הסגר השני היכה חזק בעסקים שמחפשים פתרונות מהירים יותר ממשלוחי אונליין. בעוד שבתי עסק רבים מציעים בימים אלה טייק אוויי "לספסל" קרוב, או שירות טייק אוויי תחת השם שמ"ק - שירות משלוחים קרוב, בתי עסק אחרים מצאו פתרונות יצירתיים נוספים - לפי חוק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך למשל, חנות הדגל של רשת הפריטים לבית גולף & קו, ברחוב לח"י בבני ברק, תפעיל לראשונה שירות הזמנות טלפוני הכולל שירות משלוחים תוך יום עסקים אחד, באזור גוש דן. מדובר בפיילוט שיחל באזור המרכז (לאזור תל אביב, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון והסביבה) ובהמשך צפוי להתרחב לחנויות הגדולות של הרשת ברחבי הארץ, בנוסף למכירות האון ליין באתר הרשת.
השירות הזה מתאים לאזרחים מבוגרים ולצרכנים שמעוניינים בהזמנות תוך יום. הוא זמין בטלפונים 053-2770339, 052-2205332, בין השעות 18:00-10:00 בלבד (בעוד שאונליין אפשר להזמין בכל שעות היממה).
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה -  משלוחים
אילוסטרציה -  משלוחים
אילוסטרציה - משלוחים
(צילום: shutterstock)
מדובר במגמה הפוכה לזאת שרווחה בשוק לפני משבר הקורונה, לפיה רשתות ביטלו את האפשרות להתקשר לסניפים או שהיה קשה מאוד להשיג מענה טלפוני בסניף עצמו.

ארומה עד הרכב

במקביל, ארומה ישראל הוסיפה לאפליקציה בימים האחרונים אפשרות להזמין מהאפליקציה ולקבל את ההזמנה ישירות לרכב. "בגרסה החדשה שלנו לא תצטרכו לחפש חניה, לצאת החוצה ולגשת לסניפים. מספר הקלקות באפליקציה והאוכל יגיע אליכם", כך נכתב באפליקציה. זאת בנוסף להזמנת קפסולות עד הבית ומשלוחי אוכל ושתייה עד הבית שהרשת השיקה לאחרונה, שירות שנגדע בעטיו של הסגר.
3 צפייה בגלריה
 ארומה עד הרכב
 ארומה עד הרכב
ארומה עד הרכב
ההזמנות כרגע נעשות מחמישה סניפים: תחנת דלק פז אורלי בגבעת שמואל, בר אילן, שדרות חן הרצליה, בית ינאי וסטאר אשדוד.
רשת יוחננוף כבר מפעילה מספר חודשים שירות כזה שנקרא פיק אפ: אנשים מזמינים, מתאמים את ההזמנה ואוספים אותה מהסניף בלי להיכנס אליו. הביקוש לשירות הוכפל מאז הכניסה לסגר.

עובדי רעננה עובדים כשליחים

בעיריית רעננה יצאו ביוזמת סיוע לבתי עסק שאינם מוגדרים כחיוניים ואינם יכולים לפתוח את דלתות העסק בתקופת הסגר: עובדי עירייה עורכים משלוחים מבתי העסק לבתי הלקוחות בעיר בתקופת הסגר ללא תשלום. מדובר בעובדים שלא נדרשים לעבוד בתפקידם הקבוע בתקופת הסגר, כך לפי העירייה.
השירות ניתן בין היתר לחנויות ספרים, כלי כתיבה וציוד משרדי, מזון מהיר, בתי דפוס והלבשה אך לא לרשתות מזון. הוא מסופק לתושבי העיר בלבד בתקופת הסגר. בתי העסק לא משלמים על השירות והוא מאפשר לעובדים לא חיוניים להמשיך לקבל משכורת בזמן הסגר. נכון לעכשיו נרשמו כ-30 עסקים לשירות ומספקים אותו 13 שליחים. זמן האפסקה: חצי שעה מרגע הבקשה. עד כה נעשו כ-80 משלוחים.
בנוסף, העירייה מחלקת לתושבי שוברי קנייה על סך 100 שקל על כל קנייה של 200 שקל בעסקים מקומיים.
מהעירייה נמסר כי: "הפעילות החלה בימים האחרונים. מקומיים המעוניינים להצטרף למיזם מוזמנים לפנות ל'מרכז לעסקים, חדשנות ויזמות' של עיריית רעננה בטלפון - 09-7400270".

מרד הטייק אווי

השבוע, מסעדנים הודיעו כי יספקו שירות טייק אוויי שיתחזה לשירות משלוחים כיוון שייעשה ממרחק של 10-7 מטר. רשתות כמו קפה קפה הודיעו כי לקוחות יוכלו לגשת לסניף לעמוד מולו ולצעוק את הזמנתם. אנשי הסניף יבואו לגבות תשלום ו"שליח" יספק את המשלוח ללקוחות. השירות הזה עשוי להיות מורחב גם לחנויות אופנה ובתי עסק נוספים".
3 צפייה בגלריה
מיצג "בית הקברות לעסקים" של בעלי עסקים כמחאה על המשבר הכלכלי בכיכר רבין
מיצג "בית הקברות לעסקים" של בעלי עסקים כמחאה על המשבר הכלכלי בכיכר רבין
מנסים למנוע את הגזירה. מיצג "בית הקברות לעסקים" של בעלי עסקים כמחאה על המשבר הכלכלי בכיכר רבין
(צילום: מוטי קמחי)
מדובר ביוזמה אליה הצטרפו מסעדות מקבוצת קפה קפה: קפה קפה, לחם ארז, פרש קיטשן, לחם בשר, חומוס כספי וגם: פלאפל בריבוע, עד העצם אקספרס, בורגר ראנץ', פיאנו פיאנו, נגיסה, Wok A way, Walk to walk, צ'וקה, אצה סושי בר, Lelo, הסושיה, רובן, יומנגס, פאזל בורגר, BBB, אגאדיר וריבר.
רונן נמני, מבעלי קפה קפה, אמר אז ל-ynet: "מדובר בהגבלות הזויות של המדינה. אין סיבה להחלטה המטורפת של הממשלה לא לאפשר טייק אוויי. אנחנו שומרים על התקנות. עומדים במספר האנשים, עומדים בתו הסגול, למה הגבלות חסרות חשיבה? יש המון רשתות ומסעדות ובתי קפה שאין להן טעם לפתוח בלי טייק אוויי כי משלוחים זה לא תמיד כלכלי. עם הטייק אווי כן ישתלם להם לפתוח. אני מאוד מקווה שזה כן ישנו את ההחלטה שלהם".