תוכנית ההאצה והסיוע של שר האוצר ישראל כץ בסך 7.2 מליארד שקל אושרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. התוכנית כוללת 4.2 מליארד שקל למשרד החינוך ולטובת יישום תוכנית "לומדים בביטחון" להפעלת מערכת החינוך תוך התמודדות עם נגיף הקורנה.
אישור הכנסת הערב יאפשר את העברת מיליארדי השקלים למערכת החינוך באופן מיידי, כדי שניתן יהיה לקיים את הלימודים עד סוף השנה האזרחית בשלב הזה, באין תקציב מאושר עדיין לשנת 2021.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
בנוסף, החליט שר האוצר על קידום פחת מואץ בהיקף של כשני מליארד שקל כאמצעי מיידי לעידוד השקעות והאצת הפעילות במשק.
במסגרת הוראת שעה ייקבע כי מכונות וציוד המשמשים לפעילות ייצור בתחומי התעשייה בישראל, לרבות ייצור מוצרי תוכנה ופיתוח, חקלאות, בנייה והפעלת בית מלון, יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים בגין נכסים אלו ("כפל פחת"), ובלבד שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה.
כמיליארד שקלים נוספים יוקצו לטובת התוכנית לתוספת למענק מס הכנסה שלילי כדי לסייע לבעלי ההכנסות הנמוכות, ולמענק לעסקים קטנים שנפגעו ב-25% ומעלה בסכום של עד 6,000 שקל.
שר האוצר ישראל כץ מסר כי "החלטתי על צעדים אלו בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר דיונים רבים שקיימתי בנושאים אלו. כעת עלינו לפעול כדי לסייע לעסקים, לשכירים, ולעצמאים ככל שניתן, בכדי לאפשר להם ולמשק כולו לחזור למסלול הצמיחה והתעסוקה".