עשרות תעשיות ביטחוניות קטנות עתרו היום (חמישי) לבית המשפט נגד סירוב המדינה לאשר להן לצאת לתערוכת הנשק באבו דאבי שפיתח ביום ראשון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, והשופטת תמר אברהמי הורתה למדינה להגיש עד מחר בעשר בבוקר את תשובה לעתירה, לפני דיון דחוף בנושא שיתקיים ב-12 בצהריים.
1 צפייה בגלריה
הרמס 450
הרמס 450
הרמס 450 של אלביט בשירות ארצות הברית
על העתירה חתומים בין השאר תומר אבנון, מנכ"ל ומייסד קבוצת אבנון, איתן זית, מנכ"ל אימקו תעשיות, ואנשי 25 תעשיות ביטחוניות. העותרים טוענים כי הנוכחות של התעשיות בתערוכת IDEX חשובה לקידום האינטרסים של המדינה ושל התעשיות עצמן. עוד הם טוענים כי ועדת החריגים שסירבה לאשר את נסיעת אנשיהן לא נמקה את הסירוב, ואישרה בקשות אחרות לנסיעות לחו"ל שהוגשו לה. לעתירה שותפים גם טוביה הלוי, מארגן הביתן הישראלי בתערוכת Gulf Food בדובאי, שגם יציאה של מציגים מישראל אליה נמנעה.
את העותרים מייצגים עורכי הדין טומי מנור, טל גנדלמן וגל צ'צ'יק מנשיץ ברנדס אמיר, בסיועו של עו"ד שרון צפוני, מנהל דסק המפרץ במשרד.
במקביל נודע ל-ynet כי שלוש התעשיות הביטחוניות הגדולות, התעשייה האווירית, אלביט ורפאל, יציגו בכל זאת בתערוכה באמצעות ציוד שנשלח אליה מבעוד מועד. חלקן, כמו אלביט למשל, יסיטו לתערוכה צוותים שלהם שמוצבים בדרך כלל בארה"ב, או שטסו לפני שבועיים לתערוכה בהודו, בטיסה שכן קיבלה ברגע האחרון את אישור משרד ראש הממשלה, וטרם שבו לארץ.