בהלת הקניות של הישראלים במשבר הקורונה חילצה את יינות ביתן ממשבר תזרים המזומנים. מכירות הרשת בשבועיים האחרונים עלו ביותר מ-30%, וכ-130 מיליון שקל נוספו לתזרים השוטף. המכירות השנתיות של הרשת נאמדות בארבעה מיליארד שקל. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי הרשת, שסבלה ממחנק כספי ונאלצה לדחות תשלומים לספקים, חזרה להעביר להם תשלומים סדירים. חלק מהספקים אמרו כי לראשונה זה זמן רב יינות ביתן הקדימה להם תשלומים תמורת הגדלת אספקה.
חובותיה של הרשת מסתכמים ב-300 מיליון שקל. החוב הגדול היה לספקים, שחלקם הגבילו את היקף האספקה, מחשש לגורלה. לפי נתוני סטורנקסט, בשבועיים האחרונים רכש הציבור בסופרים ב-2.63 מיליארד שקל, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. לפי הערכות בענף, הזינוק במכירות יימשך גם בחודשיים הבאים, דבר שעשוי להוסיף כ-200 מיליון שקל לפחות למכירות יינות ביתן מאז פרוץ המשבר.
1 צפייה בגלריה
יינות ביתן
יינות ביתן
יינות ביתן
משפחות רבות בישראל סועדות כיום רק בבית, במקום במסעדות, בחדרי אוכל במקומות עבודה או במסגרות הצהרונים לילדים, ולכן נדרשות לקניות מוגברות של מזון לבית. הצפי הוא שגם אחרי המשבר, בגלל האטה כלכלית שתביא לשינוי בהרגלי הצריכה "הבזבזניים" של הציבור וירידה בנסיעות לחו"ל ואכילה מחוץ לבית, הציבור ירכוש יותר מזון בסופרים על בסיס קבוע. ליינות ביתן (לשעבר מגה בעיר) יתרון בכך שמרבית סניפיה שכונתיים, במרכזי הערים קרוב לבית הלקוחות שמוגבלים כעת בתנועתם.
עוד נודע שבמקביל להתאוששות הרשת, העסקה עם קרן כלירמרק שהייתה אמורה להזרים 500 מיליון שקל נדחתה בינתיים. נחום ביתן מאמין שבקצב גידול המכירות הנוכחי ניתן להתנהל ללא הזרמה מבחוץ.