בשורה לבני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם בעקבות נגיף קורונה: הערב (שלישי) הוחלט כי גם הם יהיו זכאים למענק על כך שהיו מובטלים לתקופה ממושכת, במסגרת החוק לפיצוי מובטלים השוהים בבית למעלה מ-100 ימים, שיובא לחקיקה בכנסת בימים הקרובים. בתוך כך, ל-ynet נודע כי בסך הכל כ-400 אלף יהיו זכאים למענק זה, ביחד עם כ-23 אלף אזרחים בני 67 ומעלה.
לאחר שקילת הערות הציבור ופנייתו של ח"כ אופיר כץ, הודיע הערב השר ישראל כץ כי משרד האוצר יתקן את טיוטת ההסכם עם הביטוח הלאומי לפיו יינתן מענק בעבור אבטלה ממושכת בעקבות נגיף קורונה, כך שגם בני 67 ומעלה יהיו זכאים למענק.
2 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי רמת גן מטושטש
ביטוח לאומי רמת גן מטושטש
מבוגרים וצעירים בביטוח הלאומי ברמת גן
(צילום: יריב כץ)
לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, בהתאם לטיוטת ההסכם, יינתן סיוע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף קורונה ויוענק לו מענק בסכום של 2,000 שקלים. למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020. כעת, כאמור, גם בני 67 ומעלה יהיו זכאים למענק זה.
על פי טיוטת ההסכם, בני זוג הזכאים שניהם למענק חד פעמי, יהיו זכאים כל אחד לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.
2 צפייה בגלריה
שר האוצר ישראל כץ וח"כ אופיר כץ
שר האוצר ישראל כץ וח"כ אופיר כץ
שר האוצר ישראל כץ וח"כ אופיר כץ
(צילום: דוברות הכנסת)
שר האוצר כ"ץ אמר הערב כי "בהמשך להחלטתי על מענקים למובטלים ולעידוד התעסוקה לאור הימשכות הסגר והמגבלות הבריאותיות, החלטתי לצרף את בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם כזכאים למענק כדי לסייע למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו.
"נמשיך לעשות ככל שיידרש כדי לסייע לעצמאים שכירים ובעלי עסקים על מנת שיוכלו לעבור תקופה זו. אמשיך להאבק כדי שרבים יוכלו לחזור למעגל העבודה בהקדם ולהביא לצמיחה מחודשת של המשק והכלכלה".
שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר כי "לאחר מאבק שהובלנו מול האוצר יחד עם הביטוח הלאומי עלה בידינו להכליל את בני ה-67+ בתוכנית המענקים של הממשלה, והם יקבלו את מה שמגיע להם באופן אוטומטי ויעיל. אמשיך לוודא בכל צעד וצעד שהם לא נשארים מאחור".