שר האוצר, אביגדור ליברמן, יביא מחר (א') לוועדת השרים לענייני חקיקה את החוק לקידום התחרות בבנקאות, שיאפשר מעבר מבנק לבנק ללא כל עלות בתוך שבוע לכל היותר. ההחלטה להביא את החוק כבר מחר לאישור הוועדה, שהושבתה במשך חודשים ארוכים בשל מחלוקות בין בנימין נתניהו לבני גנץ בממשלה היוצאת, נועדה להביא לחקיקת החוק במהירות ועוד בטרם יציאת הכנסת לפגרת הקיץ.
שר האוצר יביא בכך לאישור ועדת השרים לחקיקה את הרחבת ההגנה על הלקוחות בעת המעבר בין בנקים, כאשר צפוי שההחלטה תעבור ללא קושי בוועדה לקראת החקיקה בכנסת. ליברמן אמר הערב כי "אנחנו מביאים בשורה שתקל על הלקוחות לנייד חשבונות בנק, תעצים את כוחם של הלקוחות ותגביר את האיום התחרותי על המערכת הבנקאית. נמשיך להוביל מהלכים אשר יצמצמו חסמים משמעותיים במעבר בין בנקים".
1 צפייה בגלריה
שר האוצר, אביגדור ליברמן
שר האוצר, אביגדור ליברמן
שר האוצר, אביגדור ליברמן
(צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר יציג לוועדה הצעת חוק שמשלימה את רפורמת הניידות בין הבנקים באמצעות קביעה של הגנות צרכניות על הלקוח בעת ביצוע הניוד בתוך שבעה ימים בלבד, כדי שניתן יהיה להפעיל את הרפורמה עם כל ההגנות הדרושות. מטרת החוק שמקודם כעת היא להשלים את ההגנות הצרכניות על הלקוח בעת המעבר, להגביר את תחושת הביטחון שלו ולעודד שימוש בשירות הניוד החדש.
החוק קובע שהבנק הקולט את הלקוח בעת הליך הניוד יהווה "כתובת אחת" עבור הלקוח, והוא יהיה אחראי לתקן תקלות בתהליך הניוד ולפצות את הלקוח במקרה של נזק. כך, תגבר נוחות הלקוחות בעת הניוד שתעודד את הלקוחות להשתמש בתהליך הניוד החדש.
רפורמת הניידות נועדה לאפשר ללקוח להעביר את חשבון הבנק שלו לבנק אחר באופן מקוון, נוח, בטוח וללא עלות. היא צפויה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים, לאחר שהבנקים ייערכו למצב החדש. יצוין שבעת מעבר מבנק לבנק יטופלו כל ענייניו של הלקוח על ידי הבנקים ללא צורך שבעל החשבון יצטרך להעביר הוראות קבע וחיוב, לעדכן את מי שמצויים עמו בקשר כספי וכדומה.