אי אפשר יותר להיכנס לסניף בלי תור: דואר ישראל תחייב הגעה ל-70 מתוך 700 מסניפיה עם זימון תור בלבד, בכמה עשרות ערים. אפשר יהיה להזמין תור באפליקציה דרך "תור בקליק", או במוקד 171. החברה לא מציעה זאת כאופציה כפי שעשתה בעבר, אלא למעשה אוסרת על צרכנים להגיע לסניף ללא הזמנת תור. מי שיגיע כך לסניף יקבל בשלב הראשון הדרכה כיצד להזמין תור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מטרת החברה היא לגרום לפחות אנשים להגיע לסניפים, אך לא כל האוכלוסיות שפוקדות את סניפי הדואר יודעות להזמין תור באפליקציה והמענה הטלפוני של הדואר מאופיין בהמתנות ממושכות. כמו כן ייתכנו מקרים בהם צרכנים יתקלו בהודעה באפליקציה לפיה אין תור פנוי להיום, בעוד שבשיטה הנוכחית, הפקידים נותנים שירות לכל אדם המגיע לסניף. מדובר בשירות שאמור לצמצם את זמן השהות של לקוחות בסניפים, אך גם מונע הגעה ספונטנית לסניפים כדי לאסוף פריטים שהם בסופו של דבר רכוש הצרכן. בדואר טוענים שהצרכנים יתרגלו להזמין תור, "כמו לקופת חולים".
1 צפייה בגלריה
תור בסניף של דואר ישראל
תור בסניף של דואר ישראל
תור בסניף של דואר ישראל
(צילום: שאול גולן)
מהדואר נמסר כי "כחלק מהערכות החברה הורחבו הקצאות התורים באתר החברה ובמוקד, על מנת לספק את הביקושים. בנוסף יוצבו דיילות להדרכת הציבור וייתלו שלטי הסבר. חלק מהתורים ביחידות אלה יוקצו להגעה מזדמנת של לקוחות, שהינם זכאים לפטור מעמידה בתור, בכללם אזרחים ותיקים מעל גיל 80 ובעלי מוגבלויות".
בין הערים בהן תידרש הזמנת תור מראש לפני ההגעה: טבריה, כרמיאל, קצרין, נצרת, נהריה, קרית ים, נשר, חדרה, עפולה, אור עקיבא, קרית אונו, כפר סבא, נתניה, מעלה אדומים, אשדוד, קרית גת, דימונה וסניפים נבחרים בירושלים, תל אביב, באר שבע, חולון, חיפה, פתח תקווה וראשון לציון.
בדואר מסרו כי: "במסגרת הפיילוט שנערך בחודשים נובמבר ודצמבר השתתפו תשע יחידות שונות ברחבי הארץ, המייצגות את כלל החברה הישראלית, במרכז, בפריפריה, במגזר הערבי והחרדי. לקוחות שהזמינו תור מראש המתינו בממוצע כשש דקות. בדצמבר הגיעו 2.5 מיליון לקוחות לסניפי הדואר, מתוכם כ-375 אלף הזמינו תור מראש - כ-15% מכלל המגיעים. בספטמבר הגיעו כשני מיליון לקוחות לסניפים, מתוכם הזמינו תור רק כ-200 אלף לקוחות כ-10% מכלל המגיעים (בדצמבר הגיעו יותר לקוחות לסניפים בעקבות חגי הקניות מ.ק)".