סגר בגל הראשון של המשבר, היעדר האירועים והירידה בצריכה בשל קשיים כלכליים הביאו לכך שרשתות האופנה מצאו עצמן רגע לפני שהקיץ נגמר עם עודפים רבים מהחורף - וגם בגדי הקיץ לא בדיוק נחטפו מהמדפים כמו בשנים קודמות. במקביל, חנויות רבות בקניונים מובילים נסגרו במהלך המשבר, דבר שמאפשר לרשתות לשכור חללים זולים לצורך פתיחת חנויות פופ־אפ זמניות לעודפים - וכך הם אכן עשו לפני תחילת הסגר הנוכחי, שאילץ אותן למכור את המוצרים תחת קטגוריית ה"סייל" באתרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההזדמנות הנדל"נית נוצרה לאור העובדה שהקניונים ומרכזי הקניות מעוניינים, גם אם כפתרון זמני, למלא את שטחי המסחר של חנויות שנסגרו - בכל מחיר. הרשתות מנצלות את ההזדמנות אך גם הציבור מרוויח בגדים במחירי רצפה, רובם מהעונה הקודמת אך חלקם גם מעונת הקיץ הנוכחית.
1 צפייה בגלריה
חנות העודפים של לאפייט בכפר סבא
חנות העודפים של לאפייט בכפר סבא
חנות העודפים של לאפייט בכפר סבא
(צילום: נווית זומר)

"הזדמנויות נדל"ניות"

רשת האופנה תמנון בבעלות ברוך ריינר משיקה לראשונה ארבע חנויות פופ-אפ לעודפים, בהן יימכרו קולקציות מעבר, סתיו וחורף במחירים שבין 10 ל-50 שקל לפריט - כולל מעילים. החנויות הראשונות נפתחו ברחוב אלנבי תל אביב, בגרנד קניון בבאר שבע, במתחם נוף הגליל ובקיריון בחיפה. המבצע מוצע עד גמר המלאי והחברה מתחייבת למינימום של 30 אלף יחידות במלאי.
"ברור שהקורונה היא הגורם המכריע בפתיחת חנויות עודפים", מבהיר מנכ"ל הרשת אלי פלוס בשיחה עם ynet ו"ממון". "החודש וחצי שהיינו בסגר גרם להצטברות עודפים של קולקציית החורף הקודמת, ויש גם פריטים מהקיץ האחרון שמוציאים מהחנויות ומרכזים בפופ-אפ. אם לא הייתה הקורונה, לא היה לנו אפילו שרוול למכור בעודפים".
לדברי פלוס, "מה שעובד עכשיו, זה הזול. הקורונה יצרה אצל כולם עודף סחורה ובמקביל יש הזדמנויות נדל"ניות שמאפשרות לפתוח חנויות פופ-אפ לזמן קצר במחיר נוח מאוד. בבאר שבע, בנוף הגליל ובחיפה קיבלנו חנויות בשכירות נמוכה במקום חנויות שנסגרו, כך שזה ווין ווין לנו ולקניון שממלא את החורים".
גם קבוצת פוקס פתחה בחנות נייקי לשעבר (החנות עברה לשטח גדול יותר) בנמל תל אביב חנות פופ-אפ של שניים ממותגיה הזרים, מנגו ואמריקן איגל. בחנות יש מבצעים מפתים על קולקציית הקיץ, לדוגמה שלושה פריטים של מנגו ב-50 שקל ושלושה פריטים של אמריקן איגל ב-100 שקל. בעקבות עודפים שנוצרו בקורונה גם רשת H&M פתחה לראשונה בישראל חנות עודפים בירכא, במחירים שנעים בין 9.9 ל-159 שקל לפריט - הנחות של בין 40% ל-70%.
ומה לגבי קסטרו? מהרשת נמסר שבחנויות הרשת נמכרים כעת עודפים במחירים שנעים בין 9.9 ל-99 שקל לפריט (לא כולל מעילים). בנוסף, הרשת מפעילה 12 חנויות עודפים קבועות ורק לאחרונה פתחה שתי חנויות עודפים חדשות בצומת בילו ובהרצליה.
מי שעוד מצטרפת לטרנד היא רשת לאפייט לנעליים יוקרתיות מאיטליה, המפעילה שמונה סניפים ברחבי הארץ, שפתחה לראשונה חנות פופ-אפ אאוטלט שבה היא מוכרת עודפים בהנחה של עד 80%. חנות עודפים נפתחה בכפר סבא בצמוד לסניף ותיק של הרשת.
לדברי הבעלים, רפי בלס, "הקורונה יצרה לנו בסגר הראשון עודפים של אופנת החורף שלא הספקנו למכור במלואה וכעת בגלל סגר שני יש עודפים של אופנת קיץ. זו פעם ראשונה שאנחנו מפעילים חנות עודפים, מדובר בחנות פופ-אפ לארבעה חודשים שפתחנו גם בגלל העודפים וגם בגלל ההזדמנות כי חנות צמודה לסניף נסגרה ובעלי הנכס עכשיו גמישים והיו מוכנים להשכיר גם לארבעה חודשים בלבד ובשכר דירה מוזל".