סוף לסאגה של היעדר תקציבים לטיפולים הרפואיים בבתי החולים? משרד האוצר ובתי החולים הציבוריים הודיעו הערב (יום ד') כי הושג הסכם לפיו כל בתי החולים יחד יקבלו בכל חודש 105 מיליון שקל לצורך הפעלתם ולרכישת ציוד דחוף ותרופות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהאוצר נמסר כי בפגישה בהשתתפות שר האוצר ישראל כץ וסגן שר האוצר יצחק כהן עם שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים וגורמי המקצוע במשרד האוצר, הושג הסכם שייתן מענה לבתי החולים ויאפשר להם לתפקד באופן מלא במתן טיפול לחולים. ההסכם יעניק לבתי החולים ודאות תקציבית תוך הבטחת תשלומי שכר לעובדים ותשלומים לספקים לכל שנת 2021. מעבר לכך כי הוחלט שתוקם ועדה ציבורית שתבחן את צרכי בתי החולים והצורך לשדרג ולהחיל שוויון בין כלל בתי החולים בישראל.
1 צפייה בגלריה
מחאה של בתי החולים הציבוריים מול משרד רה"מ בירושלים על  האפלייה התקציבית
מחאה של בתי החולים הציבוריים מול משרד רה"מ בירושלים על  האפלייה התקציבית
מחאה של בתי החולים הציבוריים מול משרד רה"מ בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
מדובר בבתי החולים הדסה בירושלים, שערי צדק בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, האנגלי בנצרת, הצרפתי בנצרת והמשפחה הקדושה בנצרת.
שר האוצר הודיע כי הנחה את אנשי משרדו לדרוש ממשרד הבריאות להעביר יותר משאבים לכלל בתי החולים ובפרט לציבוריים מתוך תקציב קורונה תוספתי של למעלה מ-20 מיליארד שקלים, שהוקצה באופן ייעודי למשרד הבריאות לצורך המאבק בקורונה והגדלת ספיקת בתי החולים. למעשה מדובר בכסף שתוקצב כבר בתוך ה"קופסא" של 20 מיליארד השקלים, וכעת אישרו להעביר את הכסף מתוך תקציב זה לבתי החולים.
מדובר ב-630 מיליון שקל שיועברו לשבעת בתי החולים במשך חצי שנה, 105 מיליון שקל בכל חודש, כאמור. מינואר עד יוני יתוקצבו בתי החולים בכל חודש ב-50 מליון שקל תמיכות שוטפות וב-55 מליון שקל תמיכות קורונה. אם בתי החולים לא יידרשו להחזיק מיון ביולוגי ומחלקות קורונה - המדינה תשלם לבתי החולים תשלומי משכורות וספקים עד סוף שנת 2021.
שר האוצר כץ: "מדובר בהסכם פורץ דרך שיאפשר לבתי החולים הציבוריים, שמטפלים במסירות בלמעלה משני מיליון חולים בשנה ומצויים בקו הראשון של המאבק עם הקורונה, לספק את שירותי הרפואה המיטביים לכלל החולים ובפרט לחולי הקורונה בעת הזו. אמשיך ואוסיף ללוות מקרוב את יישום וביצוע ההסכם ופעילות בתי החולים. אני מבקש להודות לסגן שר האוצר איציק כהן ולגורמי המקצוע באוצר שעמלו לילות כימים להגיע להסכם זה".