צריך להביא החרגות קיצוניות הפוגעות ומפלות אזרחים על רקע גילם. לא ניתן לקבל דבר כזה. יש לתת מענה מיידי לסוגיה ולמנוע אפליה בפוליסות".