שר האוצר ישראל כץ סיכם הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יכין תוכנית לשימור המגזר העסקי הפרטי פתוח בתקופת הסגר כפי שסוכם, תוך הקפדה מלאה על התו הסגול ומניעת הדבקות. התוכנית תוצג בפני נתניהו ותועלה לדיון היום או מחר בקבינט הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשיחה שנערכה בהשתתפות שר הבריאות וגורמים נוספים, אמר כץ לראש הממשלה כי המגזר העסקי הוא הלב הפועם של הכלכלה הישראלית ויש לעשות הכל כדי לשמר את פעילותו, תוך התנהלות נכונה. לדבריו, יש להגביר את האכיפה במקומות בהם יש הפרה בוטה ולא באמצעות סגירת מקומות חיוניים שמקפידים על הכללים.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי כהן)
השר כץ הדגיש כי יש לקבוע כללי אכיפה ברורים בתקופת הסגר, כולל בנושא ההפגנות. הוא אמר, כי ההפקרות המוחלטת בנושא ההפגנות משליכה על חוסר הנכונות של ציבורים נרחבים לציית להוראות הסגר. גם בנושא התפילות יש לקבוע כללים ברורים בתקופת חירום זאת.
היום יקיים שר האוצר ישיבה ראשונה בנושא גיבוש תוכנית "הלב הפועם", אליה יזומנו גם נציגי משרד רה"מ, נגיד בנק ישראל ושר הכלכלה עמיר פרץ.
יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, תקף את כוונת קבינט הקורונה לדון בסגירת עסקים נוספים: "זהו צעד שחוץ מלהעמיק את הבור הכלכלי שאנחנו נופלים אליו, לא יניב שום תוצאה אחרת. בימים האחרונים מספר השוהים בחל"ת זינק, הביקושים קורסים ודווקא עכשיו השרים דנים בפגיעה נוספת ובלתי נדרשת בעסקים שכבר הוכיחו כי הם יודעים לקטוע את שרשרת ההדבקה ואין בהם שום סכנה להידבקויות. מאות אלפי ישראלים ישלמו את מחיר האיוולת במסגרתה במקום להגביר אכיפה, המדינה מגבירה סגירה".