בגלל הקורונה, שופרסל תמכור פחות מוצרים בסניפים שלה. הרשת הודיעה לספקים שתוציא מוצרים רבים מהמגוון שנמכר בחנויות שלה, כשלרוב מדובר בפריטים שנחשבים לפחות פופולריים או לכאלה שקשה יותר לנהל אותם תפעולית בימים אלה.
לפי הרשת מדובר ב-10% מהפריטים בחנויות. לאחרונה פורסם בכלכליסט שהרשת תכווץ ב-40% את המלאי שלה בשופרסל אונליין, אתר האינטרנט של הרשת.
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סניף שופרסל
(צילום: רועי עידן)
ברשת מסרו בתגובה, כי "אכן יש צמצום מגוון של כ-10% בסניפים כדי לעמוד בביקושים בהיבט של יעילות תפעולית".
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, הסביר ל-ynet כי "אנחנו רוצים להתמקד בלתת מקסימום שירות להיות יעילים לנסות לעמוד בעומסים בדרישות ומנסים להתאים את המגוון על מנת שיענה על הצרכים של השעה".
לפי ספקים, מדובר במגוון מוצרי מזון, טואליטיקה וניקיון שייצאו מהסניפים. המלאי הקיים יימכר ומלאי חדש – לא ייכנס. מדובר בהפסקה מיידית של ההזמנות.
מטרת הצמצום: לתת למרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) יכולת לתפעל פחות פריטים, ללקט פחות ולייעל את העבודה, להתמקד במוצרים עיקריים שמהם שופרסל יכולה לשלוח כמויות גדולות של סחורה. בימים אלה, הרשת לא יודעת להתמודד עם מגוון גדול של פריטים. רוב הפריטים יחזרו למגוון, בזמן שלא ניתן לנקוב בו, אם כי לא כולם.
באחת היבואניות הגדולות אמרו ל-ynet כי "זה אכן לא רק באונליין. שופרסל מוציאים מהסניפים את כל הקטגוריות שהן לא רלוונטיות כרגע ויש קטגוריות שהם החליטו שהם נשארים בהם רק עם מותג אחד שניים".
באחת מחברות המזון טוענים שמדובר בבשורה טובה לחברות הגדולות, כמו תנובה ושטראוס, ובשורה מרה לקטנות שמשתמשות במרלו"ג של שופרסל. "הם מוציאים מוצרים מכל המגוונים, מכל תתי הרשתות של שופרסל ולא רק מהאונליין. הודיעו לנו שהם לא מושכים סחורה מיידית. זה גזר דין מוות למפעלים הקטנים", כך נטען.
דיפלומט, אחת מחברות ההפצה הגדולות בענף, כתבה לחברות שאת מוצריהן היא מפיצה, שמדובר בהוצאה זמנית ממגוון, והפארטו המוביל של החברה - נשאר על המדף. "ההוצאה נעשתה על ידם אוטומטית מבלי לשתף אותנו", כך כתבה.
כבר בשבועות האחרונים ניתן היה לראות שחלק מהקטגוריות לא מתחדשות בסניפים. כך למשל, באחד הסניפים אמרו לנו כי "אנחנו כבר לא עושים הזמנות. מסדרים במדף מה שמגיע". כמו כל רשתות המזון, שופרסל חווה ביקושים בלתי רגילים בעקבות משבר הקורונה וצמצום חופש התנועה. בשופרסל אונליין למשל, ניתן לבצע הזמנות רק אחרי פסח.