פשרה בתביעה ייצוגית נגד HOT מובייל, אחרי שגבתה פעמיים על כרטיס סים (sim): החברה תחזיר כסף ל-1,102 לקוחות שסבלו מהחיוב הכפול. הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק דין. סכום הפיצוי ללקוחות: 43,558 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את התביעה, בסך 4.5 מיליון שקל, הגיש עו"ד צביאל מוסקוביץ' לבית המשפט המחוזי מרכז, בשם לקוח לשעבר שטען כי HOT מובייל גובה תשלום כפול על כרטיס חכם שהושאל ללקוחותיה במסגרת הטבה שנקראה "סים בהשאלה". החברה חייבה הן בגין הנפקת הכרטיס במעמד ההצטרפות, והן במעמד סיום ההתקשרות, אם אינו מוחזר לחברה.
1 צפייה בגלריה
דוכן של HOT מובייל בקניון עזריאלי
דוכן של HOT מובייל בקניון עזריאלי
דוכן של HOT מובייל בקניון עזריאלי
(צילום: תומי הרפז)
הסיבה לטעות נבעה ככל הנראה מהעובדה ששני הקווים שבבעלות הלקוחות שימשו אותו בשתי תוכניות שונות, כאשר התוכנית במעמד ההתקשרות לא היתה תכנית "סים בהשאלה" ואילו התוכנית במעמד סיום ההתקשרות היתה במסגרת תכנית זו.
עיקר המקרים הוא כאשר לקוחות של החברה ניידו את הקו שברשותם לרשת סלולרית אחרת, תוך השארת כרטיס הסים במכשיר הטלפון שלהם. לפי הנטען, על-פי תנאי התוכנית לא היה מקום לדרוש תשלום עבור הכרטיס החכם במועד ההצטרפות.
HOT מובייל טענה כי ערכה בדיקה בעקבות הבקשה לתביעה, ממנה עלה כי 1,102 לקוחות סבלו מחיוב כפול. בהסכם הפשרה נקבע, כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של HOT מובייל יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה.
הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי החשבון החודשי, אך החברה תהיה רשאית לקזז את סכום הפיצוי מיתרת חובה – אם קיימת ללקוח.
HOT מובייל טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול, אך אינם נמנים יותר על מנוייה, ולפצותם באופן ישיר. לפיכך נקבע בפשרה, כי יתרת הסכום הכולל לחברי קבוצה זו תועבר ע"י החברה לקרן תביעות ייצוגיות.
בנוסף, התחייבה החברה לבטל את ההטבה הזאת ולא לגבות יותר תשלום בגין כרטיס חכם בתום ההתקשרות.